« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

پایگاه خبری آوای رودکوف-ایرنا نوشت: «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دور تازه تلاش‌ها برای ایجاد تنش در منطقه، به سبک سعودی‌ها گفته که جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهد کشید و همزمان هم از نزدیک بودن زمان عادی سازی روابط تل آویو – ریاض خبر داد.

لاپید در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست چنین ادعاهایی را طرح کرده است که «همیشه ایران می‌گوید که جنگ را به در خانه‌هایتان خواهیم آورد، اما این اتفاق نخواهد افتاد.»

سال‌های پیش شاهزاده‌های جوان و بی‌تجربه سعودی از جمله «عبدالله بن سلطان بن ناصر آل سعود» و «بندر بن سلطان» هم چنین لفاظی‌هایی را علیه ایران بکار برده بودند.

عبدالله بن سلطان بن ناصر آل سعود چنین ادعایی مطرح کرده بود که کشورش می‌تواند در هشت ساعت ایران را نابود کند.

البته در مقابل، طلال‌بن عبدالعزیز هم سال‌ها پیش گفته بود که ایران را تهدید نمی‌کنیم چون در ۲۴ ساعت می‌تواند عربستان را نابود کند.

لاپید که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران منطقه به شدت از آینده خود نگران است، در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی در ادامه حرف‌های جنگ افروزانه‌اش این را هم گفته که «اگر تهران بخواهد از جنگ دوری کند، ما نیز مانع از وقوع آن خواهیم شد.»

او در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع عادی سازی روابط با عربستان پرداخت و گفت این مساله به نظر می‌رسد مثبت است و اگر کارها در این مسیر پیش رود، این کار با گام‌های حساب شده انجام خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادامه داد: مساله عادی سازی روابط با عربستان اندک زمانی به طول خواهد انجامید.

او گفت عادی سازی روابط با عربستان نیازمند گام‌های حساب شده است.

تهدیدهای رژیم صهیونیستی از جمله از زبان نتانیاهو نخست وزیر پیشین این رژیم نیز بارها علیه ایران تکرار شده است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: