« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
با حضور جمعی از مسولان:
به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار مراسم تجلیل از زحمات پرستاران شهرستان بهمئی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار مراسم تجلیل از زحمات پرستاران شهرستان بهمئی با حضور فرماندار ، امام جمعه ، دادستان ،رئیس دادگستری، مدیر شبکه بهداشت ، مدیر بنیاد شهید ، سپاه ، شورای شهر و پرستاران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین روز ولادت حضرت زینب را به همه پرستاران تبریک گفت؛ ایشان در ادامه بابیان اینکه بسیار خوشحال هستم که این روز در جمع شما عزیزان قرار گرفتم گفت: بر خود ببالید که روز پرستار را چنین روزی نام‌گذاری کردند روزی که مصادف است با ولادت حضرت زینب (س) که قطعاً همه ما برای این بانوی بلندمرتبه جهان اسلام احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

دکتر هاشم طاهری با اشاره به جایگاه پرستار در جامعه، شغل پرستاری را مقدس خواند و از پرستاران برای زحمت‌های آنان که در همه حال عشق و فداکاری را برای نجات و امید به زندگی بیماران سرلوحه کار خود قرار می‌دهند قدردانی کرد.


فرماندار شهرستان بهمئی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد مبارک حضرت‌ زینب کبری(س) به جامعه پرستاری با بیان اینکه نامگذاری روز پرستار به مناسبت سالروز ولادت خجسته حضرت زینب (س) افتخاری بزرگ برای این قشر است افزود: این روز فرصت مناسبی برای پاسداشت خدمات پرستاران زحمتکش است که با تأسی از حضرت زینب کبری (س) به همنوعان خود خدمت می کنند.

علی محمدی افزود: پرستاران قشری هستند که زحماتشان بر کسی پوشیده نیست ودر این شرایط بیماری کرونا در کنار همه خدماتی که مجموعه بهداشتی‌ درمانی انجام می‌دهند آرامش را برای بیماران و خانواده آنها به ارمغان می‌آورند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهمئی اهميت شغل پرستاري را واضح و روشن خواند و گفت: كه پرستاری شغل شريفي است وهركس با هر دين و هرمسلكي كه دارد در برابر آن احساس خضوع و تواضع مي كند.

فرماندار شهرستان بهمئی روز پرستار و وظیفه پرستاران را سنگین و مقدس دانست و گفت: پرستاران قشر زحمتکش جامعه هستند که در خط مقدم نظام سلامت قرار دارند و باید در اولویت قرار گیرند تا شاهد جامعه ای سالم و بانشاط باشیم.

محمدی در پایان خطاب مسئولان با بیان اینکه مسئولان قدر دان زحمات پرستاران باشند گفت: پرستاران پرچم‌دار خدمت و تلاش‌اند و خدمات ارزنده آنان باعث آرامش و امید در جامعه می‌شود و مردم باید قدردان این قشر باشند.

امام جمعه شهرستان بهمئی در این مراسم ضمن تبریک روز پرستار گفت:، نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار را بسیار بجا و مناسب دانست و گفت: حضرت زینب (س) نیز بعد از واقعه کربلا التیام بخش روح و جسم بازماندگان این حادثه بزرگ بودند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: به راستی که الگوی واقعی پرستاران، حضرت زینب (س) بوده است که پس از واقعه جانسوز کربلا، به‌عنوان پرستار و حامی بزرگ اسرای کاروان حسینی، در این راه بزرگ‌ترین دارایی خویش یعنی جانش را در طبق اخلاص گذاشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب کبری(س) گفت: ایشان صاحب علم لَدُنی و علم الهی بودند که مورد توجه خداوند و امام حسین(ع) بود.

حجت‌الاسلام صلواتی افزود: حضرت زینب(س) بر اساس همین ویژگی‌های شخصیتی از جمله ایثارگری، فداکاری، داشتن دغده دین و امانتداری مورد توجه امام حسین(ع) بود.

امام جمعه شهرستان بهمئی اظهار کرد: علم، عفاف و حجاب، دغدغه حفظ دین، شجاعت و ایثارگری نیز از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) الگوی برجسته و بی‌بدیل در ابعاد مختلف برای پرستاران است.

حجت‌الاسلام صلواتی گفت: پرستاران، پرچمداران سلامت هستند و به دلیل توجه به تلاش در حفظ جان بیماران مورد توجه و عنایت ویژه خداوند قرار دارند.

امام جمعه شهرستان بهمئی اضاف کرد: و پرستاران از حضرت زینب (س) الگو می‌گیرند که در سخت‌ترین شرایط صبوری پیشه کرد بنابراین می‌توانند با عشق، صبر، ایمان، باور و... به بیماران خدمت کنند و به دلیل وجود همین موارد نیز در دوران شیوع بیماری کرونا شاهد بودیم.

حجت الاسلام صلواتی در پایان این مراسم گفت: پرستاران منادیان سلامت جامعه هستند و کار آنها بسیار با ارزش است و باید در این روز مبارک زحمات و تلاشهای شبانه روزی آنها تقدیر و تشکر میکنم.

در پایان به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی و به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار از پرستاران شهرستان بهمئی تجلیل به عمل آمد.

 

عکس و گزارش از سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: