« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
یاسوج؛
نخستین نشست تعاملی اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره کهگیلویه و بویراحمد امروز پنجشنبه (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛مسئول سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و اعیاد شعبانیه و پیش رو گفت: طی دوسال اخیر که ستاد اجرایی فرمان امام ره در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است شاهد اقدامات شاخصی در حوزه محرومیت زدایی از سوی این ستاد در کنار سایر دستگاه های اجرایی بوده ایم که جای قدردانی دارد.

سرگرد پاسدار فخرالدین رضایی در ادامه به رسالت سازمان بسیج رسانه و نقش بسیج کنندگی آن اشاره کرد و گفت: افتخار می کنیم که خادم اصحاب رسانه هستیم و در راه کمک به اعتلای فرهنگ اطلاع رسانی و بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی گامی هر چند کوچک بر می داریم. 

وی ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های پر رسانه کشور به شمار می رود و بر اساس آمار های موجود ۲۰۰ رسانه فعال در سطح استان به فعالیت می پردازند .


رضایی به بیان برخی از مشکلات اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد فعالان رسانه ای استان به لحاظ مالی و معیشتی در مضیقه هستند و با شیوع ویروس منحوس کرونا به لحاظ منابع درآمدی دچار مشکلات عدیده ای شده اند که نیازمند حمایت جدی هستند. 

مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اصحاب رسانه استان همکاری و مشارکت بالایی در برنامه های بسیج رسانه  و در برنامه های مختلف ملی، مذهبی و فرهنگی و ... حضور موثری از خود به نمایش می گذارند. 

رضایی به ظرفیت بالای رسانه های فعال و پای کار این استان اشاره کرد و افزود: اگر از این ظرفیت خوب رسانه ای حمایت جدی بشود قطعا شاهد انتشار و انعکاس بیشتر خدمات و فعالیت های انجام گرفته در حوزه های مختلف از سوی دستگاه ها و نهادهای استان از جمله ستاد اجرایی فرمان امام ره خواهیم بود و مردم بیش از بیش با دستاوردهای نظام در این ستاد آشنا خواهند شد.
وی ضمن اعلام آمادگی برای تعامل هر چه بیشتر با ستاد اجرایی فرمان امام ره  کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل این ستاد خواست در راستای بهتر برگزار شدن جشنواره رسانه ای ابوذر و دیگر جشنواره های رسانه ای که قرار است در سال ۱۴۰۱در استان برگزار شود حمایت لازم را داشته باشد.

رییس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام ره استان گفت: رسانه ها به عنوان محور و مهمترین رکن فرهنگ سازی نقش مهمی در تعالی و پیشرفت جامعه دارند و امروز رسانه های استان بدون هیچ چشم داشتی با انگیزه و ذوق فراوان خدمات نظام را اطلاع رسانی کرده و کمبود ها و کاستیها رابه مسّئولان منعکس می کنند. 


سید ولی موسوی افزود: در حوزه رسانه نیروهای بسیار توانمند و خوشفکری داریم که اگر حمایت شوند می توانند چرخ های توسعه را چند گام به جلو پیش ببرند.

وی با تشریح برنامه های آتی این هیات در راستای کمک به محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان گفت: رسانه ها نقش مهمی در تعالی و پیشرفت جامعه دارند .

موسوی با اشاره به فعالیت فراگیر رسانه های استان در خصوص بیان دستاوردهای نظام افزود: رسانه های استان امروز در حوزه اقتصادی  ، معیشتی و آموزش نیازمند حمایت هستند که باید از سوی نهادها و دستگاه های اجرایی بهتر و بیشتر دیده شوند .

وی ابراز داشت: در هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان با حضور اعضا و دلسوزان این حوزه در تلاش هستیم که فضای بهتری را برای آینده رسانه ها رقم بزنیم و در این راه به همکاری همه جانبه مسئولان نیازمندیم. 

موسوی عنوان کرد: امیدواریم ستاد اجرایی فرمان امام ره و همه مدیران در بحث برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اصحاب رسانه و همچنین اجرای هر چه بهتر برنامه های سال آینده با روحیه جهادی و انقلابی خود حامی ما باشند.

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد توجه به جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از ضرورت ها برشمرد .


رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کهگیلویه و بویراحمد(ایرنا ) و عضو هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان در این دیدار از ستاد اجرایی فرمان امام ره به عنوان مولود انقلاب و نظام یاد کرد که طی سالهای اخیر با اقدامات شاخص و زیرساختی در حوزه های مختلف از ایجاد اشتغال پایدار گرفته تا مدرسه سازی و راه اندازی گروههای جهادی آموزشی و درمانی، بخشی از دستاوردهای نظام را به نمایش گذاشته است . 

بهنام احمدی افزود: قطعا انتشار و انعکاس این فعالیت ها و اقدامات در ایجاد روحیه نشاط و امید به آینده بهتر در جامعه و بین مردم که در بیانیه دوم انقلاب و جهاد تبیین مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری  قرار گرفته ، نیز موثر خواهد شد .

وی ابراز داشت: در هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه به دنبال این هستیم که روند اطلاع رسانی را از حالت کلیشه ای خارج کرده و در انتشار اخبار به ابعاد مختلف موضوعات توجه شود.

ابراهیم عزیزی مدیر خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تلاش های جهادی و انقلابی مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام ره در مناطق محروم و کمک به مستضعفان تقدیر کرد و گفت: اصحاب رسانه استان به عنوان یک بازوی توانمند در کنار مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام می توانند خدمات ارزشمند نظام و انقلاب به مردم را در اقصی نقاط استان اطلاع رسانی کنند.

وی خواستار تعامل بیش از پیش ستاد اجرایی فرمان امام ره استان به اصحاب رسانه شد و بر ضرورت حمایت مسئولان و مدیران استان از جامعه رسانه ای تاکید کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه و استقبال از این گونه نشست ها با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در توسعه گفت: نقد مشفقانه و دلسوزانه رسانه ها موجب دلگرمی مدیران و روند شتابان محرومیت زدایی در این استان کمتر توسعه یافته خواهد شد.

شایان نادری به ظرفیت ها و مزیت های خوب رسانه ای در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه عمق محرومیت ها  بالاست ولی باید بدانیم که اقدامات زیاد و منحصر بفردی هم توسط نهادها و دستگاههای اجرایی در نظام جمهوری اسلامی در همین مناطق کم برخوردار انجام گرفته که باید بدور از هرگونه بزرگنمایی و گاها سیاه نمایی برخی نارسایی ها، به نقاط قوت انجام گرفته هم بخوبی پرداخته شود.

وی گفت : ستاد اجرایی فرمان امام با رویکرد محرومیت زدایی مبتنی بر عدالت خدمات رسانی در ابعاد مختلف در کنار دستگاه های اجرایی اقدامات موثری را انجام داده است  و با اغلب دستگاههای اجرایی تفاهم نامه منعقد کرده تا در راستای جهاد تبیین در حوزه های زیربنایی، توانمند سازی اقتصادی، فرهنگی و سلامت به محرومان جامعه و استان خدمات رسانی کند.


به گفته نادری اگر در یک نقطه ای دور افتاده از استان در یک شاخص عقب ماندگی داریم و نیاز به اقدام عاجلی است نبایدچشممان را بر روی دیگر اقدامات زیرساختی که طی ۴۰سال گذشته از عمر نظام اسلامی در همان منطقه صورت گرفته ببندیم و تنها آن یک مشکل و یا نارسایی را ببینیم بلکه باید نقاط قوت را هم بخوبی دیده شود .

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: در راستای رفع مشکلات خبرنگاران استان هر کمکی از دست ستاد اجرایی بر بیاید کوتاهی نخواهد کرد .

نادری از رئیس و اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه خواست تا برگزاری اینگونه نشست ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: