« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
امیرعلی سبیانی جوان آینده دار فوتسال گلستان:
فوتسال در همه جای دنیا طرفدار دارد و اکثر نوجوانان حتی اگر در سایر رشته های ورزشی فعالیت داشته باشند، باز هم به فوتبال علاقه مند هستند و اگر فوتبال هم بازی نکنند، لااقل نتایج مسابقات ورزشی فوتبال را دنبال می کنند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی در عصر حاضر افزایش رشته های ورزشی، تنوع فراوانی را در این مدل سرگرمی به وجود آورده است و علاقه مندی افراد به ورزش های مختلف باعث توسعه انواع و اقسام ورزش ها شده است. با این وجود ورزش های توپی به ویژه فوتبال و فوتسال همواره به عنوان یک ورزش هیجانی دارای جایگاه خاصی هستند. 

هر چند فوتبال در گلستان جایگاه خاصی دارد اما ورزش فوتسال در استان گلستان ورزشکاران زیادی را جذب خود کرده است. وجود چند تیم در لیگ های مختلف کشوری در رده های گوناگون و برگزاری لیگ های منظم در این استان نشان از علاقه مندی مسئولان تربیت بدنی استان به این رشته و حمایت از آن دارد. شهرستان علي آباد کتول يکي از شهرستان هايي است که در رشته فوتبال و فوتسال همواره حرفهايي براي گفتن داشته و دارد و بازيکنان توانمندي را به عرصه ورزش استان معرفي کرده است. در بخش دانش آموزی نیز همه ساله مسابقات فوتسال قهرمانی با شور و هیجان خاصی پیگیری می شود و بازیکنان علاقه مند به این رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.

امیر علی سبیانی  جوان آینده دار گلستانی که اکنون دانش آموز دبیرستانی است، فوتسال را زیر نظر  مربیان شهرستان به صورت حرفه ای دنبال می کند و خوشبین است با استفاده از تجارب مربیان شهرستانی و استانی هر چه سریع تر پله های ترقی را طی کند و به تیم های بزرگ استان و کشور راه پیدا کند.


به منظور آشنایی بیشتر با این نوجوان ورزشکار و با اخلاق شهرستان گفتگوی کوتاهی با ایشان در خصوص جایگاه فوتسال انجام دادیم:

فوتسال را از چه سنی آغاز کرديد؟
بنده فوتبال را از هفت هشت سالگی آغاز کردم و از دوران ابتدایی تا حالا که در  عضو تیم فوتبال مدرسه هستم. در بخش حرفه ای نیز سابقه بازی در شهدای مدافع حرم و امید جلین را دارم. در چندین مسابقه آموزشگاهی و شهرستانی نیز با هم تیمی هایم موفق به کسب عناوین برتر شده ایم.

چرا ورزش فوتبال را انتخاب کردید؟
فوتسال در همه جای دنیا طرفدار دارد و اکثر نوجوانان حتی اگر در سایر رشته های ورزشی فعالیت داشته باشند، باز هم به فوتبال علاقه مند هستند و اگر فوتبال هم بازی نکنند، لااقل نتایج مسابقات ورزشی فوتبال را دنبال می کنند. این نشان می دهد که ورزش فوتبال یک تفاوت اصلی با سایر ورزش ها دارد و علاقه به فوتبال در ذات بچه ها است. من هم به همین دلیل ورزش فوتبال را انتخاب کردم. در ضمن هیجان فوتبال یکی دیگر از دلایل بنده برای انتخاب این رشته است.

بازي فوتبال به درس شما لطمه اي وارد نکرده است؟
درس هیچ تضادی با ورزش ندارد و امروزه اکثر فوتبالیست ها سواد بالایی نیز دارند. اگر کسی بخواهد درس بخواند حتی چند ساعت ورزش در روز هم مانعی برای درس خواندن محسوب نمی شود. من هم تلاش می کنم در کنار ورزش به درس هم اهمیت بدهم و سعی می کنم به توصیه های دبیرانم گوش کنم. چرا که ورزش نمی تواند اینده افراد را تضمین کند ولی درس آینده شغلی ما را تعیین می کند.


نقش خانواده را در کسب موفقيت هاي ورزشي چگونه مي بينيد؟
پدر و مادرم همواره در راه ورزش مرا تشویق می کنند و بدون حمایت های آنها موفقیت در امر ورزش امکان پذیر نیست.

امیدوارم روزی بتوانم پاسخگوی زحمات آنها باشم و با درس خواندن و قبولی در دانشگاه و کسب افتخار در ورزش بتوانم آنها را خوشحال کنم.

ورزش چه تاثیری  در زندگی شما گذاشته است؟
ما اعتقاد داریم عقل سالم در بدن سالم است. با انجام فعالیت های ورزشی علاوه بر داشن روحیه شاداب، بدن نیز تقویت می شود و هم در

درس و هم در انجام فعالیت های روزانه موفق تر هستیم. در ضمن ورزش باعث می شود بهتر زندگی کنیم و راه درست زندگی کردن را به ما می آموزد.

از قدیمی های فوتسال شهرستان چه کسی را می شناسید؟
عباس گرائیلی یکی از بهترین فوتسالیست های شهرستان است که تا همین چند سال قبل با وجود داشتن سن بالا نمایش خیره کننده ای داشت. البته بازیکنان دیگری هم هستند که هنوز با قدرت در سطح اول شهرستان و استان و لیگ های کشوری مطرح هستند. امیر حسین خسروی، سعید حاجیلری، عادل خسروی، سید یدالله حسینی و… 

در حال حاضر عضو چه تیمی هستید؟ 
امسال به تیم امید جلین حاضر در لیگ برتر نوجوانان کشور ملحق شدم.

چه درخواستی از مسئولین دارید؟ 
حمایت از ورزشکاران و برگزاری لیگ های فوتسال ویژه دانش آموزان یا نوجوانان می تواند در پیشرفت این ورزش در شهرستان و استان موثر باشد. از مسئولین تقاضا دارم نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی در شهر تلاش بیشتری کنند.


سخن پاياني
در ابتدا از پدر و مادرم و خانواده که همواره مشوق و حامی من بودند، سپاسگزارم. از مربیان خوب و زحمت کش استان آقای پورقاز، محسنیان و مسعود تیموری که در پیشرفت من نقشی اساسی داشتند، قدردانی می کنم. 

به هم سن و سالان خودم نیز اعلام می کنم که موفقیت بدون تلاش فراوان و ذهنیت برتر در این راه میسر نمی شود. اگر می خواهید در این مسیر موفق باشید با ور داشتن به خود و توانایی هایی است که در خودتان کشف کردید و بعد از آن اگر می خواهید فوتسال را در پیش بگیرید حتما به تغذیه و تمرین اهمیت بدهید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: