« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
وقتی که حمله سردرد، آغاز می شود، شما ممکن است به یاد قرص خوردن و یا دراز کشیدن و خاموش کردن چراغ بیفتید. اما آیا می دانستید که برخی مواد غذایی خاص ممکن است به راحتی از بروز سردرد جلوگیری کند؟

 

به گزارش آوای دنا به نقل از سلامانه، این مواد غذایی از این قرارند:

   سیب زمینی پخته: به گفته متخصصان تغذیه خوردن غذاهای غنی از پتاسیم می تواند به کاهش سردرد کمک کند. سیب زمینی پخته ( با پوست ) یکی از منابع قابل توجه پتاسیم است، (721 میلی گرم). در مقایسه، یک موز تا 467 میلی گرم پتاسیم دارد.

-    هندوانه: کم آبی یکی از علل عمده از سردرد است. این دفعه به جای استفاده از قرص از هندوانه استفاده کنید. آب طبیعی موجود در هر دو میوه ها و سبزیجات حاوی مواد معدنی ضروری مانند منیزیم است که در پیشگیری از سردرد های کلیدی نقش اساسی دارد. سایر غذاهای با محتوای آب بالا شامل انواع توت، خیار، خربزه، سوپ، جو، گوجه فرنگی و کاهو است.


   قهوه: استفاده از قهوه یک درمان سنتی برای سردرد است که از مدتها پیش تاثیر آن به اثبات رسیده است. از آنجا که کافئین موجود در قهوه سبب انقباض عروق می شود، می تواند به کاهش سردرد و کاهش حجم عروق خونی کمک کند. اما قهوه زیادی هم خوب نیست. چون کافئین زیاد ادرار آور است و می تواند سبب از دست دادن بیش از حد آب بدن شود و مجددا سر درد را برگرداند.

   کربوهیدرات ها: افراد رژیمی کم کربوهیدرات مراقب باشید. چون کمبود این ماده در بدن می تواند سردرد به همراه داشته باشد. در واقع کاهش کربوهیدرات، کاهش گلیکوژن که منبع اصلی انرژی به مغز است را در پی دارد.  این حالت می تواند کم آبی و در نهایت سردرد را آغاز کند.

-    بادام: با توجه به تحقیقات گذشته، منیزیم، موجود در بادام، از رگهای خونی محافظت کرده و سپری در مقابل سردرد است. حتی افراد مبتلا به میگرن نیز تسکین سردرد را با دنبال کردن یک رژیم غذایی غنی از منیزیم تجربه کرده اند. غذاهای غنی از منیزیم مانند موز، زردآلو خشک شده، آووکادو، بادام، برنج قهوه ای، حبوبات و دانه ها را نباید فراموش کرد.

   ماست: زمانی که در سر خود احساس تپش می کنید، مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند ماست کم چرب یا پروبیوتیک بسیار توصیه می شود.

-    دانه کنجد: ریزش نم نم این دانه در سالاد، سوپ و ... در جلوگیری از ابتلا به میگرن موثر است. همچنین دانه کنجد به بهبود گردش خون کمک می کند.

-    سالاد اسفناج: مصرف اسفناج کاهش فشار خون و در نتیجه جلوگیری از سردرد را به دنبال دارد. متخصصان تغذیه می گویند سعی کنید به جای کاهو در تهیه سالاد از برگ اسفناج استفاده کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: