« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
با همه تفاصیل، گوش وزیر آموزش و پرورش ما بدهکار این جملات حکیمانه و پند آموز نیست و حقوق معلمان را جوری با تورم جهانی و داخلی تنظیم کرده است که آدم دلش می خواهد از خوشحالی زوزه بکشد!!!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:درست است از قدیم و ندیم گفته اند علم از ثروت بهتر است و حتی شهید بلخی خدا بیامرز فرموده علم و ثروت هم چون «گل و نرگس» می مانند که «به یک جای نشکفند به هم» یا چه عرض کنم «هر که را دانش هست خواسته نیست» و «وان که را خواسته است دانش کم » ولی با همه این تفاصیل، گوش وزیر آموزش و پرورش ما بدهکار این جملات حکیمانه و پند آموز نیست و حقوق معلمان را جوری با تورم جهانی و داخلی تنظیم کرده است که آدم دلش می خواهد از خوشحالی زوزه بکشد. کار تا جایی از خرک در رفته که این روزها مدیران و کارکنان بانک ها که 90 درصد منابع وام های قرض الحسنه به آنها می رسد و در سال علاوه بر حقوق، یک خورجین پاداش و وام و مزایای تپل و نجومی دریافت می کنند، به این افزایش حقوق فرهنگیان غبطه می خورند. اما اصل خبر به روایت جراید ...

به گزارش ساناپرس، وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش شده متناسب با تورم جهانی و داخلی حقوق معلمان افزایش یابد تا فشار‌های اقتصادی بر این قشر کمتر شود.

ملاحظه فرمودید؟ به قولی شاعر « کیمیاییست که در صحبت مسئولان است!» البته ما راضی به زحمت وزیر و این قدر بریز و بپاش نیستیم ولی چه کنیم که وزیر نقداً بهبود معیشت فرهنگیان را نشانه رفته است و تا حقوق فرهنگیان را با معیارهای جهانی کوک نکند، ول کن معامله نیست. البته از اول اعلام شده بود هدف از رتبه بندی فرهنگیان «ارتقای شأن و جایگاه معلمی و ایجاد حس رقابت و شور و نشاط بین معلمان» است وگرنه اگر ما می دانستیم وزیر می خواهد به زحمت بیفتد و لابلای ایجاد شور و نشاط و ارتقاء شان و جایگاه معلمان دست به جیب شود و حقوق ما را نیز افزایش دهد، اصلاً وارد سامانه نمی شدیم و مدارک بارگذاری نمی کردیم!

تازه این فقط یک لایه از ترمیم حقوق است و همه فرهنگیان رتبه اولی در نظر گرفته شده اند. در واقع اگر بدخواهان اجازه بدهند وزیر این زخم را با این باندهای پانسمان خارجی و چسب های هوشمند کامفیل پانسمان کند و زخم حقوق را حسابی ترمیم کند، ممکن است حقوق فرهنگیان با دستمزد فوتبالیست ها و هنرپیشه ها و خواننده ها برابر شود! بماند که ترکش های اقتصاد فشل و بند تنبانی جهانی را نیز وزیر به جان خریده و سعی کرده حقوق با تورم جهانی افزایش پیدا کند!

حالا شاید متوجه شده باشید چرا رسانه ملی و رسانه های مکتوب و مجازی فقط افزایش حقوق فرهنگیان را منتشر می سازند و کاری به حقوق و مزایای دریافتی کارکنان سایر ادارات ندارند! بالاخره کار بزرگ را باید رسانه ای کرد!

فقط این لابلا ما نفهمیدیم چرا برخی از سایت ها به معرفی شغل دوم برای معلمان می پردازند و هیچکدام از کارمندان بانک ها و سایر ادارات، راننده آژانس نیستند و بعد از ظهر ها در آموزشگاه خصوصی، مغازه، زمین کشاورزی، بنگاه معاملات ملکی، جاده و ... کار نمی کنند و اساساً شغل دوم ندارند!؟ راستی شما می دانید چرا ؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین