« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
مدیرکل تعاون روستایی استان در دیدار با فرماندار بهمئی وعده داد:
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات ویژه برای تنظیم بازار میوه شب عید استان خبر داد.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویر حمد به منظور رفع برخی مشکلات و تامین میوه و اقلام شب عید با فرماندار شهرستان بهمئی دیدار کرد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بریواحمد با تقدیر از پیگیری ها و حمایت های فرماندار شهرستان بهمئی به منظور تامین میوه و اقلام شب عید و نوروز ۱۴۰۱ ، رفع برخی مشکلات و توجه جدی به این نهاد گفت: در سال جاری موضوع تامین و توزیع میوه شب عید پایان سال ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ بر اساس دستورالعمل اجرایی به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.


وی به تلاشهای این نهاد اشاره کرد و افزود: اتحادیه تعاون روستایی و کشاورزی کشور بعنوان تامین کننده میوه تمام استان‌ها بوده و قرارداد با کشاورزان منعقد کرده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بریواحمد گفت: سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به نیاز مرکز استان و شهرستان ها ۶۰۰ تن پرتقال و سیب درختی درخواست و چون استان تولید کننده محصول سیب درختی بوده با پیگیری های جدی و برای اولین بار مجوز خرید سیب از باغداران و تولید کنندگان که سیب درختی خودرا در سردخانه های استان نگهداری و ذخیره کرده‌اند از سازمان مرکزی اخذ و در حال خرید است.

ویسی افزود: مقرر شده تا بر اساس اعلام اتحادیه تعاون روستایی کشور ۳۰۰ تن پرتقال از جیرفت برای استان حمل و بارگیری شود این طرح در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان بوده تا با تصمیمات کمیته راهبردی میوه شب عید و با هماهنگی مجموعه نظارتی و فرمانداران شهرستان ها بعد از ۲۰ اسفندماه سهمیه برای شهرستان ها مشخص و با راه اندازی غرفه ها در حوزه های مختلف ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار میوه با کیفیت و مطلوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر برای حفظ کرامت مصرف کنندگان و مردم با راه اندازی سامانه بازرگام که از طریق شرکت پست پیشگامان از سوم اسفندماه و به صورت هوشمند اقلام تنظیم بازار از جمله مرغ منجمد و برنج هندی و پاکستانی و بدون دریافت هرگونه وجهی بابت کرایه حمل تا درب منزل درخواست کنندگان توزیع و تحویل انجام می‌شود.

ویسی ادامه داد: فعلا در مرکز استان و شهر یاسوج این سامانه فعال بوده که به ازای هر نفر ۱۵ کیلو مرغ منجمد و یک کیسه برنج در هر ماه مطابق در خواست متقاضیان تحویل و امیدواریم تلاش شود  با اخد مجوز برای شهرستان ها از جمله برای شهرستان بهمئی بتوانیم به مردم و مصرف کنندگان کمک و دست دلالان و واسطه گران را برای همیشه کوتاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون‌۱۰ تن مرع منجمد و ۵۰ تن برنج توزیع شده و سایر اقلام برای ثبت در سامانه پیش بینی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی افزود: موضوع دیگر اینکه استان ما از طرفیت ها و پتانسیل بالقوه ای از جمله در تولیدات محصولات کشاورزی برخوردار و باید مجموعه جهاد کشاورزی و تعاون روستایی با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله فرمانداران در شهرستان ها محصولات تولیدی را به کل کشور معرفی و از جمله همین شهرستان بهمئی تولیدات خوبی در گلخانه ها دارد که تلاش می‌شود تا با دعوت از شرکت های استارت آپ‌ برای خرید محصولات و به حمایت از تولید اقدامات عملی شود.


وی گفت: مراحل مقدماتی را آغاز و کلیه شرکت ها و تشکل های تعاون روستایی باید در ورود به خرید محصولات کشاورزی؛ بازاریابی مشارکت فعال داشته باشند.

ویسی با قدردانی از حمایت های فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی از شبکه های تعاون روستایی خواستار همکاری و تعامل همانند گذشته را داشت و گفت: باید نسبت به تشکیل و توسعه شرکت ها در شهرستان جمله فعال کردن و تشکیل شرکت های گیاهان دارویی و باغداران به حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جامعه روستایی در شهرستان بهمئی شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه اتحادیه و شرکت های تعاون روستایی در خصوص توزیع نهاده های کشاورزی و دامی نفت سفید و آرد روستایی به خوبی نقش آفرینی کرده اند و تلاش می‌شود حق و حقوق مردم این شهرستان و به خصوص جامعه روستایی حفظ و تضییع نشود.

ویسی ادامه داد: خوشبختانه با شناخت خوبی که از فرماندار دارم فردی متعهد پرتلاش بوده و به رئیس اداره تعاون روستایی و شبکه ها اعلام می‌کنیم تعامل برای ارتقا سلامت در شبکه را داشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی در پایان افزود: خوشبختانه در طی این دوسال تحولات اساسی در بدنه سازمان تعاون روستایی بوجود آمده به گونه ای که بی سابقه بوده و در قالب خرید های تضمینی؛ حمایتی و توافقی در رابطه با خرید محصولات کشاورزی بویژه گوجه فرنگی؛ سیب درختی ممتاز و صنعتی، گندم، کلزا  اقدامات خوبی به حمایت تولیدکنندگان و بهره برداران برداشته و قریب به ۱۷ میلیارد تومان نقدی به صورت یارانه ای به کشاورزان پرداخت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: