« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
لیکک؛
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی گفت: شهروندان عزیز توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و منازل را مد نظر قرار دهند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛سرهنگ فرزین جمشیدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی گفت" تمهیدات ویژه انتظامی و ترافیکی با شعار "پلیس هوشمند، قانون مداری، نشاط بهاری” از ابتدای طرح نوروزی تا پایان تعطیلات نوروز در دستور کار پلیس فرماندهی انتظامی شهرستان بهمئی قرار دارد.

وی افزود: به پشتوانه عزم عمومی و مشارکت مردم شاهد نظم و امنیت شایسته و مطلوب در یک سال گذشته در جای جای شهرستان بهمئی بودیم که انتظار داریم این همدلی در سال جاری به ویژه تعطیلات نوروز بیش از پیش باشد.

سرهنگ جمشیدی خاطر نشان کرد:  خادمان و پاسداران نظم و امنیت در پلیس گسترده و تخصصی پیشگیری همگام با سایر کارکنان پلیس‌های تخصصی در تلاش هستند تا شرایطی فراهم کنند که مردم عزیز در سایه چتر امنیت از آغازین روزهای نوروز تا پایان تعطیلات سفری امن و بدون دغدغه خاطر داشته باشند.

این مقام انتظامی بر لزوم حفظ هوشیاری مردم برای دوام بخشی به نشاط بهاری افزود: توصیه های کارشناسی پلیس که برای هم‌وطنان  اطلاع رسانی می شود برای بالا بردن امنیت فردی و عمومی جامعه است که به دلیل شرایط ویژه این بازه زمانی نسبت به دیگر روزهای سال، توجه به این توصیه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و عمل به این توصیه‌ها و هشدارها می تواند اطمینان بخش و نظم آفرین باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی با تاکید بر ضرورت نصب دوربین‌های مداربسته و تجهیز منازل مسکونی به سیستم‌های هشداردهنده خطاب به شهروندان توصیه کرد: برخورداری از زندگی امن توام با آرامش و آسایش ایجاب می‌کند تا قبل از سفر و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوارها، تمامی پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنیم همچنین درب پشت بام منزل به حفاظ نرده‌ای و قفل مطمئن مجهز و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را در اسرع وقت تعویض کنیم.

سرهنگ جمشیدی در مورد پیشگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت نیز گفت: تجربه نشانگر این است که سارقان در بیشتر موارد در کمین خودروهایی می‌نشینند که صاحبان آن ها در کمال خونسردی بدون رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را در مکانی غیر مطمئن پارک می‌کنند لذا سارقان از این فرصت استفاده کرده و باشگردهای خاص خود لوازم داخل خودرو و خود خودرو را سرقت می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی ادامه داد: اغلب سرقت‌ها مربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضد سرقت می باشند ، بنا بر این هر قدر ضریب ایمنی خودرو با استفاده از دزدگیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن نیز کاهش خواهد یافت.

 سرهنگ جمشیدی تمرکز بر پیشگیری از جرم و آسیب در تعطیلات نوروز را اولویت مهم پلیس پیشگیری عنوان و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات از سوی عموم مردم و فعالیت‌های پلیس منجر به تولید امنیت و آرامش و هدیه آن به مردم می شود، آرامشی که در بهار طبیعت به دلیل افزایش دیدوبازدید و مسافرت‌ها و خالی شدن خانه‌ها و فراهم شدن زمینه ارتکاب جرم، بیش از سایر فصل ها مورد نیاز است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهمئی در ادامه راهکارها و هشدارهایی را به شرح زیر جهت پیشگیری از سرقت منازل و خودرو مطرح کرد.

۱- هنگام خروج از منزل تنها به قفل نمودن درب خروجی اکتفا نکرده کلیه درب های داخلی ساختمان اعم از درب پشت بام، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و …را قفل نمایید.

۲- کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار بسپارید با این حال از باز گذاشتن درب ورودی منزل حتی برای "مدت کوتاهی” در طول شبانه‌روز خودداری نمایید.

۳- از قرار دادن کلید در زیر جا کفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خوداری نمایید.

۴- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.

۵- از افشا نمودن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیاء با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند،جداً بپرهیزید.

۶- در مواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان قابل اعتماد و اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت نمایند.

۷- از ورود افرادی که به عنوان مامور انتظامی، دارایی، شهرداری، سرشماری، کارگر خدماتی و مامور آب،برق، تلفن و گاز به منزل شما مراجعه می‌کنند، پیش از شناسایی دقیق آنان ممانعت به عمل آورید در صورت حصول اطمینان فقط اجازه ورود ایشان به محدوده مورد نیاز را بدهید.

۸- از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال، و …به داخل منزل خود ممانعت نماید.

۹- محل نگهداری طلا و جواهرات و فاکتورهای آنها را از یکدیگر جدا نمایید.

۱۰- حتی المقدور مجتمع های مسکونی و اقامتی مطمئنی را برای سکونت و اقامت خود انتخاب کنید.

۱۱- از نگهداری مدارک شناسایی در خودرو خودداری شود، وسایل نقلیه خود را به سیستم دزدگیر مجهز کرده و برای پارک آن از پارکینگ استفاده شود.

۱۲- خودرو را در پارکینگ عمومی و دید خود پارک کرده و از قرار دادن اشیاء قیمتی و یا کیف دستی بر روی صندلی و صندوق عقب خودداری شود.

۱۳- خودرو در مکان پر نور و در دید خودتان پارک ‌شود و اشیاء قیمتی علی الخصوص وجوه نقد درون آن قرار داده نشود.

۱۴- هنگام پارک خودرو در خیابان، آن را زیر نظر داشته باشید و مرتب به آن سرکشی کنید و هنگام خروج از قفل بودن درب ها و بالا بودن شیشه ها مطمئن شده و از گذاشتن کیف بر روی صندلی خود داری کنید.

۱۵- هر گز خودرو خود را در اماکن خلوت و تاریک پارک نکنید.

۱۶- حین گردش و تفریح، خودروی خود را در مکانی امن و در صورت امکان در پارکینگ های عمومی و مطمئن پارک نمایید.

۱۷- اگر خودرو را به علت نقص فنی هل می دهید اجازه ندهید، افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشیند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: