« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
آوای رودکوف؛
به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، برخی از مردم مومن بهمئی با دعوت از سوی هیئت فرهنگی مذهبی رهروان حسینی و زینبی این شهرستان و خانواده پور جشیره در شهر لیکک به عزاداری، قرائت دعای زیارت و ویژه برنامه های مختلف پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مصادف با اربعین حسینی ، خانواده پور جشیره و دست اندرکاران هیئت فرهنگی مذهبی رهروان حسینی و زینبی شهرستان بهمئی، با برگزاری ویژه برنامه های مختلف ارادت خود را به حضرت ابا عبدالله الحسین ع نشان دادند.

فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه، عاشقان حسینی مثل هر سال دست بکار شده اند و بیرقهای عزا برپا کردند گفت : برای پی بردن به اهمیت و فلسفه عزاداری امام حسین ، قرآن بر زنده نگه داشتن فضیلت‌ها و صفات والای انسان‌های برجسته و اولیای دین در آیات گوناگون، تأکید ورزیده است.

علی محمدی با اشاره به اینکه، امامان بزرگوار شیعه (ع) درباره زنده نگه داشتن حادثه کربلا به شیوه‌های گوناگون همچون تشویق به برپایی مجالس سوگواری. ب) تشویق به گریستن و گریاندن، تشویق شاعران به مرثیه سرایی، تشویق و ترغیب به زیارت امام حسین (ع) ترغیب کرده اند افزود: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی امام حسین (ع)، نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه، اربعین عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت‌ها بوده است و بیشتر انقلاب‌های دنیا، از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته است.

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) دارای آثار فراوانی مانند: عزت و سربلندی، بقای فرهنگ دینی و اسلامی و آثار دیگری است که نشان دهنده اهمیت آن است.

علی محمدی از بانیان و دست اندرکاران این مراسم که کاری عبادی و خیرخواهانه را انجام دادند تقدیر و تشکر کرد.

قرائت کلام الله مجید توسط استاد بهنام ادیبی، مداحی حاج وحید چام پور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و قرائت زیارت و ویژه برنامه های اربعین توسط حجت الاسلام سید عبدالرضا موسوی منش از دیگر برنامه های این ضیافت و مراسم بود.

این ویژه برنامه شب اربعین حسینی هیئت فرهنگی مذهبی رهروان حسینی و زینبی شهرستان بهمئی؛ با سخنرانی فرماندار شهرستان بهمئی ، حضور جانشین تیپ نیروهای مخصوص سرهنگ پی سپار ، شورای شهر لیکک ، برخی مسولین، تعدادی از جوانان ، برخی از پرسنل نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ، ریش سفیدان ، معتمدین، فعالین فرهنگی، مداحان، هیئت های مذهبی و به میزبانی خانواده پورجشیره برگزار شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: