« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
سرویس شعر و ادب پایگاه خبری آوای رودکوف؛
جشنواره شعر صحیفه سجادیه با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس پایان یافت.

پایگاه خبری آوای رودکوف :جشنواره شعر صحیفه سجادیه با غبارروبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه آغاز و با تجلیل از برگزیدگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس پایان یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره امام سجاد(ع) و ترویج معارف صحیفه سجادیه در سال‌های متمادی به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس جشنواره شعر صحیفه سجادیه برگزار می‌شود که امسال نیز این برنامه در قالب شعر صحیفه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و همکاری این مؤسسه با حضور شاعران برگزیده این جشنواره و تجلیل از آنان برگزار شد.

احسان کامرانی افزود: این جشنواره در محورهای ۵۴ دعای صحیفه سجادیه، زندگی و سیره امام سجاد(ع) در قالب‌های شعری مختلف، غزل، مثنوی، شعر نو، شعر سپید و... در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، استادان، فرهنگیان و آزاد برگزار می‌شود که در نوع خود، حرکتی نوگرا و محتوایی است که شاعران با استفاده از ادعیه این کتاب گران‌بها و معنوی آن را با هنر تأثیرگذار شعر به جامعه عرضه می‌دارند.

وی اضافه کرد: آمیختن این کلام گوهربار در حریری از هنر، ادبیات و فرهنگ جامعه می‌تواند تأثیرات شگرف آن را چند برابر سازد و خیل عظیمی از جوانان فرهنگ دوست، اهل شعر و ادبیات را برای معرفی کلام گوهربار این امام همام به میدان اندیشه و دین وارد ساخت تا با تأمل و تفکر بیشتر بتوانند راه سعادت بشریت را رقم بزنند.

دبیر جشنواره شعر صحیفه نیز گفت: ۱۲ دوره کنگره امام سجاد(ع) به همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار شده و دلیل میزبانی این جشنواره برای ارادت خاص به مقام شامخ امام سجاد(ع) است.

محمود صباحی‌زاد ادامه داد: تعداد یک هزار و ۱۱۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که مورد گزینش هیئت داوران جشنواره قرار گرفت و از برگزیدگان نیز در پایان جشنواره تجلیل شد.

وی عنوان کرد: جشنواره شعر علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۱۰ واحد دانشگاهی از سالروز ولادت امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان سالروز امام مهدی(عج) ادامه دارد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز یکی از واحدهای دانشگاهی است که میزبانی جشنواره شعر صحیفه را به عهده دارد.

برگزیدگان جشنواره ملی شعر صحیفه سجادیه به شرح زیر هستند:

بخش فرهنگیان:

نفر اول: ندا نوروزی؛ نفر دوم: محمد زارعی، نفر سوم: قاسم بای، نفر چهارم به صورت مشترک: نیره جهانبین و مهدی زارعی و عماد سعیدی


بخش دانش‌آموزی:

۱_ نفر اول نگار رفیعی، ۲_ امیر حسین باقر زاده، ۳_ شاهرخ نادری پور


بخش آزاد:

نفر اول: سید اکبرسلیمانی (شهرستان لنده)، نفر دوم: پرند اور، نفر سوم: مشترکا عبدالحمید انصاری، ایرج انصاری فرد

نفر چهارم: سید نرگس میر فیضی

با قدردانی از سمیه تورجی و کاظم نظری بقا

بخش دانشجویی:

نفر اول: مجتبی خرسندی؛ نفر دوم:مهران قربانی کهریز سنگی، نفر سوم: محسن کاویانی و وحید طلعت، نفر چهارم: محبوبه زارع و علی سلیمیان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: