« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
طبرسی خبر داد؛
یک متخصص بیماری‌های عفونی، از شیوع آنفلوانزا در کشور خبر داد.
منبع: مهر

پایگاه خبری آوای رودکوف:پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص شیوع ویروس آنفلوانزا گفت: از دو الی سه هفته پیش با موجی از ویروس آنفلوانزا در کشور مواجه شدیم که همزمان با اتمام سفرها و مراسم اربعین آغاز شد و زودتر از سال‌های قبل درگیر شیوع آنفلوانزا شدیم.

جولان آنفلوانزا در کشور/ فاصله را رعایت کنید و ماسک بزنید

وی با اشاره به اینکه سال‌های قبل شیوع آنفلوانزا اوایل آبان ماه رخ می‌داد، افزود: امسال از مهرماه با شیوع آنفلوانزا مواجه شدیم و همزمان با بازگشایی مدارس با چرخش ویروس، تعداد زیادی از افراد مبتلا شدند و امیدواریم تا هوا سرد نشده، این موج کاهش پیدا کند و وقت برای واکسیناسیون افراد حساس وجود داشته باشد تا با خطرات زیادی مواجه نشویم.

طبرسی در خصوص زمان مناسب برای تزریق واکسن آنفلوانزا تصریح کرد: از اول مهر ماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوانزا است و افرادی که ریسک بیماری بالایی دارند و بیش از ۶۵ سال سن داشته و همچنین بیماران دارای نقص ایمنی، وزن بالا، زنان باردار و کودکان زیر ۶ سال در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرد: واکسن به اندازه کافی در داروخانه‌ها در دسترس است و بهتر است افرادی که در اولویت هستند، سریع‌تر نسبت به تزریق اقدام کنند.

وی ادامه داد: افراد معمولی که علائم سرماخوردگی دارند، سریع‌تر خوب می‌شوند اما وقتی علائمی همراه با تنگی نفس و سرفه طولانی مدت شود باید به پزشک مراجعه کرده تا با استفاده از داروهای ضد ویروسی بهبود یابند.

رئیس بخش عفونی مسیح دانشوری گفت: پیشگیری آنفلوانزا شبیه کرونا است و افراد باید با شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک جلوی شیوع بیماری را بگیرند.

طبرسی افزود: کرونا فعلاً کم شده است و شیوع آن نسبت به آنفلوانزا در جامعه کمتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: