« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
امین درخشان در نشست صمیمی با رسانه های کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر حفظ روحیه مطالبه گری و نقد در چارچوب اخلاق و سواد رسانه ای، گفت: بدون تردید باید اساس حرکت ما در جهت توسعه استان باشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، «امین درخشان» امروز در نشست صمیمانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ رسانه فعال در قالب خبرگزاری ها، نشریات، پایگاه های خبری، روزنامه های سراسری و نشریات استانی در استان فعالیت می کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین رسانه های استان نسبت به جمعیت و میانگین کشوری بالا بوده و رسانه هایی فاقد مجوز در استان داریم که این زیبنده حوزه فرهنگ و رسانه نیست که ما عنوان رسانه بدون مجوز را مطرح کنیم.

وی یادآور شد: کسی که به عنوان رسانه مطالبه گر همه مسائل جامعه است، باید نخستین مولفه آن پشتوانه قانونی باشد و تلاش می‌کنیم همه رسانه‌ها را به سمت فرآیندهای قانونی و مجوز دار بودن هدایت کنیم.

درخشان با اشاره به اینکه افتخار می کند که خود را بزرگ شده مکتب رسانه می‌داند و نخستین تحصیلات دانشگاهی هم در دانشگاه و دانشکده خبر بود، خاطرنشان کرد: به طور یقین از مسائل و مشکلات رسانه ها مطلع هستم و در این عرصه همواره خود را شاگردی از مکتب رسانه و این عزیزان می دانم.

این فعال فرهنگی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ما از استان‌های فعال و پویا در عرصه رسانه هستیم، اما در زمینه نظام آرایشی و نظام مند بودن فعالیت رسانه ها، هنوز جای کار وجود دارد و می طلبد توجه به فراوانی فرآیندهای قانونی و مطالبات رسانه ها و توجه به مسائل و مشکلات صنفی رسانه ها که به عنوان یک دغدغه مطرح است، مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آنچه از دوستان رسانه مورد انتظار است باید با حفظ روحیه مطالبه گری و نقد در چارچوب اخلاق و سواد رسانه ای فعالیت کنند و انتظار می رود که با جهت دهی، رسانه ها را به سمت توسعه استان ببریم.

درخشان اظهار کرد: گاهی اوقات این گونه تلقی می شود که رسانه های استان درگیر حواشی سیاسی یا مسائل دست چندمی هستند که شاید ضرورتی به بیان آنها به نسبت مسائل اساسی و استان نباشد و بدون تردید باید اساس حرکت ما در جهت توسعه استان باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استانی مثل اصفهان همواره رسانه های این استان هم صدا برای جریان سازی رسانه ای جهت کاستی هایی که در این استان وجود دارد، هستند.

وی به مثالی در زمینه هم صدایی رسانه های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: مسئله فرونشست زمین در استان اصفهان یک مسئله جدی و بحرانی بود، استارت این کار قبل از دستگاه های اجرایی توسط رسانه های استان زده شد و هیچ مسئولی از این جریان سازی رسانه‌ای که در سطح شهر اصفهان ایجاد شد بدش نیامد و صدای رسانه های استان در این زمینه به گوش رئیس‌جمهور رسید و ایشان به مسئله ورود پیدا کردند.

درخشان ضمن تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد باید هم صدایی رسانه‌ای در جهت مسائل اساسی و مشکلات استان داشته باشیم، ادامه داد: نباید مسائل حاشیه ای و کم اهمیت را به عنوان مسئله‌ای اصلی و نخست رسانه‌ها بینیم که این یک اولویت جدی بوده و نیاز است که جهت دهی رسانه ها و آرایش رسانه‌ای جدید را به سمت مشکلات اساسی استان ببریم.
این مسئول فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: بنده به عنوان کسی که وابستگی به حوزه رسانه دارم، بدون تردید ارتباط با رسانه ها را در فرصت مناسب خواهم داشت و اجازه نخواهم داد فاصله بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید ضمن توجه به مسائلی که نیاز است مسئولان در قالب نقد بیان شود هیچ مسئولی حق نگرانی و اعتراض به نقد منصفانه رسانه ها را ندارد، همچنان که استاندار نیز همواره از نقدی که در چارچوب رسانه‌ و اخلاق رسانه‌ای باشد حمایت می کند.

درخشان خاطرنشان کرد: برای توجه به مولفه های مختلف صنفی، بعد آموزشی، تقویت سواد رسانه ای و سایر مسائل و مشکلات رسانه‌ها در سال آینده برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود ضمن توجه به خواسته های به حق مردم در رسانه ها، رسانه ها خدمات و دستاوردهای انقلاب و کمک به دولت را مورد توجه قرار دهند.

وی مهم ترین شاخص‌های استاندار فعلی را «تعهد و تدین» دانست و گفت: برای یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی این دو مولفه بسیاری از مشکلات را می تواند حل کند و این شعار نیست.

درخشان گفت: شاید اگر ارزیابی بین استانداران سابق با استاندار فعلی داشته باشیم حضور دکتر احمدزاده در دو منطقه محروم دیشموک و زیلایی از نظر بعد رسانه‌ای بیشتر از سایر استانداران باشد، که این حضور برگرفته از نگاه «تدین و تعهد» استاندار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: