« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۸ تن شیرابه گیاه دارویی آنغوزه امسال در عرصه های ملی این استان برداشت شد.

پایگاه خبری آوای رودکوف:سعید جاوید بخت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بهره کشاورزان از فروش این میزان گیاه دارویی آنغوزه بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال در سالجاری بوده است.

برداشت ۳۸ تن شیرابه گیاه دارویی آنغوزه در کهگیلویه و بویراحمد

وی اظهار داشت: این میزان شیرابه در ۲۷۰ هکتار از عرصه های ملی استان در مناطق تنگ سرخ بویر احمد و کاکان تولید شد.

جاوید بخت با بیان اینکه از هر بوته گیاه دارویی آنغوزه ۷۰ تا ۱۰۰ گرم شیرابه برداشت می‌شود افزود: شیرابه گیاه دارویی آنغوزه به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود.

وی ابراز کرد: تاکنون ۵۵هزار هکتار از عرصه‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه , باریجه و ملوس رفته است.

جاوید بخت تصریح کرد: این میزان گیاه دارویی در مناطق مختلف استان اعم از تنگ سرخ بویراحمد، کوه خامین باشت، تنگ سرخ و کاکان، کوه سیاه و کوه سفید لنده، دمه سادات و شبلیز دنا کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:یکی از برنامه ها و اهداف سازمان جنگل ها و مراتع و به تبع آن منابع طبیعی استان حفظ، توسعه ، احیا و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد های زیادی در بخش گیاهان دارویی است گفت: توزیع بذر رایگان، نظارت فنی، کمک به قرق و حفاظت از جمله حمایت‌های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی در این استان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: