« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو کارگروه برای تملک و جابه‌جایی روستاهای در مسیر سد تنگ سرخ تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛کیامرث حاجی‌زاده در بازدید از سد تنگ سرخ با بیان اینکه کارهای خوبی در بحث ایجاد منابع آب پایدار در استان انجام شده گفت: منابع آب پایدار نیاز استان مخصوصاً مرکز استان شهرستان بویراحمد و دنا و بخش‌های تابعه است چرا که مرتبا به علت عدم کنترل سیلاب، بخش کشاورزی ما متحمل خسارت می‌شد.

پیشرفت ۴۲ درصدی سد تنگ سرخ بویراحمد/ جابه‌جایی روستاهای در مسیر احداث شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مهمترین شغل مردم کشاورزی، دامپروری و باغداری است، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم داشتن منبع آب پایدار و خشکسالی خسارت زیادی سال گذشته و امسال متحمل شد، به همین دلیل به فکر احداث منابع آب پایدار شدیم و برای اولین بار در یکسال و نیم اخیر حرکت جدیدی در بحث سدسازی در درون استان آغاز شد.

وی عنوان کرد: سد تنگ سرخ در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد اما به علت معارضات دولتی، مردمی و همچنین مشکل اعتباری که داشت سال‌ها راکد ماند تا اینکه در یکسال و نیم اخیر با رایزنی مسئولان استان فعال و طبق گزارش قرارگاه خاتم به عنوان مجری طرح پروژه بالغ بر ۴۲ درصد پیشرفت دارد که پیشرفت خوبی است اما به دلیل خشکسالی‌های پی در پی نیاز است که سدها سریعتر احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که مجددا در این پروژه معارضات دولتی دیده شود، رفع خواهیم کرد گفت: بعد از سفر ریاست جمهور و پیگیری استاندار، وزارت نیرو قول داد که این پروژه جزء پروژه‌های اولویت‌دار وزارتخانه دیده شود به همین دلیل هفته آینده به همراه استاندارد جلسه‌ای به منظور تامین اعتبار این پروژه خواهیم داشت‌.

پیشرفت ۴۲ درصدی سد تنگ سرخ بویراحمد/ جابه‌جایی روستاهای در مسیر احداث شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اراضی تملک شده برای احداث سد گفت: این سد قرار است برای رضایت‌مندی مردم در بخش شرب، کشاورزی و صنعت احداث شود، روستاهایی در حوزه مخزن سد قرار دارند که باید جابجایی شوند به همین منظور از سال گذشته دو کارگروه در معاونت عمرانی استانداری تشکیل و کار تملک در حال انجام است، اعتبارات تامین و بخشی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه جانمایی برای جابه‌جایی لجن‌های ته مخزن سد انجام شود، افزود: سد تنگ سرخ آب مورد نیاز بخش‌های اردکان و سپیدان شیراز و بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند که ۵۶ میلیون مترمکعب سهم استان فارس و ۱۲۴ میلیون مترمکعب سهم بخش شرب، کشاورزی و صنعت و باغداری کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد اعتبارات بخش عمرانی استان، همچنین اختصاص بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور گفت: در سال ۹۹ کل اعتبارات پروژه‌های عمرانی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بود اما در سال ۱۴۰۰ اعتبارات دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد، از محل سفر رئیس جمهور بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به استان تخصیص داده شد، جدیدا هم با اختصاص ۷۰۰ میلیارد به استان موافقت شد تا علاوه بر اعتبارات سالیانه استان، ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یابد.

پیشرفت ۴۲ درصدی سد تنگ سرخ بویراحمد/ جابه‌جایی روستاهای در مسیر احداث شد

حاجی‌زاده عنوان کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه شهر جامع یاسوج اختصاص داده شد و پیمانکار مشخص شده و کار در حال انجام است.

وی در پایان با تاکید بر تشکیل دو کارگروه برای تملک و جابه‌جایی روستاهای در مسیر سد خاطرنشان کرد: جانمایی برای جابه‌جایی دو روستای در مسیر انجام شده و با جلب رضایت مردم جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: