« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
به مناسبت درگذشت مرحوم سیدقادر لاهوتی :
هیج وقت لاهوتی را از نزدیک ندیدم و یا تلفنی و ...ارتباطی با ایشان نداشتم اما از موافق تا مخالف و گروههای مختلف ذکر خیر ایشان را شنیدم ،از صداقت و مردم داری تا معنویت و اخلاق مداری....که این صفات برای فعالین سیاسی یک حسن و توفیق است .

پایگاه خبری آوای رودکوف -مقتدا حکیم :سید قادر لاهوتی استاد دانشگاه و یک چهره مردمی و سیاسی در یک روز تابستانی با تسلیم در برابر اراده الهی دارفانی را وداع گفت و فوت ایشان بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم داشت و می تواند برای ما هم درس باشد .

حق الناس و عالم سیاست

در همین زمینه ذکر چند نکته را لازم دیدم:

۱- هیج وقت لاهوتی را از نزدیک ندیدم و یا تلفنی و ...ارتباطی با ایشان نداشتم اما از موافق تا مخالف و گروههای مختلف ذکر خیر ایشان را شنیدم ،از صداقت و مردم داری تا معنویت و اخلاق مداری....که این صفات برای فعالین سیاسی یک حسن و توفیق است .

۲- اینکه افراد زیادی حتی مخالفان سیاسی ایشان به تعریف از ایشان می پردازند و سلوک و رفتار و صداقت ایشان را می پسندند و این باز هم نشانه منش اخلاقی و انسانی ایشان است که حتی در عالم سیاست سعی داشت اخلاق را پاس بدارد در روزگاری که بی اخلاقی از هر دو جناح امری طبیعی و تکراری است .

لاهوتی حس مردم داری و ساده زیستی و نگاه فرهنگی اش را در همه معادلات سیاسی حفظ کرد و آلوده صندلی قدرت نشد .

۳- می توان در عالم سیاست بود اما اسیر قدرت و ثروت و رانت نشد و حتی در بین مخالفان سیاسی قابل احترام بود ،لاهوتی حس مردم داری و ساده زیستی و نگاه فرهنگی اش را در همه معادلات سیاسی حفظ کرد و آلوده صندلی قدرت نشد .

۴- حرف آخر اینکه دنیا محل گذر است همه ما میهمان هستیم و باید روزی آهنگ رفتن سر دهیم و اما ....
اما اینکه همه بالاخص سیاسیون مواظب باشند حق الناس را رعایت کنند ، در قضاوت ها در سخنرانی ها در نظارت ها و در بزنگاه‌های سیاسی مراقب باشیم برای دنیای دیگران ،آخرت خود را نفروشیم ،تهمت نزنیم،دروغ نگوییم ،منافع مردم را نادیده نگیریم و فراموش نکنیم که اولا خدایی هست دوم اینکه دنیا حساب و کتاب دارد ...
کمی مهربان تر باشیم و مواظب حق الناس بالاخص در حوزه سیاسی باشیم ...

امیدواریم خداوند به همه ما عاقبت بخیری عنایت کند که دست مان به گناهی آلوده نشود و اگر هم اشتباهی کردیم همین دنیا و قبل از اینکه مرگ مان برسد بتوانیم از دیگران حلالیت بطلبیم ....

همین....

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: