« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
تصویر؛
عکاس این تصویر رضا احمدی، هیچ وقت عکاسی حرفه‌ای انجام نداد. در زمان ثبت این تصویر نیز صرفاً از دوستانش برای یادگاری در لحظه شهادت عکاسی کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ ایسنا نوشت:عکسی از دو شهید در جریان جنگ ایران و عراق عکس مربوط به عملیات کربلای ۴ است. در شرایط ثبت این تصویر با توجه به فضا و محیط عملیات افراد در دسته‌های کوچک با هم حرکت می‌کردند و کمین می‌گرفتند، از همین رو افراد کمی در جریان ثبت آن قرار گرفتند اما حالت چهره و شکل قرارگیری دو شهید در کنار یکدیگر منجر به بازنشر و تکرار این تصویر در رسانه‌های مختلف جهانی شد.


عکاس این تصویر رضا احمدی، هیچ وقت عکاسی حرفه‌ای انجام نداد. در زمان ثبت این تصویر نیز صرفاً از دوستانش برای یادگاری در لحظه شهادت عکاسی کرد. رضا احمدی عکس را با دوربین همراه علی شاه آبادی (شهید سمت راست با بادگیر آبی) ثبت کرد اما بعد از نخستین انتشار این تصویر بارها و بارها، در رسانه‌ها بدون نام عکاس بازنشر شد تا اینکه احمدرضا دهقان، بعد از سی سال از زمان ثبت این تصویر در پیگیری یک رسانه برای پیدا کردن لحظه‌ شهادت و چگونگی ثبت و شناخت عکاس آن تصویر ماجرای ثبت آن را بازگو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: