« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
بعد از اینکه سامانه های بانکی شاپرک و جیرجیرک و کفش دوزک و ... دست به دست هم دادند تا صدور چک ها با برگشتی کمتری مواجه باشد و دوستان شر خر از کار و کاسبی بیفتند، بخشنامه های جدید حمایت از مستاجران کورسوی امید را در دل این بزرگواران روشن نگه داشت و امروز از پیشۀ جدیدی به نام «مستاجر تخلیه کن» رونمایی شده است!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی :خدا از عمر یک عده بردارد و روی عقل شان بگذارد! یعنی یک عده مغزشان را گریس خواب و آکبند نگه داشتند و تنها چیزی که در بدن شان سوخت و ساز ندارد، فسفر است. این جماعت انگار قرص نمی شود و امکان ندارد و میسر نیست و ... خورده اند و آدم را یاد «گلام» شخصیت نا امید در پویا نمایی گالیور می اندازند که دائم از شکست و عدم موفقیت صحبت می کرد. من می دونم ... ما موفق نمی شیم...

خوب حالا آنهایی که ایده عملی وزیر مستعفی را به سخره گرفته بودند که با یک میلیون تومان نمی شود شغل ایجاد کرد، بی زحمت سرشان را از زیر برف و لحاف بیرون بیاورند و ببینند که با کمتر از یک میلیون تومان هم می شود شغل ایجاد کرد. اتفاقاً شغل پایدار و غیر فصلی؛ آن هم فقط با یک مشت سبیل و یک شلوار پلنگی خالخالی ... مشت نمونه دعوا ببخشید مشت نمونه خروار مستاجر تخلیه کن!

حقیقت امر این روزها دعوای بین مستاجران و موجران فرمت جدیدی پیدا کرده است. از یک طرف برخی مالکان همچنان می خواهند با توجه به افزایش نرخ تورم و قیمت مسکن، اجاره بها را بیش از آن چیزی که تعیین شده بالاتر ببرند و دو لا پهنا حساب کنند. از طرفی هم مستاجران خیالشان راحت است که کسی به این آسانی نمی تواند حکم تخلیه آنها را صادر کند. از این رو برخی مالکان تن به تمدید اجاره نامه نداده اند و خیالاتی در سر دارند که یکی از آنها مراجعه به افرادی است که پیشه شریف آنها «مستاجر تخلیه کن» یا به عبارتی «تخلیه خانه استیجاری به زبان خوش» و با هزینه ای معادل 5 تا 10 میلیون تومان است.

یعنی بعد از اینکه سامانه های بانکی شاپرک و جیرجیرک و کفش دوزک و ... دست به دست هم دادند تا صدور چک ها با برگشتی کمتری مواجه باشد و دوستان شر خر از کار و کاسبی بیفتند، بخشنامه های جدید حمایت از مستاجران کورسوی امید را در دل این بزرگواران روشن نگه داشت و امروز از پیشۀ جدیدی به نام «مستاجر تخلیه کن» رونمایی شده است!

باور بفرمائید بعد از اینکه مشاغلی چون علاقه بندی(سازنده نوار و قیطان)، نعلچی گر(سازنده نعل و میخ کفش)، رزاز(برنجکوب)، عصار(روغن کش)، حلاج(پنبه زن)، باروت کوب، مکاری (اجاره دهنده اسب و قاطر و الاغ)، کناس(تخلیه کننده چاه فاضلاب)، صابون پز، آب حوضی، زهتاب(کسی که روده گوسفند را می تابد)، چینی بند زن، سکاک(سازنده گاو آهن)، زرد چوبه کوب و ... به طور کامل از بین رفتند و مشاغلی نظیر شال باف، چلینگر(قفل و کلیدساز)، نمد مال، نعل بند، کلاه مال، مجری ساز(مجری به کسر میم به صندوقچه کوچک فلزی گفته می شود) ، فال گردو فروش و ... به مرور در حال خارج شدن از مدار هستند، ما همیشه دغدغه ایجاد مشاغل و کاهش نرخ بیکاری جدید داشتیم که الحمد الله الوافی و الکافی مشاغل جدید حتی با هزینۀ بسیار کمتر از یک میلیون تومان در حال رونمایی هستند!

فقط خدا کند این لابلا دولت تنها به کاهش نرخ بیکاری با این رویکرد بسنده نکند و از این شیوه مرضیه در جهت بهبود اوضاع نیز بهره مند شود. فی المثل با مسئولانی که با ندانم کاری و کارشکنی، چوب لای چرخ معیشت مردم می گذارند و با عدم نظارت و انجام وظیفه باعث ایجاد گرانی، تورم، رانت، فساد، اختلاس، ارتشاء و ... شده اند، به روش مستاجر تخلیه کن ها برخورد کند! جای دوری نمی رود...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: