« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی:
نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

لللللللللللللللللللللللللللللل

امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه ی اول نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی گفت: خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم و افزود: سوره آل عمران آیه ۱۵ :
قُلْ أَؤُنَبِّئُكُمْ بِخَيْرٍ مِنْ ذَٰلِكُمْ ۚ لِلَّذِينَ اتَّقَوْا عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَأَزْوَاجٌ مُطَهَّرَةٌ وَرِضْوَانٌ مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ
ترجمه : (ای پیغمبر) بگو: می‌خواهید شما را آگاه گردانم به بهتر از اینها؟ برای آنان که تقوا پیشه کنند نزد خدا باغهای بهشتی است که در زیر درختان آن نهرها جاری است و در آن جاوید و متنّعم هستند و زنان پاکیزه و آراسته‌ای و (از همه بهتر) خشنودی خدا، و خداوند به حال بندگان بیناست.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با اشاره به سوره آل عمران آیه ۱۶ بیان کرد: الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ترجمه : آنان که (به درگاه الهی) عرضه دارند: پروردگارا: (به کرم خود) گناهان ما ببخش و ما را از عذاب جهنّم نگاه دار تقوا ملاک رسیدن به نعمت های آخرت است.

وی بیان کرد؛ در ادامه ی خطبه ی هفته قبل که گفته شد عالم هستی مجهز به ۱۰ دوربین مدار بسته است :به سه دوربین بر اساس آیات قرآن اشاره شد ۱) خداوند متعال ۲) پیامبر اسلام(ص) ۳) اهل بیت عصمت و طهارت دوربین چهارم در این عالم هستی که شاهد بر اعمال و رفتار ما است فرشتگان و ملائک مقرب درگاه الهی هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد" سوره ق آیه ۱۸ : مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ ترجمه : سخنی بر زبان نیاورد جز آنکه همان دم فرشته‌ای مراقب و آماده است سوره انفطار آیات ۱۰ تا ۱۲ : و ان علیکم لحافظین : و بدرستی که بر شما نگهبانانی گماشته. 11) کراما کاتبین : که نویسندگانی ارجمند هستند 12) یعلمون ما تفعلون : و هر چه بکنید، می دانند.

دوربین پنجم :زمین است سوره زلزال آیه ۴:يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ترجمه : آن هنگام زمین مردم را به حوادث خویش آگاه می‌سازد مکان هایی که ما نماز میخوانیم قیامت برای ما شهادت میدهند.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد؛دوربین ششم : شهیدان هستند سوره آل عمران آیه ۱۶۹ ؛ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ترجمه : هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند؛در شهرستان بهمئی ۱۲۷ دوربین بر ما نظارت دارد.

حجت الاسلام صلواتی:در شهرستان بهمئی ۱۲۷ دوربین بر ما نظارت دارد.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت" دوربین هفتم : اعضا و جوارح بدن انسان سوره فصلت آیه ۲۰ : حَتَّىٰ إِذَا مَا جَاءُوهَا شَهِدَ عَلَيْهِمْ سَمْعُهُمْ وَأَبْصَارُهُمْ وَجُلُودُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ترجمه : تا چون همه بر در دوزخ رسند آن هنگام گوش و چشمها و پوست بدنهاشان بر جرم و گناه آنها گواهی دهند سوره نور آیه ۲۴ : يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ترجمه :در روزی که زبان و دست و پای ایشان بر اعمال (ناشایسته) آنها گواهی دهد.

وی گفت: دوربین هشتم : زمان است. سوره بروج آیه ۱ : وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ ترجمه: قسم به آسمان بلند که دارای کاخهای با عظمت است سوره بروج آیه ۲ : وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ ترجمه :و قسم به روز موعود (قیامت که وعده گاه خلایق است) سوره بروج آیه ۳ : وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ ترجمه : و قسم به شاهد (عالم، پیغمبر خاتم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) و به مشهود (او قیامت و امت) یکی از مصادیق شاهد زمان است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: دعای ششم صحیفه سجادیه : وَ هَذَا يَوْمٌ حَادِثٌ جَدِيدٌ ، وَ هُوَ عَلَيْنَا شَاهِدٌ عَتِيدٌ ، إِنْ أَحْسَنَّا وَدَّعَنَا بِحَمْدٍ ، وَ إِنْ أَسَأْنَا فَارَقَنَا بِذَمٍّ .

ترجمه امروز روز آفریده شدۀ جدیدی است و او بر ما گواه آماده‌ای است اگر خوبی کنیم، ما را با سپاس ترک می‌کند؛ و اگر بدی کنیم، نکوهش‌کنان از ما جدا می‌شود! امیر المومنین(ع) و امام صادق(ع) : روزی نیست که بر پسر آدم بیاید و جز آنکه به آن میگوید ای پسر آدم من روز نو هستم بر تو گواه هستم پس از این هرگز مرا نخواهی دید در من سخن خوب بگو ،عمل نیک انجام بده تا در قیامت به نفع تو شهادت بدهم شب هم همین را میگوید.

حجت الاسلام صلواتی گفت: دوربین نهم : دنیا و جانداران هستند سوره اسرا آیه ۴۴ : تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ ۚ وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَٰكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ ۗ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا ترجمه : هفت آسمان و زمین و هر که در آنهاست همه به ستایش و تنزیه خدا مشغولند و موجودی نیست در عالم جز آنکه ذکرش تسبیح و ستایش حضرت اوست و لیکن شما تسبیح آنها را فهم نمی‌کنید. همانا او بسیار بردبار و آمرزنده است آسمانها و زمین فرمان بردار خداوند هستند.

سوره فصلت آیه ۱۱ : ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ وَهِيَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ ائْتِيَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَيْنَا طَائِعِينَ ترجمه : و آن گاه به خلقت آسمانها توجه کامل فرمود که آسمانها دودی بود، پس (به امر نافذ تکوینی) به آسمان و زمین فرمود که همه (به سوی خدا و اطاعت فرمان حق) به شوق و رغبت یا به جبر و کراهت بشتابید. آنها عرضه داشتند: ما با کمال شوق و میل می‌شتابیم.

لللللللللللللللللللللللللللللل

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در شروع خطبه ی دوم نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی گفت: مجددا خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

تبلیغات معاندین جای حسین(ع) و یزید را عوض میکند

وی افزود: سوره آل عمران آیه ۱۶ و ۱۷ اَلَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَآ ءَامَنَّا فَآغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ الْنَّارِ ترجمه (پرهیزگاران) کسانى‏اند که مى‏گویند: پروردگارا! براستى که ما ایمان آورده‏ایم، پس گناهان ما را ببخش و ما را از عذاب آتش حفظ فرما الْصَّبِرینَ وَالْصَّدِقِینَ وَالْقَنِتِینَ وَالْمُنْفِقِینَ وَالْمُسْتَغْفِرِینَ بِالْأَسْحَارِ "ترجمه" : (پرهیزگاران، همان) صابران و راستگویان و فرمان برداران فروتن و انفاق کنندگان و استغفار کنندگان در سحرها هستند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مطلب اول : امیرالمومنین علی(ع) مقتدر مظلوم ،فاتح خیبر و قهرمان عرب بود مگر علی نماز میخواند که در مسجد به شهادت رسید ؟ حضرت فاطمه(س) بهانه ی خلقت عالم و حجت خدا بر معصومین بود چرا این مظلومیت اتفاق افتاد ؟ چه بلایی سر جامعه آمد؟ حضرت فاطمه اطهر(س) : مردم به سوی گفته ها و تبلیغات باطل و دروغین رفتند گفته ها و تبلیغات باطل جای علی و معاویه را عوض میکند. جای حسین و یزید را عوض میکند یعنی یزید سگ باز و میمون باز شراب خوار می آید جای حسین را میگیرد.تبلیغات دروغین حسین را به قربانگاه میبرد حسین که روزی روی سینه ی رسول الله(ص) بود روز دیگر زیر سم اسبان است تبلیغات و گفته های دروغین توانست اینهمه هزینه بر انقلاب و رسول الله وارد کند زهرا را شهید وعلی را تنها گذاشتند ،خانه ی وحی را آتش زدند ،حسین را به شهادت رساندند زینب را به اسارات بردند امروز هم میتوانند برای جمهوری اسلامی هزینه های بیشتری درست کنند.

تبلیغات دروغین حسین را به قربانگاه میبرد حسین که روزی روی سینه ی رسول الله(ص) بود روز دیگر زیر سم اسبان است تبلیغات و گفته های دروغین توانست اینهمه هزینه بر انقلاب و رسول الله وارد کند زهرا را شهید وعلی را تنها گذاشتند ،خانه ی وحی را آتش زدند ،حسین را به شهادت رساندند زینب را به اسارات بردند امروز هم میتوانند برای جمهوری اسلامی هزینه های بیشتری درست کنند.

وی افزود: مردم به گفته های دروغین دشمن گوش دادند و اینهمه خسارت و ظلم به امت اسلام تحمیل کردند،اگر ما به تبلیغات و گفته های دروغین دشمن گوش کنیم خسارت ها و هزینه های بیشتری بر کشور ما و امت اسلام تحمیل میشود سوره حجرات آیه ۶ : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ترجمه : ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود : زمینه ی فتنه دو چیز است : ۱) فاسق و تلاش آن ۲) زود باوری اهل ایمان افراد فاسق در صدد ترویج شایعه و دروغ پراکنی هستند.ما امروز در معرض تهاجم خبری هستیم هدف خبرگزاری های فاسق ایجاد فتنه و برهم زدن نظم و امنیت است.

وی ادامه داد؛ نتیجه ی گوش دادن به اخبار دشمن در خط جهالت حرکت کردن است از نتایج گوش دادن به اخبار دشمن : چادر از سر زن مسلمان کشیدن ، گردن زدن بسیجی مظلوم ،۳۰ نفره به یک نفر حمله کردن ، نیروی انتظامی را آتش زدن و حرکت زشت عمامه پرانی است امروز جای جلاد و شهید ،جای خادم و خائن را عوض کردند اینها میخواهند ولایت تنها بماند با فاصله اندکی پس از قیام امام حسین علیه السلام که با شهادت آن حضرت و یاران فداکارش در کربلا همراه شد، قیامهای دیگری بر ضد بنی امیه به وقوع پیوست.

از دل فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب و آمریکا نقض کرامت زنان و دختران بیرون می آید

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: مشهورترین این قیامها عبارتند از: قیام مردم مدینه: برای بیرون آمدن از فرمان خلافت یزید (واقعه حره) ؛  قیام توابین: با هدف خونخواهی شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش و توبه به جهت عدم همراهی آن حضرت قیام مختار: برای در دست گرفتن حکومت کوفه و خون خواهی از قاتلان امام حسین علیه السلام و یارانش در ادامه ی جنگ ترکیبی دشمن که بر علیه اسلام و مسلمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری شیطان بزرگ اتفاق می افتاد آمریکا ،اسرائیل، انگلیس و فرانسه که خود بانیان و ناقضان حقوق زنان هستند ایران اسلامی را از کمیسیون مقام زن حذف میکنند هدف آنها فشار حداکثری و به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: از دل فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب و آمریکا نقض کرامت زنان و دختران در قالب اقیم سازی ،خشونت های خانگی ،قتل و قاچاق زنان ،تبدیل زن به کالا ،راه اندازی تجارتخانه زنان بوجود می آید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حقیقی حقوق زنان است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه های اسلامی برای زن هویت ،عزت ،شخصیت ،کرامت و آزادی را به ارمغان آورده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مطلب دوم : نقش اسرائیل در اغتشاشات اخیر یک نقش اساسی است در جشنواره کن وقتی فیلم عنکبوت مقدس اکران شد بازیگر این فیلم مصاحبه ای کرد و گفت آینده ی انقلاب ایران زنانه خواهدبود.رژیم صهیونیستی به دنبال توقف برنامه ی هسته ای ایران و اقتدار و قدرت نظامی است راهبرد جدید رژیم صهیونیستی مرگ با هزار خنجر و هزار زن است.

وی ادامه داد: رکن این راهبرد نافرمانی مدنی ،ایجاد جنگ داخلی و قومیتی ،انهدام مراکز صنعتی و حمله به تاسیسات هسته ای است از نظر صهیونیست ها مردم ایران باید به جان هم بیافتاند شاهد سفر رئیس جمهور چین به عربستان بودیم : خلیج فارس برای چین بسیار ارزشمند دارد چون محل تامین انرژی چین و شریک تجاری اش عربستان است.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: بزرگ ترین واردکننده ی نفت خام چین است و بزرگترین شریک تجاری اش عربستان است.

وی ادامه داد: سه دیدگاه درمورد این سفر وجود دارد : ۱) چرخش عربستان به شرق : تحلیل بعضی ها این است ،بن سلمان استقبال گرمی از رئیس جمهور چین داشته است همچنان که از بایدن استقبال سردی داشت ۲) به منزله ی ابراز نارضایتی از آمریکا است چون بایدن بن سلمان را تحقیر کرد ۳) بهره گیری عربستان از قابلیت اقتصادی چین چین بزرگترین قدرت اقتصادی جهاد است ساختار امنیتی عربستان در اختیار آمریکاست.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: گسترش روابط با چین خشم آمریکا را به دنبال دارد و زمینه ی حمایت آمریکا را از دیگر شاه زادگان سعودی فراهم میکند در واقع سفر سفر ضد آمریکایی بود این پیام را به سران آمریکا فرستاد که بدانید شریک جایگزین دیگری در جهان وجود دارد مشکل مهم این سفر همراهی رئیس جمهور چین با اعراب در مسئله ی ایران بود در حالی که جزایر سه گانه جز تمامیت ارضی ایران هستند این همراهی چین با مواضع ضد ایرانی شورای همکاری خلیج فارس درباره ی جزایر سه گانه و توصیه به عدم دخالت ایران در دیگر کشورها غیرقابل انتظار بود اما چندتا نکته دارد : ۱) ایران روابط خود را با کشورها بر اساس اینکه این کشورها کشورهای حریص هستند مثل عربستان و امارات ،رقیب هستند مثل ترکیه ،شریک مثل روسیه و چین ،متحد مثل سوریه و لبنان تنظیم میکند‌‌.

وی ادامه داد" با روسیه ما دارای شراکت راهبردی هستیم روابط ما با چین همواره بر پایه ی همکاری های مشترک بود گفتن این که از شریک راهبردی خودمان زیردست خوردیم به دور از حقیقت و انصاف ‌است واکنش سریع و قاطع دستگاه خارجه و رئیس جمهور این اصل را ثابت کرد که نشان از تعهد و دقت دولت در تامین منافع ملی در روابط سیاسی ما با کشورهای دنیا است چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا هیچگاه رفتار خصمانه ای در قبال ایران نداشت.

حجت الاسلام صلواتی افزود: چین رقیب آمریکا ست و وارد حیاط خلوت آمریکا شده است چین نیاز به حضور در غرب آسیا دارد.

وی گفت؛ سفر رئیس جمهور چین به عربستان را باید در سطح مواجه، درگیری و رقابت آمریکا با چین تحلیل کنیم‌ برخی گسترش روابط ایران با چین را مساوی با مستعمره شدن ایران معرفی میکنند و گسترش روابط عربستان با چین را نشانه ی هوشمندی این کشور میدانند برخی نیز میگویند چین بخاطر تحریم ها از ایران چشم پوشی میکند درحالی که در سفر اخیر ۱۶ سند تفاهم همکاری امضا شد.

هشتک اعدام نکنید برای خرید زمان است

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به مطلب آخر افزود: این روزها در فضای مجازی و رسانه های بیگانه شاهد شعارو هشتگ اعدام نکنید هستیم کسی که آمده در روز روشن با سلاح گرم و سرد جوان ما ،نیروی انتظامی و مردم مارا در وسط خیابان سلاخی کرده است حالا یک عده آمده اند شعار و هشتگ اعدام نکنید میزنند این برای چیست؟ برای کاهش هزینه های اغتشاش ،تخریب و نا آرامی ها ،فتنه گری ها است.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: شعار اعدام نکنید برای خرید زمان برای تثبیت ناامنی ،تشکیل داعش ،برای خریدن آدم های ساده لوح وآرایش جنگی دشمنان در منطقه است.

حجت الاسلام صلواتی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی بیان کرد: هر کس بخواهد ایران عزیز مارا نا امن کند قطعا اعدام سرنوشت آن خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین