« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
اقدامی دیگر از دکتر حجت بقایی ؛
نگارش فیلمنامه "مهاجرت با عشق " توسط دکتر حجت بقایی عضو باشگاه مشاورین زیست بوم کسب و کار در کارگاه فیلمنامه تکاوران ویرا آغاز شد .

نگارش فیلمنامه ای با موضوع انتقال کارمندان توسط عضو باشگاه زیست بوم کسب و کارپایگاه خبری آوای رودکوف:نگارش فیلمنامه"مهاجرت با عشق" توسط عضو باشگاه مشاورین زیست بوم کسب و کار در کارگاه فیلمنامه تکاوران ویرا آغاز شد .

نویسنده این فیلمنامه دکتر حجت بقایی عضو باشگاه مشاورین و از فیلمسازان و پژوهشگران فعال و مستقل است.

دکتر علیرضاسلمانیان , دکتر محمدرضاکبیری ، سلمان مهدوی ، مریم قرایی ، سعیدغفاری ، علی کشاورز ، امید رقابتی ، محمدحسین نمازی قرار است ، دکتر بقایی را در مسیر پژوهش برای این فیلمنامه همراهی کرده و مشاوران فیلمنامه باشند .

دکتر بقایی در گفتگویی با خبرنگار روابط عمومی کارگاه گفت : می خواهم به طوری مشکلات کارمندان انتقالی را مطرح کنم ، دیدم هر طور که بنویسم به یک جا بر می خورد . مجبور شدم از خودم مایه بگذارم مقاله و گزارش ننویسم و تجربیات خود را در قالب فیلمنامه ای در بیاورم . در صورتی که سیستم مشکل دارد ، و باید به صورت یک پژوهش کاملا تخصصی در حوزه منابع انسانی به آن ورود کرد که کار متخصصین امر است و ما به نوبه خود با طرح این فیلمنامه پژوهشی فقط بیان مسئله می کنیم .

نگارش فیلمنامه ای با موضوع انتقال کارمندان توسط عضو باشگاه زیست بوم کسب و کار

راستش این روزها برای من به شخصه خیلی سخت می گذرد ، روی لبه تیغ هستم ، از طرفی مشکلات اجتماعی و از طرف دیگر مشکلات اداری ام و در طرف دیگر فرصت سوزیهایی که می شود و از سوی دیگر ، مشکل فکر مردم است ، مادام که مردم ما ذهن‌شان و فکرشان درست نشود ، اتفاقی برای جامعه نخواهد افتاد .

منظورم این است که ، مثلا بعضی از مردم ما عمدا یا سهوا دارند همدیگر را له می کنند و ترقی می کنند ، قیمتش هم برایشان مهم نیست . و نانشان را نمی دانند با چه طعمی می خورند . این خوب نیست ، یک جای کار می لنگد ، خدا کند قبل از اینکه این فرهنگ نهادینه شود ، متخصصین کاری کنند .

مثلاً در همین قصه هیچ کس حواسش نیست ، در طول قصه چند نفر فوت می کنند و عواملی که نقش موثری در این مرگها دارند به گونه ای کاملا واقعی نمایش خواهیم داد . یعنی (قتل در سکوت ) ...

در این قصه نخواستم خیلی به آن بپردازم چون موضوع اصلی مسایل مرتبط با انتقال کارمندان بود .

در کارگاه مشخص بود ، من از این وضع خیلی عصبانی بودم ، ولی در هر صورت موضوعی که نوشتیم عالیست و بعدها روند صعودی داستان ممکن است کمی عوض شود .

دکتر بقایی در پایان افزود : قصه این فیلم واقعی است فقط اسامی تغییر کرده است، که خدای ناکرده به کسی بر نخورد .

راستی نگران نباشید قرار نیست این فیلم ساخته شود ، صرفا برای ارایه در بازار فیلمنامه است و فقط بازخورد فریادی است که در گلو مانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: