« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی:
نماز جمه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه های اول نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی  گفت: رعایت تقوا در منزل و خانواده یکی از مصادیق و موارد تقوا است زندگی ما باید بر اساس اطاعت از دستورات الهی ،رسولان و اولیای الهی باشد.

در برابر جنگ ترکیبی نیازمند پدافند ترکیبی هستیم/هدف اغتشاشگران آسیب رساندن به اقتدار نظام است/اهم ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی بیان کرد: در خانواده ای که تقوا و معنویت ، ارزش های الهی ، خدامحوری و دین محوری حاکم باشد اهل خانه در برابر مشکلات و بلاها محکم هستند خانه ای که در پرتگاه در مسیر سیل ،رودخانه ها و طوفان هاست دوام ندارد گناه و معصیت سیل و طوفان زندگی است.

وی افزود: خانه ای که رنگ خدایی ندارد ، دین و ارزش های دین حاکم نباشد ،گناه معصیت و بی نمازی باشد رحمت و فضل الهی در این خانه وجود نخواهد داشت انسان یا تحت ولایت خداوند و اولیای الهی است و یا تحت ولایت شیطان است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: کسی که تحت ولایت شیطان است اهل گناه و معصيت است کسی که تحت ولایت خداوند متعال است گناه نمیکند گناه موضع گیری در مقابل خداوند است آیه ۱۳۱ سوره نساء : وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ وَلَقَدْ وَصَّيْنَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَإِيَّاكُمْ أَنِ اتَّقُوا اللَّهَ ۚ وَإِنْ تَكْفُرُوا فَإِنَّ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ غَنِيًّا حَمِيدًا ترجمه : و هر چه در آسمانها و زمین است ملک خداست، و ما هم به آنان که پیش از شما به آنها کتاب داده شد و هم به شما سفارش اکید کردیم که پرهیزکار و خدا ترس باشید، و اگر هم کافر شوید ملک آسمان و زمین او راست (به طاعت شما محتاج نیست) و خدا بی نیاز و ستوده است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: توضیح حدیث (("روی أنّ رجلاً استوصى رسول اللّهِ صلى الله علیه و آله ، فقال: لا تَغضَبْ قَطُّ ، فإنّ فیهِ مُنازَعَةَ ربِّکَ ، فقالَ : زِدْنی ، قالَ : إیّاکَ و ما یُعتَذَرُ مِنهُ فإنَّ فیهِ الشِّرکَ الخَفیَّ ، فقالَ : زِدْنی ، فقالَ : صَلِّ صَلاةَ مُوَدِّعٍ فإنّ فیها الوُصلَةَ و القُربى ، فقالَ : زِدْنی ، فقالَ علیه السلام : اِستَحیِ مِن اللّهِ استِحیاءکَ مِن صالِحی جِیرانِکَ فإنّ فیها زِیادَةَ الیَقینِ ، و قد أجمَعَ اللّهُ تعالى ما یَتَواصى بهِ المُتَواصُونَ مِن الأوَّلِینَ و الآخِرینَ فی خَصلَةٍ واحِدَةٍ و هی التَّقوى ، قالَ اللّهُ جلَّ و عَزَّ : «و لَقَدْ وَصَّیْنا الّذِینَ اُوتُوا الکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ و إیّاکُمْ أنِ اتَّقُوا اللّهَ» . و فیهِ جِماعُ کلِّ عِبادَةٍ صالِحَةٍ ، وَصَلَ مَن وَصَلَ إلَى الدَّرَجاتِ العُلى و الرُّتبَةِ القُصوى ، و بهِ عاشَ مَن عاشَ مَع اللّهِ بِالحَیاةِ الطَّیّبَةِ و الاُنسِ الدائمِ ، قالَ اللّهُ عَزَّ و جلَّ : «إنَّ المُتَّقینَ فی جَنّاتٍ و نَهَرٍ * فی مَقْعَدٍ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ»" ؛"مردى از پیامبر خدا صلى الله علیه و آله سفارشى خواست حضرت فرمود :هرگز خشم مگیر؛ زیرا که در خشم کشمکش با پروردگارت نهفته است. عرض کرد: سفارشى دیگر فرمایید. فرمود:«هرگز کارى که از آن عذر بخواهى، مکن؛ زیرا که در آن شرکِ ناپیداست. »عرض کرد: باز هم بفرمایید.

وی افزود: فرمود:«نمازت را مانند کسى بخوان که گویى آخرین نماز عمرش را مى خواند؛ زیرا در این نوع نماز خواندن پیوند و نزدیکى [به خدا]است. »عرض کرد: باز هم بفرمایید. فرمود:«از خداوند چنان حیا کن که از همسایگان صالح خود حیا مى کنى؛ زیرا که در این امر زیادت یقین است و خداوند متعال آنچه را اوّلین و آخرینِ سفارش کنندگان بدان سفارش مى کنند در یک خصلت جمع کرده و آن تقواست.»خداوند عزّ و جلّ مى فرماید: «و هر آینه کسانى را که پیش از شما کتاب [آسمانى ]داده شده اند و شما را، سفارش کردیم که از خدا بترسید». تقوا مجمع هر عبادت شایسته اى است و هر که به درجات بالا و مرتبه بلند رسید به واسطه تقوا رسید و هر که با زندگى پاک و پاکیزه و انس همیشگى با خدا زیست به وسیله تقوا زیست.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه های نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «همانا تقوا پیشگان در میان باغ ها و نهرها، در قرارگاه صدق، نزد پادشاهى توانایند»"))

در برابر جنگ ترکیبی نیازمند پدافند ترکیبی هستیم/هدف اغتشاشگران آسیب رساندن به اقتدار نظام است/اهم ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی

در برابر جنگ ترکیبی نیازمند پدافند ترکیبی هستیم

حجت الاسلام صلواتی در شروع خطبه های دوم نماز جمعه شهرستان بهمئی گفت: مجددا خودم و همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با مردم اصفهان با اشاره به سلطه دنیای غرب بر کشور‌های مختلف با منطق لیبرال دموکراسی فرمودند: در سه قرن اخیر به بهانه نبود آزادی و یا مردم سالاری، منابع کشور‌ها را غارت کردند و اروپای فقیر به قیمت به گِل نشستن بسیاری از کشور‌های ثروتمند، ثروتمند شد چالش اساسی امروز ما، چالش پیشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» است زیرا ما در حال پیشرفت هستیم، ولی قدرت‌های استکباری از پیشرفت ایران اسلامی مضطرب و ناراحت می‌شوند و حرص می‌خورند.

استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن بست به اذهان مردم بخصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن بست به اذهان مردم بخصوص جوانان بکار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

پیشرفت ها زمینه ساز استحکام و اقتدار نظام است ،مهم ترین ابزار پیشرفت امید است ایشان به چند نمونه از پیشرفت‌ها و حرکت‌های رو به جلو در هفته‌های اخیر اشاره کردند و گفتند: دستیابی دانشمندان ایرانی به روش جدید برای درمان سرطان خون، بومی سازی یکی از تجهیزات استخراج نفت و گاز، افتتاح خط آهن در بخشی از سیستان و بلوچستان که بخش مهمی از خط آهن شمال به جنوب است، افتتاح چندین کارخانه، راه اندازی اولین پالایشگاه فراسرزمینی، بهره برداری از ۶ نیروگاه برق، رونمایی یکی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان، پرتاب موشک ماهواره بر و رونمایی از یک موشک جدید، همه نمونه‌هایی از حرکت رو به جلو کشور، آن هم در زمانی است که دشمن تلاش دارد با برخی اغتشاشات مانع این حرکت شود.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: یک جنگ تحمیلی_ترکیبی بر ما تحمیل شده است برخی جنگ ترکیبی را جنبش بی سر و تحرکات فاقد رهبر میدانند ضد انقلاب پروژه ی ویران سازی کشور را در دستور کار دارد راه پیروزی در جنگ ترکیبی فعلی چیست؟

* ما باید پدافند ترکیبی داشته باشیم ،باید ابتدا بنیه های دفاعی را تقویت کنیم بعد هم تهاجم ترکیبی همه جانبه علیه دشمن داشته باشیم.

*  اقدام به موقع نظامی علیه پایگاه های دشمن داشته باشیم.

* مهم ترین عامل برای شکست تهاجم ترکیبی دشمن همراه سازی مردم با حاکمیت و جلب رضایت مردم است باید سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهیم و این با جهاد خدمت به مردم محقق میشود امروز پاشیدن بذر اختلاف کمک به دشمن است.

*ارتقا ابزارهای سایبری رسانه ای : افزایش سواد رسانه ای ،برنامه ریزی عملیاتی و اطلاعاتی و اطلاع رسانی به موقع مردم طنز تلخ روزگار و قرن حاضر این است که کسانی که خود ناقص حقوق بشر هستند انسانیت را ذبح میکنند آن هم انسانی که حق حیات دارد و از حیات مادی و معنوی برخوردار است ،شما غربی ها حق مادی انسان ها را با جنگ و قتل و حق معنوی را با گمراهی و تباهی از آنها گرفتید.

در برابر جنگ ترکیبی نیازمند پدافند ترکیبی هستیم/هدف اغتشاشگران آسیب رساندن به اقتدار نظام است/اهم ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی

هدف اغتشاشگران آسیب رساندن به اقتدار نظام است

وی اظهار کرد: شما غربی ها داعش را خلق کردید این اغتشاشگران به دنبال چه چیزی هستند ؟؟ براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و دینی یکی از اهداف اغتشاشگران است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد؛ سوره بقره آیه ۲۱۷ : يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ ۖ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ ۖ وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ۗ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا ۚ وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ترجمه : (ای پیغمبر) از تو راجع به جنگ در ماه حرام سؤال کنند، بگو: گناهی است بزرگ، ولی بازداشتن خلق از راه خدا و کفر به خدا و پایمال کردن حرمت حرم خدا و بیرون کردن اهل حرم از آن (که مشرکان مرتکب شدند) نزد خدا بسیار گناه بزرگتری است و فتنه‌گری، فساد انگیزتر از قتل است. و کافران پیوسته با شما مسلمین کارزار کنند تا آنکه اگر بتوانند شما را از دین خود برگردانند، و هر کس از شما از دین خود برگردد و به حال کفر باشد تا بمیرد چنین اشخاص اعمالشان در دنیا و آخرت ضایع و باطل گردیده، و آنان اهل جهنّمند و در آن همیشه (معذّب) خواهند بود.

وی گفت: امروز میبینم : قرآن سوزی ،طلبه کشی ،حوزه علمیه آتش زدن ،اهانت به عمامه که نماد دین است ،توهین به مسجد و امام حسین(ع) و ولایت فقیه در راس دستورات آنها است دومین هدف اغتشاشگران : آسیب زدن به اقتدار نظام اسلامی است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: بسیج ، نیروی انتظامی ،سپاه و ارتش نماد اقتدار این نظام هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: از هشیاری نیروی انتظامی و نیروی های نظامی ، سپاه و بسیج و مردم شریف شهرستان و تلاش ها و زحمات شورای تامین شهرستان که با مراقبت و تدبیر مدیریت میدانی اجازه نداند یک سری افراد که از دیگر استان ها آمده اند و به دنبال قتل، کشتار و سلب امنیت بودند به اهداف خود برسند تقدیر و تشکر میکنم.

وی ادامه داد: از دستگاه قضایی میخواهیم کسانی که به جنگ با نیروی انتظامی می آیند و به دنبال سلب آرامش و امنیت مردم هستند با اشد مجازات با انها برخورد شود.

از دستگاه قضایی میخواهیم با کسانی که به جنگ با نیروی انتظامی می آیند و به دنبال سلب آرامش و امنیت مردم هستند با اشد مجازات برخورد شود.

حجت الاسلام صلواتی خطاب به مردم شریف شهرستان بهمئی گفت: مردم شریف شهرستان هوشیار باشید و مراقب فرزندان خود باشید.

حجت الاسلام صلواتی خطاب به مردم شریف شهرستان بهمئی گفت: مردم شریف شهرستان هوشیار باشید و مراقب فرزندان خود باشید.

وی افزود: ماده ۲۷۹ و ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی بر اغتشاشگران صدق میکند حکم اینها در فقه ما اعدام است امروز وظیفه ما کمک به نیروی انتظامی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: پنج شنبه(۵ آذر ) روز تشکیل بسیج مستضعفان به دست ور حضرت امام خمینی(ره ) است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: زیباترین و جامع ترین تعریف برای این شجره طیبه این بیان امام راحل(ره) : بسیج لشکر مخلص خدا است بسیج سه الگوی صدر اسلامی دارد : بدیعون که دارای سه ویژگی تلاش و مبارزه در راه خدا ،خلوص و پایداری و دفاع همه جانبه از رهبران الهی بوده اند دومین الگوی صدر اسلامی شُرْطَةُ الخَمیس گروهی از یاران همیشه مسلح امام علی (ع) بودند که با آمادگی کامل در همه جا به امیرالمؤمنین (ع) در امور حکومتی یاری می‌رساندند. این گروه علاوه بر حضور در جنگ، وظایف مهمی در زمان صلح همچون اجرای حدود الهی، حفظ امنیت شهر کوفه، حفاظت از جان امام علی (ع) و جمع‌آوری نیرو برای دفاع را بر عهده داشتند و مولا علی(ع) بهشت برای اینها تضمین کرده است و سومین الگوی صدر اسلامی بسیج اصحاب امام حسین(ع) هستند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: مهم ترین ویژگی اصحاب امام حسین(ع) پاسداری و حمایت از آیین و شریعت الهی بوده است.

وی گفت: ولایت مداری ، پایبندی به عهد و پیمان و وفاداری از دیگر ویژگی های اصحاب امام حسین(ع) بوده است امام راحل(ره) : تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر مردم عزیز ایران ارزانی شده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: هفته و روز بسیج را به همه ی بسیجیان عزیز تبریک عرض میکنم و از زحماتشان تقدیر و تشکر میکنم از مردم خواهش میکنم قدر دان این عزیزان باشند.

در برابر جنگ ترکیبی نیازمند پدافند ترکیبی هستیم/هدف اغتشاشگران آسیب رساندن به اقتدار نظام است/اهم ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی

اهم ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی

وی افزود: ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس توسط ماموران شاه و روز مجلس است ؛یکی از افتخارات روحانیت شیعه شهید مدرس است از جمله ویژگی های آیت الله مدرس : مردم داری ،دشمن شناسی ،دشمن ستیزی ، ایستادگی در برابر تهدیدها ،ساده زیستی ، استقلال شخصیتی و عدم وابستگی به جریان های قدرت و ثروت بود به همین مناسبت روز مجلس است.

انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است مجلس باید به صورت فردی و جمعی انقلابی بماند ساده زیستی ، مسئولیت پذیری ،مردمی بودن،دوری از تبعیض ،پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ویژگی های نماینده ی انقلابی است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد؛ انقلابی ماندن مهم تر از انقلابی بودن است مجلس باید به صورت فردی و جمعی انقلابی بماند ساده زیستی ، مسئولیت پذیری ،مردمی بودن،دوری از تبعیض ،پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ویژگی های نماینده ی انقلابی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: چهارشنبه(۹ آذر ) ولایت حضرت زینب(س) و روز پرستار است عامل پیروزی خون بر شمشیر در حادثه ی کربلا حضرت زینب(س) بود.

حجت الاسلام صلواتی در پایان گفت؛ از زحمات و تلاش های پرستاران عزیز تقدیر و تشکر میکنم و این روز را به همه ی پرستاران تبریک عرض میکنم.

خبرنگار:سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین