« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات بذرکاری در یکهزار و ۹۰۰ هکتار از جنگل های استان در قالب پویش بذرکاری، طرح صیانت و واکاری اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛گودرز باقری فرد با اعلام این خبر افزود: تاکنون ۶۰۰ هکتار جنگل کاری با مشارکت تشکل های مردمی در قالب طرح پویش همگانی بذرکاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی عنوان کرد:پویش همگانی بذرکاری برای احیای ۲ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس با حضور اقشار مختلف مردم، طبیعت‌ دوستان و دستگاه های اجرایی در استان در دست اجراست.

باقری فرد تصریح کرد: برای اجرای این طرح چهار تن بذر از گونه‌های بادام ، بلوط، زالزالک و ارژن از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

وی ابراز کرد: در این طرح عملیات بذر کاری در اراضی جنگلی آسیب دیده ناشی از آتش سوزی، خشکسالی ، آفات و خشکیدگی بلوط این استان تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد:پاییز و زمستان امسال همچنین طرح واکاری در یکهزار و ۱۰۰ هکتار از جنگل های استان صورت گرفته است.

باقری فرد عنوان کرد: در این طرح جنگل های دست کاشت ایجاد شده در سال گذشته که سبز نشدن دوباره بذرکاری می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پاییز و زمستان امسال همچنین ۱۹۰هکتار جنگل کاری صیانتی با تلاش قرقبانان منابع طبیعی در استان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد:جنگل‌های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند به همین دلیل تلاش برای احیای این میراث طبیعی در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

باقری فرد افزود: جنگل‌های این استان در برابر تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی در معرض آسیب هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۷ هزار هکتار جنگل به صورت دست کاشت در مناطق مختلف این استان تاکنون ایجاد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین