« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد :
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از بدهی ۸۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی مُشترکان عمومی(اداری) به شرکت توزیع نیروی برق ، خبر ااد.
منبع: تسنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، جمال مُعتمدی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: بیشترین مطالبات مربوط به ادارات دولتی ، شرکت‌های خدمات رسان و شهرداری ها است و این روند صعودی نگران کننده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : همکاری نکردن برخی از ادارات دولتی، شرکت‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها در پرداخت بدهی‌های شان به این شرکت، موجب تاسف است.

وی از طلبکاری 188 میلیارد و 800 میلیونی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان مردادماه امسال خبر داد و گفت: این میزان بدهی مربوط به مُشترکین خانگی، عمومی(اداری)، تجاری، صنعتی و کشاورزی است.

وی در تشریح آمارهای تفکیکی این مطالبات، اذعان داشت : مُشترکین عمومی(اداری) با 89 میلیارد و 580 میلیون تومان بیشترین بدهی به شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود پیگیری ها، متاسفانه برخی از مشترکین این تعرفه (عمومی - اداری) در پرداخت بدهی های خود سهل انگاری کرده اند تصریح کرد: این سهل انگاری باعث می شود این شرکت، در اجرای پروژه های زیرساختی صنعت برق با مشکلاتی روبرو شود.

معتمدی زاده مشترکین خانگی را دومین بدهکاران شرکت دانست و اضافه کرد: این میزان بدهی 36 میلیارد و 520 میلیون تومان است.
وی یادآورشد: از حدود 210 هزار اشتراک خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، 150 هزار مشترک، شهری و مابقی روستایی است.

مُعتمدی زاده از تلاش شرکت برق منطقه ای استان کهگیلویه و بویر احمد برای قطع نشدن برق مشترکین خانگی در ساعات پیک بار مصرف برق در تابستان امسال سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: اکنون از این مشترکین انتظار داریم در پرداخت بدهی های خود با شرکت برق منطقه ای ، همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مرداخت بدهی ها نقشی اثرگذار و مثبت در اجرای برخی از پروژه های عمرانی زیرساختی شبکه های توزیع نیروی برق و تامین برقی پایدارتر دارد گفت: سومین مُشترکین بدهکار به شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد مشترکین تجاری این استان هستند.

این مسول با بیان اینکه بدهی مشترکین تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد احمد معادل 36 میلیارد و 300 میلیون تومان است یادآور شد: متاسفانه مشترکین تجاری با وجود داشتن درآمدهای لازم برای پرداخت بدهی برق مصرف محل درآمد ، از پرداخت بدهی شان خودداری می کنند.

مدیر ارشد صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری های مُستمر گروه های وصول مطالبات برای جمع آوری این بدهی ها خبرداد و یادآورشد: علاقه ای به قطع برق مشترکین هیچ تعرفه ای را برای پرداخت نکردن بدهی نداریم.
مُعتمدی زاده بدهکاران چهارم استان کهگیلویه و بویراحمد به شرکت توزیع برق منطقه ای این استان را مشترکین صنعتی دانست و گفت : بدهی این دسته 20 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد : اغلب مُشترکین این تعرفه (صنعتی) از درآمدهای لازم برای پرداخت برق مصرفی محل کار خود نظیر کارگاه ها، سنگ شکن ها یا واحدهای صنعتی دیگر دارند اما حاضر نیستند نسبت به این بدهی اقدام کنند.
وی مُشترکین کشاورزی با شش میلیارد و 400 میلیون تومان پنجمین بدهکار شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد برسمرد و گفت: گروه پنجم جزء خوش حساب ترین مشترکین برق محسوب می شوند .
مُعتمدی زاده ادامه داد: شهرستان بویراحمد با 84 میلیارد تومان و 44 درصد دراین مطالبات، بیشترین سهم بدهی در پنج تعرفه عمومی، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی را دارد.

مُدیر ارشد صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان نقدینگی که از سوی شرکت توانیر به شرکت های توزیع پرداخت می شود به میزان وصول مطالبات این شرکت بستگی دارد .

وی با بیان اینکه براساس قانون هدفمندی یارانه ها، درآمد حاصل از فروش انرژی به عنوان یکی از حامل های مهم انرژی از منابع تامین پرداخت یارانه ها محسوب می شود متذکر شد: شرکت توزیع برق این استان به نمایندگی از وزارت نیرو موظف به وصول بهای برق مصرفی مشترکین استان و انتقال وجوه حاصل از آن به حساب خزانه دولت است.

مدینه صابری / خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: