« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت:75 نفر کارشناس و محیط بان با همراهی تشکل های مردمی و نیروهای بازنشسته در قالب 26 اکیپ طی 2 روز 93 هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛هرساله با سفید پوش شدن مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا،گونه های علفخوار شاخص و گوشتخوار مناطق تحت مدیریت محیط زیست در محدوده استان با همکاری تشکل های زیست محیطی شمارش می شوند .

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا

براساس این گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص اظهار داشت:از امروز بمدت 48 ساعت 75 نفر نیرو در قالب 26 اکیپ حیات وحش93 هزار هکتاری منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را آمار برداری خواهند کرد.

اسلام جاودان خرد افزود:در اجرای این برنامه که گونه های شاخص علفخوار گوشتخوار و شبگرد پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا آمار برداری خواهد شد زیستگاه منطقه نیز مورد پایش و بررسی قرار می گیرد.

جاودان خرد از دیگر اهداف این سرشماری را تخمین جمعیت کل و بز،در مناطق تحت مدیریت دانست و گفت:اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شود، اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق،پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد:پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود،توجه به اهمیت،حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت،چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: