« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از پدیده جدید زمین‌خواری با شخم زدن اراضی ملی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از پدیده جدید زمین‌خواری با شخم زدن اراضی ملی خبر داد و گفت: با ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی دیگر نباید اراضی ملی با سابقه کشت طولانی رفع تصرف شود.

اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد زیر یوغ گاو آهن ها

سعید جاویدبخت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با ابلاغ قانون بودجه 1401 توسط مجلس شورای اسلامی دیگر نباید اراضی ملی با سابقه کشت طولانی رفع تصرف شود، عده‌ای سودجو اقدام به شخم زدن اراضی ملی با هدف تصرف در دراز مدت می‌کنند تا جایی که برخی مواقع با شناسایی مناطق شخم زده توسط جنگلبانان، صاحبی گیر اراضی شخم زده نمی‌آید.

وی از افزایش زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و افزود: برخی افراد سودجو نیمه شب اقدام زمین خواری به روش‌های مختلف می‌کنند، اما به دلیل کمبود نیرو واقعیت امر برای شناسایی و مبارزه مشکل داریم، هیچ روز تعطیلی نبوده که در مناطق مختلف مشغول بررسی شرایط و مشکلات نباشیم.

جاویدبخت این را هم گفت که برخی اراضی جنگلی استان در نقشه منابع طبیعی و آبخیزداری، زراعی هستند که هم اکنون برخی اقدام به احداث خانه باغ کرده‌اند و برخی فکر می‌کنند این نیز زمین خواری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ناگفته نماند با ابلاغ قانون بودجه 1401 توسط مجلس شورای اسلامی دیگر نباید اراضی ملی با سابقه کشت طولانی رفع تصرف شود، عده‌ای از شهر به روستاها رفته و کشت می‌کنند و در کنارش نیز تخریب و تصرف دارند.

وی از تشکیل و ارسال هفت پرونده تخریب به دستگاه قضایی خبر داد و بیان کرد: برخی تخریب و تصرف در کنار رودخانه‌ها و جاده‌های این استان و احداث خانه باغ‌ها در حوزه فعالیت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

جاویدبخت خاطرنشان کرد: کنار رودخانه‌های در حوزه اختیارات آب منطقه‌ای هست و قسمتی نیز کشاورزی بوده که تغییر کاربری غیرمجاز داده‌اند و این نیز در حوزه جهاد کشاورزی است و بخشی نیز منابع طبیعی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که 10.5 هکتار اراضی ملی تصرف شده که درختکاری شده بود طبق تبصره یک ماده 54 قلع و قمع کردیم و برای تخریب برخی خانه باغ‌ها نیز باید رای از دستگاه قضایی گرفته شود که برخی در مراحل آخر است و البته این را نیز بگویم که رای تخریب برخی نیز 20 سال پیش گرفته شده ولی بنا به دلایلی هنوز اجرا نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: