« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۱۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
پس از 8 سال؛
امام جمعه بهمئی پس از 8 سال آخرین خطبه خود را در این شهر اقامه کرد و با خداحافظی از مردم، طلب حلالیت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛نماز جمعه این هفته لیکک به امامت حجت الاسلام محمد یوسف افروغی اقامه شد‌.

امام جمعه شهرستان بهمئی در ابتدای خطبه اول خود گفت: خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم امیرالمومنین(ع) : هر کس درونش را اصلاح کند خداوند متعال بیرونش را اصلاح میکند اگر به پدر و مادر خود احترام گذاشتید فرزندان شما هم به شما احترام میگذارند اگر به مردم برای رضایت خدا رحم کردید خداوندهم به شما رحم خواهند کرد.

امام جمعه بهمئی آخرین خطبه خود را در این شهر اقامه کرد

وی افزود: اگر آبروی مردم را حفظ کردی خداوند هم آبروی تورا حفظ خواهد کرد امیرالمومنین(ع) : هر کس باطن خود را اصلاح کند خداوند ظاهر او را نیکو گرداند، و هر که براى دین و آخرتش کار کند خداوند کارهاى دنیاى او را کفایت می‌کند  آن که میان خود و خدا را اصلاح سازد خدا میان او و مردمان را نیکو دارد.

حجت الاسلام افروغی اضاف کرد: متن حدیث: من اصلح سریرته اصلح الله علانیته،و من عمل لدینه کفاه الله امر دنیاه و من احسن فیما بینه و بین الله کفاه الله ما بینه و بین الناس حضرت امام(ره ) در خیلی از مواقع در مبارزه با رژیم شاهنشاهی جانش به خطر افتاد از آبروی خودشان گذشتند و از حق دفاع کردو خدا هم عزتی ذر میان مردم به ایشان دادند و ایشان را به نقطه ای رساند که خیلی از ما غبطه میخوریم و آن را دست نیافتنی میدانیم هر کس به حق آویزان شود خداوند به او عزت میدهد اگرچه خیلی از چیزها را از دست بدهد.

وی خاطر نشان کرد: و هر کسی هم از حق گذشت و به باطل پیوست خدا او به ذلت خواهد داد هر چند به خیلی از مادیات دنیا رسیده باشد.

عزت و ذلت دو صفتی هستند که ما آرزوی عزت را داریم و از ذلت متنفر هستیم هر کس در مسیر کلمه حق قدم بردار خداوند به او عزت میدهد عزت فقط برای خداوند و مومنینی است که اعمال و احکام الهی را برای خود و جامعه انجام میدهند.

هر کس امر دینش قیام کند خداوند برای امور دنیای اش کفایت میکند
آنهایی که اهل ربا هستند به صورت حبابی رشد میکنند چون ربا جنگ با خدا است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه اول افزود: چشم داشتن به اموال مردم انسان را خوار و ذلیل میکند در بند دوم حدیث فرمودند سخاوتمند باشید تا خداوند متعال به زندگیتان برکت بدهد به پول ذخیره شده مان اکتفا و اعتماد نکنیم.

حجت الاسلام افروغی در خطبه دوم گفت: مجددا خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم خداوند متعال در سوره نحل آیه ۳۶ میفرمایند : وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ ترجمه : و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید، پس بعضی مردم را خدا هدایت کرد و بعضی دیگر ضلالت و گمراهی بر آنان حتمی شد، اکنون در روی زمین گردش کنید تا بنگرید عاقبت آنان که (انبیاء را) تکذیب کردند به کجا رسید (و آنها چگونه هلاک ابدی شدند).

وی ادامه داد: با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان ماه روز استکبار ستیزی سه حادثه مهم ۱۳ آبان ماه : ۱) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(۱۳۵۸ ه ش) ۲) روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز

۳) تبعید حضرت امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه(۱۳۴۱ ه ش)

بسیاری از اسناد لانه جاسوسی که ارتباط آمریکا با منافقین و مداخلات آمریکا در امور داخلی ایران در دوران شاه بود و خیلی از وابستگان رژیم پهلوی برملا شد.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: بهانه های آمریکا بعدها این بود که دشمنی ما با ایران از زمان تسخیر لانه ی جاسوسی اتفاق افتاده است اما به فرموده ی مقام معظم رهبری از زمان قضیه ی ملی شدن نفت( از زمان دکتر مصدق ) وقتی که آمریکایی ها منافع مادی خودشان را از دست داده اند شروع به دشمنی با ایران کردند.

وی خاطر نشان کرد: به صورت تفصیلی و مفصل مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان ماه دشمنی های آمریکا را یکی یکی برای ملت بیان فرمودند در جریان سقوط هواپیمای مسافربری ایران که منجر به شهادت نزدیک به ۳۰۰ نفر شد کسی که دستور شلیک داده بود فردی آمریکایی بود.
تحریم های شکننده ،حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی در منطقه ، تفرقه افکنی در میان کشورهای منطقه ،ایجاد داعش و کشته شدن حدود ۴۰۰ هزار نفر در سوریه که بسیاری از آنها غیرنظامی بودند از جنایت های آمریکا است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: با توجه به فتنه ها و اغتشاشات اخیر بهترین زمینه ای که اغتشاشات صورت نگیرید این است که عدالت در جامعه برقرار شود در بحث عدالت هیچ چیزی مهم تر از شایسته سالاری نیست به فرموده امام آمریکا هیچ غلطی نمیکند اما اگر غلطی بخواهد بکند مسئولین که شایسته ی پست هایشان نیستند کشور را به تباهی میکشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: از طاغوت دوری کنید چه طاغوت فردس که تکبر در پست است و چه طاغوتی که آمریکا و استکبار جهانی است تاریخ ملت ها را بخوانید که عاقبت انسان ها و حکومت های دروغگو که آمریکا با رسانه هایش پمپاژ دروغ بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد
این وعده ی قرآن است که وعده ی دروغگویان را ببینید اهداف آمریکا در اغتشاشات اخیر ایران : یک سری اهداف داخلی در ایران داشت یک سری اهداف کلان تر برای میادین جهانی داشت ۱) کشته سازی شود(سوریه سازی شود) ۲) مسیر ایران به اروپا و اتفاقاتی که در شمال غرب دارد می افتاد و شیطنت های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی خیلی مطلب مهمی است که ایران از درون خورد شود و مسیر ایران قطع شود و منافع اقتصادی ترکیه و رژیم غاصب صهیونیستی و سعودی ها در شمال غرب تامین و یک کانون بحران برای نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

وی افزود: اگر دشمن در شمال غرب بخواهد شیطنت کند قطعا آنها ضرر خواهند کرد آمریکا در بیرون از مرز ها هم یک سری اهداف داشت از جمله : تضعیف جبهه مقاومت ،به برکت جمهوری اسلامی ایران جبهه مقاومت شکل گرفت و مقام معظم رهبری چندتا شاخصه از آن را بیان فرمود : جبهه مقاومت گسترده تر خواهد شد و طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: در جبهه مقاومت با بصیرت مردم عراق یک دولت ضد آمریکایی شکل گرفت ، آمریکادر این ابتدای راه برای بحران سازی در عراق و مانع گذاشتن برای دولت در حال تلاش است.از دست دادن عراق برای آمریکا هزینه های فراوان امنیتی(پایگاه های متعددی در عراق داشت ) و سیاسی دارد و تقویت عراق به نفع جبهه مقاومت است.

وی افزود: لبنان یک کشور کوچک و چند ملیتی است اما موقعیتی برای کنترل رژیم غاصب صهیونیستی دارد به همین خاطر از دست دادنش برای آمریکا هزینه های زیادی دارد ایران یکی از بازیگران درجه یک منطقه است.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: مقام معظم رهبری : علاوه بر اینکه در نظم نوین جهانی قدرت به آسیا منتقل خواهد شد ،علاوه بر اینکه غرب افول پیدا خواهد کرد که نشانه های افولش فراوان است دو رئیس جمهور قبلی خود نشانه ی افول هستند خروج از سوریه ، لبنان و عراق نیز نشانه های افول غرب هستند در نظم نوین جهانی که قدرت از غرب به آسیا منتقل شود قطعا یکی از بازیگران اصلی منطقه ایران عزیز خواهد بود.

امام جمعه شهرستان بهمئی با بیان اینکه هشت سال درخدمت مردم شریف شهرستان بهمئی هستم گفت: امروز آخرین نماز جمعه ای هست که امامت اینجانب قرائت شد. حجت الاسلام افروغی افزود: از تمام مردمی شریف و شهید پرور شهرستان بهمئی طلب حلالیتی می طلبم و خدا حافظی می کنم.

حجت الاسلام افروغی افزود: هر اندازه ایران قدرت بگیرد زمینه ی فروپاشی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست زودتر فراهم میشود.

در دلایلی که ایران یکی از بازیگران اصلی منطقه نظم نوین جهانی است مقام معظم رهبری دلایل متعددی بیان کردند : منطق والا و درست و صحیح و حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران با همه ی اشکالاتی که داریم منطقی درست است که میتواند افکار عمومی جهان را در یک جبهه واحد در مقابل استکبار متحد کند.

امام جمعه شهرستان بهمئی با بیان اینکه هشت سال درخدمت مردم شریف شهرستان بهمئی هستم گفت: امروز آخرین نماز جمعه ای هست که امامت اینجانب قرائت شد.

حجت الاسلام افروغی افزود: از تمام مردمی شریف و شهید پرور شهرستان بهمئی طلب حلالیتی می طلبم و خدا حافظی می کنم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
درود برامام جمعه ولایی وسختکوش مردم دار..خداوند پشت پناه ایشان..ارزوی موفقیت روزافزون
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: