« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
استاندار ‌کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
استاندار ‌کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۴۷۳ طرح عمرانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛سیدعلی احمدزاده در برنامه نگاه روز شبکه استانی دنا، اعتبار کلی این تعداد طرح را ۲ هزار و ۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با گرامی داشت «هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر» اعلام کرد: از مجموع این تعداد طرح عمرانی ۳۱۴ طرح با اعتبار یکهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاحی است، ۱۵۹ پروژه با اعتبار ۸۸۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

۴۷۳ طرح عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود/ مردم در دولت مردمی تغییرات را احساس می‌کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در طرحی مانند جاده پاتاوه- دهدشت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور تخصیص یافت، گفت: مردم به زودی تغییرات و اثرات خوب دولت مردمی را لمس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج که سال‌ها تعطیل بود توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد، افزود: این کارخانه نماد صنعت استان است و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی جاده یاسوج به سی‌سخت را از دیگر طرح‌های مهم راهسازی در استان نام برد و بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این طرح اختصاص یافته که ۸ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر این جاده به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

احمدزاده با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب ریاست جمهوری به استان تخصیص داده شده است، بیان کرد: از این اعتبار تاکنون حتی برخی از جاده‌های روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان با رییس جمهور درخواست اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی به استان برای رفع مشکلات کم برخوردار داده شد، بیان کرد: این اعتبار در جلسه بعدی به ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت تا بتوانیم مشکل راه های روستایی، آب و برق را رفع کنیم.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۴۷۳ طرح به مناسبت هفته دولت، افزود: ۳۱۴ طرح افتتاح و ۱۵۹ طرح نیز در حوزه گاز رسانی و راه روستایی کلنگ‌زنی می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلسه دیگر خود با معاون اجرائی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: آقای مرتضوی وعده دادند تا پایان امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان به غیر اعتبار استانی، به استان تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این اعتبار در حوزه راه‌های روستایی و سخت گذر مانند زیلایی، برد پهن، بخش پیچاب و لوداب هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت یکی از وزرای رده بالای دولت برای افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها به استان سفر می کند، گفت: اعتبار طرح های افتتاحی هزارو ۱۳۰ میلیارد تومان و کلنگ زنی ها هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات خارج از اعتبار طرح‌های هفته دولت ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه اینترنت روستایی هزینه می کند، افزود: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال از اینترنت پرسرعت بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ روستای استان که با تنش آبی مواجه بودند کار آبرسانی پایدار آنها در حال انجام است، بیان کرد: ۸۵ روستای دیگر در این وضعیت هستند که برای برخورداری از منابع آب پایدار دستور آن از وزیر نیرو گرفته شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه طرح برق‌رسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه رئیسی در حال اتمام است، گفت: بخشی از اعتبار این طرح توسط شرکت برق استان تامین و هزینه شد و بخشی دیگر به اعتبار ملی نیاز دارد که پیگیر آن هستیم تا در صورت تخصیص این طرح نیز به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر، برای جلوگیری از هدر رفت آب به یاسوج اختصاص یافت، گفت: هم اکنون بخش مهمی از شبکه آب یاسوج اصلاح شده و در حال انجام است که با این کار از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه آب شهر یاسوج هم اکنون پایدار نیست، ادامه داد: برای اینکه آب شهر یاسوج به یک منبع پایدار وصل شود، باید سد تنگ سرخ به اتمام برسد که خوشبختانه در یک سال اخیر ۴۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ باید به اتمام برسد و آبگیری شود.

استاندار با بیان اینکه سد سقاوه نیز به زودی به مناقصه می‌رود، ادامه داد: این سد می‌تواند ۹ میلیارد متر مکعب آب ذخیره کند که با پایان آن مشکل روستاهای اطراف و صنایع را نیز تامین می‌کند.

وی سد کوثر را از دیگر سدهای خوب برای استان نام برد و یادآور شد: آب رسانی به چهار شهرستان گرمسیری از سد کوثر انجام شده که در سال ۱۴۰۰، ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۵ کیلومتر از کمربندی یاسوج به اصفهان در هفته دولت به بهره برداری می رسد، افزود: حدود ۱۴ درصد از تصادفات و تلفات در این جاده انجام است که با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش تلفات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان اختصاص داده شده است، گفت: با اصلاح این نقاط حادثه خیز میزان تصادفات و تلفات جاده ای به حداقل خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: