« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
گزارش متنی و تصویری؛
جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات بانوان شهرستان بهمئی با حضور فرماندار و با حضور و بانوان فرهیخته این شهرستان در حوزه های مختلف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛فرماندار بهمئی در این جلسه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن عرض خداقوت و خیرمقدم و اشاره به نقش و جایگاه بانوان در جامعه و توجه ویژه نظام و همچنین دولت مردمی به این مقوله نسبت به فراهم آوردن زمینه مناسب برای مشارکت بانوان در راستای بهره برداری کمی وکیفی از توانمندیهای بالقوه و بالفعل آنان وفراهم آوردن بستر لازم برای آموزش بانوان به منظور ارتقاء سطح بینش و آگاهی آنان درعرصه های مختلف و همکاری دستگاه های اجرایی و دفتر بانوان و نیز حمایت دفتراموربانوان وخانواده استان تاکید نمود.

علی محمدی ، ضمن ابراز گلایه از مشارکت بانوان در برخی از برنامه ها و فعالیت های مختلف اجتماعی و فرهنگی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی ، فعال سازی کمیته های بانوان ،کمیته اشتغال،کمیته ورزش،کمیته حقوقی ، ایجاد اشتغال ،توجه به صنایع دستی ،برگزاری کلاس های خانواده ، برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان در راستای معرفی بانوان موفق امری ضروری است.

وی بر حمایت از بانوان شهرستان در حوزه های مختلف تاکید و اعلام حمایت کرد و با اشاره به نقش مهم بانوان در جامعه گفت : بانوان ایران اسلامی در برهه های خاص از جمله دوران انقلاب اسلامی ، دوران 8 سال دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و تاثیر گذاری در کشور ایفا نمودند .

علی محمدی در ادامه افزود : زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و ما نیز باید تلاش کنیم تا در این برهه خاص ، بانوان به درجه ای که مد نظر دین اسلام است برسند .

فرماندار شهرستان بهمئی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت بانوان در جامعه افزود : حفظ حجاب که در نهایت منجر به عفاف می شود می تواند در حفظ کرامت بانوان در سطح جامعه موثر باشد .

وی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در خانواده افزود : اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است .

محمدی ادامه داد : زن نقش اصلی را در خانواده ایفا می‌کند و با ایفای نقش مادری و همسری می‌توانند تأثیر به سزایی در جامعه و خانواده داشته باشد، بنابراین باید زمینه‌ای ایجاد کرد که نهاد خانواده و رکن اساسی آن یعنی زن جایگاه واقعی خود را در جامعه حفظ کند و در جهت مثبت حرکت کند.

مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه در حوزه زنان نیازمند به گفتمان هستیم گفت: امروز منشا بسیاری از کنش‌های جامعه به واسطه حضور و فعالیت بانوان صورت می‌پذیرد؛ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و گفتمان‌ها موجب پیشرفت و ارتقا سطح خدمات می‌شود.

زینب غلامی مقدم افزود: مباحث و دغدغه‌های حوزه بانوان بایستی احصا و اولویت بندی شود و با تشکیل چند کارگروه پیرامون مسائل اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد؛ این آمادگی وجود دارد که طرح نهایی کارگروه‌ها، با حمایت و همراهی فرمانداری همراه شود.

وی گفت : تشکیل کارگروه‌های توانمند سازی بانوان از جمله مواردی است که بایستی مد نظر قرار گیرد.
۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، این در عین حالی است که میزان اثرگذاری آن‌ها در جامعه کمتر از حد انتظار است.

در ادامه این نشست نیز بانوان حاضر در جلسه در خصوص مسائل و مشکلات بانوان و راهکارهای تقویت نقش بانوان در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان مطالبی را بیان نمودند .

هدف از برگزاری این نشست، شناسایی ظرفیت‌ها و قرار گرفتن بانوان موثر و موفق در کنار یکدیگر است؛ خوشبختانه بانوان توانمند بسیاری در سطح شهر داریم که حضور و هم‌افزایی آن‌ها موجب ارتقا کیفیت خدمات و زندگی می‌شود.

در این نشست از فعالان فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای، شهری، پژوهشی، صنفی و اجتماعی دعوت به عمل آمده است تا شرایط فعالیت و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و ساز وکار مناسبی برای بانوان فراهم آید.

در شهرستان بهمئی ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای شکوفایی استعدادها و توانمندی بانوان استفاده کرد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: