« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در دیدار با فرماندار لنده خبر داد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث شبکه برق 2 مداره جدید شهرستان لنده از ایستگاه فوق توزیع برق سَرپَری دهدشت تا خروجی شهر سوق بطول حدود 20 کیلومتر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جمال مُعتمدی زاده در دیدار با فرماندار شهرستان لنده به رسانه ها، اظهارداشت: برق شهرستان لنده هم اکنون با یک خط 2 مداره جدید و یک خط تک مداره قدیمی که بسیار فرسوده و نیاز به احداث و اصلاح شبکه جدید دارد تامین می شود.

احداث شبکه برق ۲ مداره جدید برق در لنده / احداث ایستگاه فوق توزیع برق دِژکوه لنده ضروری است

وی با بیان اینکه احداث شبکه برق 2 مداره جدید از ایستگاه سَرپَری دهدشت تا خروجی شهر سوق ( روبروی آرامستان کنونی سوق) برای تامین برق پایدار شهرستان لنده یک ضرورت فوری و حیاتی است، اظهارداشت: خط 2 مداره کنونی از شهر سوق تا مرکز شهر لِنده در سال 1396 احداث و مورد بهره برداری هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همراهی و همکاری مِحرابیان وزیر نیرو، کُردی مدیرعامل توانیر ، احمدزاده استاندار، حاجی زاده معاون عمرانی استاندار ، حجت الاسلام موَحِد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم، دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و دانش فرماندار شهرستان به جهت پیگیری های مُستمر احداث خط 2 مداره جدید شهرستان لنده از ایستگاه سَرپَری دهدشت تا خروجی شهر سوق، خاطرنشان کرد: مُجوزهای لازم برای احداث این خط صادر و مسوولان مرتبط قول داده اند تا خردادماه آینده ایستگاه دژکوه لِنده وارد مدار قرار گیرد.

معتمدی زاده، اعتبار پیش بینی شده برای احداث شبکه برق 2 مداره جدید شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 20 میلیاردتومان از مَحلِ محرومیت زدایی عنوان و افزود: میزان مصرف برق در ساعات پیک بار امسال این شهرستان به حدود 20 مگاوات رسید که مصرف بی سابقه ای در این شهرستان محسوب می شود.

وی گرمای زودرس، تغییر الگوی مصرف، طولانی بودن و فرسودگی شبکه های برق رسانی، تکمیل بودن بار شبکه های برق کنونی و پراکندگی مُشترکین را از مشکلات کنونی و آینده برای تامین برق پایدار شهرستان لِنده ذکر و بر احداث شبکه برق 2 مداره جدید و ایستگاه دِژِکوه این شهرستان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث ایستگاه دژکوه و شبکه 2 مداره برق از ایستگاه سَرپَری دهدشت به خروجی شهر سوق از ضروریات صنعت برق باهدف کاهش نوسانات و ناپایداری برق این شهرستان است و تا خردادماه سال آینده باید این پروژه ها اجرایی شود.

مُعتمدی زاده با تشریح مُشخصات فَنی شبکه برق 2 مداره جدید شهرستان لنده، یادآورشد: طول این پروژه حدود 20 کیلومتر و با استفاده از فناوری روز و نصب 2 دستگاه رِیکلَوزر ( کلیدی که برای قطع و وصل اتوماتیک مدار جریان متناوب ساخته شده است و می‌تواند عمل قطع و وصل را برای چندین بار انجام دهد ) عملیاتی می شود.

وی تعداد اصله پایه های فشار متوسط که در این پروژه احداث می شود را هم حدود 400 اصله پایه از ایستگاه سَرپَری دهدشت تا خروجی شهر سوق برشمرد و اظهارداشت: با بهره برداری از این پروژه و هچنین پروژه ایستکاه دِژکوه لِنده تا خردادماه سال آینده، مشکلات نوسانات و ناپایداری های شبکه های برق رسانی بطور کامل رفع می شود.

این مُدیر صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر این پروژه ها اجرایی شود و حادثه ای غیرمُترقبه نظیر سیلاب های تابستانی معروف به مونسون در این استان بویژه حوزه کهگیلویه بزرگ رخ دهد شاهد قطعی برق به شکل گسترده در این حوزه انتخابیه نخواهیم بود.

معتمدی زاده، تعداد مُشترکین برق در شهرستان لنده را هشت هزار و 500 مُشترک برشمرد و تصریح کرد: به مردم این شهرستان قول می دهیم تمام تلاش خود را بکار بگیریم که تا خردادماه سال آینده، این پروژه ها به بهره برداری برسند.

وی گفت: مشکلات کنونی برق رسانی شهرستان لنده مربوط به یکی دو سال گذشته نبوده و باید سال های خیلی دورتر، شبکه های برق رسانی این شهرستان اصلاح و بهینه سازی می شد و یا ایستگاه فوق توزیع دژکوه لنده احداث می گردید تااکنون شاهد چنین مشکلات و نگرانی های نمی بودیم.

معتمدی زاده از تلاش های گسترده مسئولان وزارت نیرو در حوزه برق، استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات بحران برق در شهرستان لنده تقدیر و تاکیدکرد که رفع مشکلات کنونی شبکه های برق رسانی به این شهرستان با احداث ایستگاه برق فوق توزیع دژکوه در روستای لیربزرگ حل می شود.

براساس آخرین آمارهای رسمی ارائه شده از سازمان آمار، وسعت شهرستان لنده ۸۵۰ کیلومتر مربع که یک شهر ، چهار شهرک و ۱۰۶ روستا را در خود جای داده است..

جمعیت این شهرستان، ۴۱ هزار نفر ( ۲۱ هزار نفر شهری و ۲۰ هزار نفر روستایی و عشایری) که از شمال به بخش‌های چاروسا و دیشموک، از جنوب به شهرستان بهبهان، از شرق به دهدشت و از غرب به بهمئی مُنتهی می‌شود.

رودخانه مارون در این بخش جریان دارد و این رودخانه از روستاهای تُراب و ایدنک عبور می‌کند.

گرمای هوا در برخی ساعات تابستان به بیش از 50 درجه می رسد که بدلیل مَحصور بودن در بین کوهستان های اطراف، این میزان گرما، شرایط سختی را برای مردم منطقه فراهم می آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: