« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن جام جهانی در کشور قطر گفت: جام جهانی فرصت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سیدعلی احمدزاده در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواستار استفاده از ظرفیت جام جهانی برای صادرات محصولات کشاورزی استان به کشور قطر شد و گفت: دام یکی از محصولاتی است که می‌توانیم به قطر صادر کنیم لذا از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

استفاده از فرصت جام جهانی برای صادرات محصولات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به کشور قطر

استاندار با بیان اینکه با توجه ظرفیت هایی که داریم نیازهای صادراتی به کشور قطر مورد بررسی قرار گیرد تاکید کرد: در کشور قطر فرصت جام جهانی می تواند زمان بسیار مناسبی برای تجارت باشد و با شناسایی نیازهای وارداتی قطر به طور مداوم صادرات داشته باشیم.

استاندار به مسئولیت پذیری بیشتر دستگاه های اجرایی در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا تاکید کرد و اظهار داشت: کالای قاچاق سلامت مردم و بسیاری از مسائل بهداشتی و امنیتی مردم را تهدید می‌کند و لازم است متولیان امر با جدیت و حساسیت بالایی با این پدیده برخورد کنند.

دکتر احمدزاده تصریح کرد: علاوه بر مبارزه جدی با قاچاق کالا، حمایت از تولید، صادرات، جذب سرمایه گذار و رفع موانع تولید باید دغدغه همه مدیران بوده و در این رابطه تلاش ها و پیگیری ها مستمر باشد.

وی با اشاره به اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق تهدیدی برای سلامت مردم به شمار می‌روند، گفت: قانون اجازه تعطیلی در این زمینه را نمی‌دهد و نمی‌توانیم به صورت سلیقه‌ای و خلاف قانون برخورد کنیم .

استاندار تاکید کرد: تعزیرات حکومتی مطابق با قانون با متخلفان برخورد کند و انتظار است دادگستری هم شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص دهد.

احمدزاده در خصوص عدم ثبت اقدامات دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سامانه ملی گفت: موضوع پیگیری شود و در صورتی که دستگاهی در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده برخورد شود، دلیلی ندارد کم‌کاری‌ فردی در دستگاهی عملکرد استان را زیر سوال ببرد و جایگاه استان در سطح ملی تنزل پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم بر لزوم استقرار پاسگاه ایست و بازرسی در منطقه میمند تاکید کرد و گفت: اعتبار ایستگاه ایست و بازرسی تامین شده اما با مشکل زمین مواجه هستیم.

سیدجواد هاشمی مهر با اشاره به تهدید جدی خودروهای شوتی حامل قاچاق کالا و قاچاق اتباع بیگانه گفت: زمینی که برای استقرار ایستگاه ایست و بازرسی در نظر گرفته شده در منطقه حفاظت شده است لذا محیط زیست مکاتبات لازم در سطح ملی را انجام و مشکل را برطرف کند.

وی بیان کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایستگاه‌های ایست و بازرسی سیار در محورهای استان را ساماندهی و تکمیل کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم با اشاره به آماری از وضعیت قاچاق کالا در ۷ ماهه سال جاری گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری ۴۸۸ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بوده و ۵۰ درصد افزایش داشته است.

حسین بهمنی بیان کرد: در ۷ ماهه امسال ۴۸۵ پرونده قاچاق کالا تشکیل و ۵۲۰ نفر دستگیر شدند و۲۳۰ خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و دو باند نیز متلاشی شد.

بهمنی خاطرنشان کرد: پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، مشروبات الکلی و سلاح عمده کالاهای قاچاق مکشوفه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: