« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
در آیین تجلیل از خبرنگاران عنوان شد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه شکایات دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها لغو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سید علی احمدزاده در آیین تجلیل از خبرنگاران گفت: تمامی شکایت دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران از امروز ملغی است و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این موارد را رصد و پیگیری کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: شما ماموران جلوه حق هستید و حق را بیان کنید تا مردم به واسطه کلام شما به سمت سعادت و صراط مستقیم هدایت شوند.

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر لغو شکایت از رسانه‌ها

وی بیان کرد: در استان زیاد شایعه‌‌سازی می‌شود از خبرنگاران انتظار می‌رود شایعات را خبر نکنند، خیلی مطالب علیه من زده می‌شود اما پاسخ نمی‌دهم چون می‌دانم نگارنده آن مطلب تحقیق نکرده است، از شما رسانه‌ها می‌خواهم با تحقیق و تفحص حق را بیان کنید.

وی با گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه افزود: از انتقادات سازنده استقبال می‌کنم، تمام همتم را گذاشتم که استان پیشرفت کند معاونینم هم در حال تلاش برای توسعه هستند گاهی انتقاد می‌شود که مدیری در حد و اندازه یک اداره نیست می‌توانستم مدیر غیر بومی انتخاب کنم اما ترجیح دادیم مدیران بومی باشند تا هم خودشان رشد کنند هم به توسعه استان کمکی شود.

احمدزاده بیان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم اگر مدیری ایرادی دارد به من بگوید اما اینکه شروع به تخریب کنید مناسب نیست، مدتی با مدیران کار می‌کنیم اگر دیدیم آن مدیر توانایی لازم را ندارد تجدید نظر می‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بازدید از مناطق مختلف استان اشاره و ضمن بیان محرومیت‌ها افزود: مردم در روستاهای شهید طیب و منطقه سمه از جره استفاده می‌کنند خودم این مناطق را از نزدیک می‌بینم که کارهایی در حال انجام است.

استاندار بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای حذف و اصلاح پیچ‌های خطرناک در محورهای استان اختصاص داده شده است تا تلفات و حوادث جاده‌ای کاهش یابد. بیشتر تلفات جاده‌ای در کمربندی یاسوج است که در هفته دولت ۵ کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات به صورت استانی، ملی و استانی و ملی توزیع می‌شود، گفت: اعتبارات ملی در دست ما نیست و توزیع اعتبارات استانی در دست فرمانداران است که بر نحوه توزیع آنها نظارت می‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر رییس جمهور ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تسهیلات برای پتروشیمی ‌ها اختصاص داده شده است، ۳ هزار میلیارد تومان هم از متمم سفر اختصاص داده شد که در حال مبادله موافقت‌نامه هستیم و قول‌هایی به مردم دادم اما هنوز تخصیص‌ها نیامده که آنها را عملی کنیم، نگوید قول دادم اما انجام ندادم تخصیص‌ها که بیاید کار انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بی‌امان تلاش می‌کنیم تا در استان تغییر ایجاد شود، گفت: پروژه‌های آبرسانی تعریف کردیم اما منتظر تخصیص‌های هستیم به محض اینکه تخصیص‌ها بیاید کار را شروع می‌کنیم.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل مسکن اهالی رسانه گفت: در سفر آقای قالیباف به استان و همچنین سفر رییس بنیاد مستضعفان مصوب شد که به غیر از طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار مسکن در استان احداث می‌شود که به فرمانداران گفتم افراد نیازمند شناسایی شود تا برای آنها مسکن احداث کنیم، ضمن اینکه خبرنگاران می‌توانند برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به ضرورت احداث دانشکده خبر گفت: به دنبال ایجاد دانشکده صنعتی برای پیشرفت در بخش صنعتی استان هستیم و در این زمینه دیدارهایی با وزیر علوم داشتم اطلاعاتی از دانشکده خبر در اختیار من قرار گیرد تا از وزارتخانه مربوطه مطالبه‌گری کنم.

استاندار به پخش کلیپ‌های درگیری واکنش نشان داد و گفت: از شما خواهش می‌کنم خبرهایی که وهن استان و در شأن نیستند را منتشر نکنید و با انعکاس چنین خبرهایی چهره استان را خدشه‌دار نکنیم.

احمدزاده با بیان اینکه مشکل فرهنگی در استان جدی است، بیان کرد: مشکل جاده، راه و آب را ما حل می‌کنیم مشکل فرهنگی را شما رسانه‌ها کمک کنید، در سفر رییس جمهور ۸۰ هزار نامه به آقای رییسی نوشته شد قبول دارم مردم مشکلاتی دارند اما استان ثروتمندی داریم که ‌اگر سهم ما را بدهند مشکلات حل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضا را تعمیر داده و اجازه ندهیم اخبار ناصحیح ذهن مردم را خراب کند، در پاسخ به عدم دعوت همه رسانه‌ها گفت: فضای فیزیکی برای دعوت از همه رسانه‌ها فراهم نیست اما خبرگزاری‌های رسمی و صدا و سیما می‌توانند در جلسات استانداری حاضر شوند.

احمدزاده در بخش پایانی سخنان خود یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: مدافعان حرم همه عزیز هستند، یاد و خاطره شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهید ستار اورنگ، شهید همدانی، شهید اسکندری که اخیرا پیکر پاکش به کشور بازگشت و همه شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی عنوان کرد: فردی در راستای هدف دشمن حرفی زده که باعث خوشحالی اسراییل، آمریکا و دشمنان خدا شده است کسانی که علیه شهیدان مدافع حرم سخنی می‌گویند آب در آسیاب دشمن می‌ریزند. به شدت از این تفکر بیزاریم و قدردان مدافعان حرم هستیم.

وی بیان کرد: اگر حزب‌الله و مدافعان حرم نبودند جنگی که امروز در مرزهای اسراییل است در مرزهای ایران بود لذا مطالب مطرح شده علیه مدافعان حرم بی‌انصافی است.

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر لغو شکایت از رسانه‌ها

نقد غیرمنصفانه از دلایل عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با پاسداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهید عبدیانی تنها شهید رسانه استان گفت لازم است که یاد و خاطره سید حمدالله خواهش نیک را گرامی بداریم و امروز در میان ما نیست و جای خالی او احساس می‌شود.

وی افزود: امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده که موجب افتخار برای خبرنگاران است خبرنگاران امانتدارانی هستند که به مانند حضرت زینب در صحرای کربلا مطالبه‌گری و فریادگری دارند.

درخشان یادآور شد: اگر به وضعیت رسانه‌ها نگاه کنیم استانی فعال در عرصه رسانه داریم ۱۱۹ پایگاه خبری چندین برابر کشور ۴۲ نشریه استانی ۵ روزنامه و ۱۵ نماینده خبرگزاری در این استان با ۱۹۸ نفر عضو ثابت خانه مطبوعات فعال هستند به لحاظ تعداد رسانه از استان‌های بزرگتر از خودمان نیز تعداد بیشتری رسانه داریم اما یکی از مشکلات به کیفیت خبر و توجه به اصول خبری و کمبود آموزش ها بر می گردد که اعلام می کنیم بعد از محرم و صفر و هم در نیمه دوم سال دوره آموزشی فشرده با حضور اساتید برجسته کشوری در استان خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از رسانه های استان به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند و تعداد آنها اندک هستند گفت: خبرگزاری‌ها نقش عمده‌ای در بیان مشکلات استان در سطح کشور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نظام‌مند کردن رسانه ها خارج از قاعده تعداد بسیار زیادی وارد شدند که باید ساماندهی شوند البته این مشکل مختص به استان ما نیست.

وی در ادامه گفت: ساختار عضویت در خانه مطبوعات استان هم دچار اشکالاتی است که در سطح کشور این اشکال وجود دارد قطعاً ساماندهی و پالایش خواهد شد و ساختار خانه مطبوعات در کل کشور تغییر می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه باید قدردان خدمات اصحاب رسانه باشیم گفت: در بحران های اجتماعی مثل سیل و کرونا و آتش سوزی‌ها و در سیل اخیر کارنامه موفق و درخشانی داشتند که قابل تغییر است رسانه‌های استان با درک و فهم عمیق حساسیت‌ها را در ایام مختلف درک می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست استاندار و مسئولان ارشد استانی محدود کردن رسانه‌ها نیست یادآور شد: اما نقد منصفانه عالمانه و برادرانه در چارچوب قانون یک وظیفه مهم و رسالت برعهده خبرنگاران است.

درخشان در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران استاندار و معاونین افزود: نقد منصفانه را حمایت خواهیم کرد و هیچ گونه جای نگرانی نیست که رسانه‌های استان ما را نقد منصفانه کنند اگر رسانه‌ها موضوعی را به استاندار و مسئولان گوشزد کنند قطعاً پیگیری خواهد شد.

وی افزود: باید از استاندار بومی خود حمایت کرده و البته نقد منصفانه را نیز فراموش نکنید شاید یکی از دلایل عقب ماندگی استان به همین نقدهای غیرمنصفانه بر می‌گردد.

درخشان یادآور شد: استاندار بومی به بهمئی و زیلایی و نقاط محروم استان می‌رود و برای اولین بار یک نقطه بسیار محروم را فتح می‌کنند تا محرومیت‌ها برطرف شود لذا اصحاب رسانه هم باید پای کار باشند و کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: