« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
در نشست صمیمی هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد:
درخشان با تاکید بر اینکه سیاست در فرهنگ و ارشاد اسلامی بر محوریت آموزش و تولیدات فاخر است، خواستار انتشار و پخش تولید آثار فیلم سازان سینمای جوانان استان در شبکه دنا شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، نشست صمیمی هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر این انجمن برگزار شد.

درخشان:نگاه ویژه به آموزش فیلم و تولیدات فاخر/ظرفیت بالای انجمن سینمای جوانان استان در بخش فیلم سازی

«امین درخشان» در این نشست ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت امام حسین علیه السلام، گفت: فیلم سازان استان تولیدات فاخری در سطح ملی دارند که نیازمند توجه به استعدادیابی در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه فیلم سازی، خاطرنشان کرد: سیاست این اداره کل آموزش مبتنی بر تولیدات فاخر است که جهت آموزش از مربیان با تجربه و شناخته شده ملی دعوت خواهیم کرد.

وی به نقش و تاثیر سینما بر فرهنگ جامعه اشاره کرد و افزود: سینما و فیلم به عنوان هنری پرمخاطب علاوه بر جنبه هنری، در جنبه فرهنگی و مردمی کارساز است و در جهت نشر فرهنگ و شناخته شدن بیشتر استان و کشور در سطح بین المللی نقش کلیدی ایفا می کند.

درخشان با بیان اینکه استان در عرصه سینما با وجود مشکلات فراوان در طی سالیان اخیر کم فروغ نبود، عنوان کرد: در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر فیلم مستند «سرباز شماره صفر» به کارگردانی و تهیه کنندگی «محمد سلیمی راد» از هنرمندان و فیلم سازان برجسته استان مورد توجه مخاطبین و نقد پردازان سینما قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق، هنرمند و فیلم ساز برجسته هم استانی در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

وی با بیان اینکه سینما از مولفه های قدرت در جامعه است، اظهار کرد: فیلم ساز توانمند کسی است که با تولید اثر خود بر افراد جامعه تاثیر می گذارد.

درخشان در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست در فرهنگ و ارشاد اسلامی بر محوریت آموزش و تولیدات فاخر است، خواستار انتشار و پخش تولید آثار فیلم سازان سینمای جوانان استان در شبکه دنا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری و هم پو شانی دو نهاد فرهنگی صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و گفت: در حوزه فیلم سازی و همه رشته های هنری این اداره کل نقش راهنمایی و ارشادی دارد و این خود انجمن ها هستند که برنامه ریزی و اجرا را بر عهده دارند.

وی در زمینه اهمیت فیلم سازی در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز اظهار کرد: سینما تاثیرگذارارین هنر در کاهش آسیب های اجتماعی است و یک فیلم ساز توانمند می تواند مشکلات استان را انتشار دهد تا برای رفع آن اقدام صورت گیرد.

درخشان در خصوص اهمیت انجمن سینمای جوانان نیز گفت: این انجمن جزء قوی ترین و تاثیرگذارترین سازمان های وابسته به وزارت خانه در حوزه هنر و فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد انتصاب شایسته مدیر جدید انجمن سینمای جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را ستود و با اشاره به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: در این نشست طرح کلنگ زنی ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ساختمان مجزای انجمن سینمای جوانان مطرح شد و متمم بودجه سفر ریاست جمهوری در بخش فرهنگ نیز به این استان اختصاص داده خواهد شد.

گفتنی است در این نشست صمیمی، هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان کهگییلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه و نظریات خود پرداخته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: