« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
آوای رودکوف؛
آنچه می بینید جلوه همبستگی، وحدت و اقتدار اسلامی ملتی برخاسته از کهن ترین خاستگاه های تمدنی خود است که امروز در بهمئی به قنوت ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز عید سعید فطر در مرکز شهرستان بهمئی ، ضمن تبریک عید فطر و قبولی عبادات مردم ، به تشریح آثار روزه داری در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان ماه کسب تقوی و پرهیزکاری است و این تقوی و معنویت کسب شده باید بتواند حرکت مومنین در مسیر الهی را تضمین کند و از همه انتظار می رود اعمالی که در این ماه به آنها پرداخته اند را تکرار کنند.

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه ، باید قدر ماه های خدا را بیشتر بدانیم و شکر آن را بجا آوریم ، تا از فیوضات آن بهرمندتر شویم افزود: هر روزى که در آن، نافرمانی خداوند نشود، آن روز عید است.

وی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان جلسات جزء خوانی ، اعتکاف ، ختم قرآن کریم و ویژه برنامه های دینی و مذهبی درماه مبارک رمضان از همه آحاد جامعه به ویژه مسئولان خواست با برپایی جلسات تلاوت قرآن کریم و برنامه های فرهنگی و مذهبی ، فضای معنوی حاکم بر جامعه را بیش از پیش تقویت کنند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه ، دشمن به دنبال توطئه است ، دشمن در کمین ماست و به مقابله با ما آمده است در حال جنگ هستیم و با تهدید ، تحریم ، جنگ اقتصادی می خواهد مردم را از نظام و انقلاب اسلامی خسته کنند و می خواهند مردم را نسبت به آینده نا امید کند، در جامعه القای نا امیدی میکنند ، با هر نقشه ، طرح و توطئه ای وارد میشوند تا مردم نظام و انقلاب را همراهی نکنند گفت: ما باید در مقابل دشمن حرکت کنیم و هر کس هر توان ، ظرفیت و هر امکاناتی در عرصه های مختلاف دارد به یاری نظام مقدس جمهوری اسلام ایران بیاورد ، چون آرمان و پرچم این نظام و اهداف انبیاء ، اولیاء ، امیر المومنین و حسین بن علی است.

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه ، ما باید در مقابل تحرکات دشمن با بصیرت عمل کنیم و همه نهادها از جمله مجلس ، دولت ، قوه قضائیه و دیگر نهادها باید مجاهدانه وارد میدان شوند و مسائل و مشکلات مردم را حل کنند گفت: مجلس می تواند به وظیفه نظارت عمل کند و دولت هم از نیروهای زرنگ و پرانگیزه استفاده کند.

وی گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت سیزدهم در بیانات خود در پیام سال نو 1402 ، با اشاره به اینکه ، جناحِ دولت ، مردم و انقلاب است باید بعد از 3 سال از عملکرد مدیران ارزیابی صورت گیرد ، از همه ظرفیت های نیروهای ، متعهد ، متخصص ، دارای روحیه جهادی ، مومن و حزب الهی در منصب ها و پست ها باشد و باید با مدیران ضعیف ، فاقد صلاحیت و بی انگیزه برای خدمت جهادی در هر مقامی که هستند خداحافظی شود ، هم دولت و هم مجلس با حل مشکلات اقتصادی و بهبود آن ، زمینه حضور و مشارکت حداکثری برای تشکیل مجلس انقلابی ، دلسوز ، ولایتمدار ، متعهد و جوان را فراهم کنند.

امام جمعه شهر لیکک ، به کارهای خوب دولت در بهمئی از جمله طرح آبرسانی سد کوثر و طرح های هادی بنیاد مسکن اشاره کرد و خواستار تکمیل طرح های مهم برای این شهرستان شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی ، با اشاره به اینکه ، مسئله مهم شهرستان موضوع بیکاری جوانان است گفت: با تسهیلات 50 و 100 میلیونی کسی شاغل نمی شود ، این ضعف بزرگ برای مدیران شهرستان است که نتوانستند برای موضوع بیکاری چاره اندیشی کنند و حقیقتا اینجا نیاز به تحول است و اولویت دولت در شهرستان بهمئی باید مسئله اشتغال باشد ، مسائل حاشیه ای ، دخالت و حاکمیت مطلق افراد غیر دولتی بر نهادها ، ضعف بزرگی است ، باید دولت مردان در شهرستان کمر همت ببندند و اولویتشان اولویت مردم باشد این درحالی است که مردم از دولت مردان ، شایسته سالاری ، شغل ، رفع موانع ازدواج و اشتغال را مطالبه می کنند.

وی خطاب به شورا و شهرداری لیکک گفت : یک اتحاد ،همدلی ، انسجام و همراهی جهت کار برای مردم ، بین اعضای شورا و شهرداری وجود دارد، اما مطالبات و بدیهی هایی از گذشته دارند درآمدهای داخلی آنها ضعیف هست ، با این وجود توانستند وسایل نقلیه مناسبی را برای شهر تامین کنند ، کانال هایی برای هدایت آبهای فصلی ایجاد کردند ، به عنوان اقدامی خوب و خدمتی ارزشمند ، برای بانوان پارک بانوان را احداث نمودند که آماده افتتاح هست و یک کارگاه تولیدی مصالح را در دست افتتاح دارند ، اما در موضوع آلایندگی ها حق و حقوق مردم با همکاری حوزه قضایی و پیگیری های شورا و شهرداری نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی در پایان سخنان خود از والدین خواست که برای موفقیت فرزندانتان هزینه کنید و از آنها در مقابل خطرات مراقبت کنید.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به موضوع اعتیاد ، گریزی هم به وضعیت قهوه خانه ها در شهر زد و گفت : عده ای به بهانه قهوه خانه ، مردم و بویژه فرزندان این دیار را نابود می کنند.

سراسر بهمئی صبح امروز نوای دعای اَلهُمَ اَهلَ الکِبریاءِ وَالعَظَمَه فراگرفت و به شکرانه سی روز اجابت دعوت معبود ، نماز روز عید فطر را همچون همیشه پرشور برگزار کردند و از خداوند توفیق دوباره بندگی اش را خواستند.

اقامه نماز عید سعید فطر با تلاوت آیات قرآن کریم ، بیان احکام شرعی روز عید فطر و چگونگی پرداخت زکات فطره آغاز و سپس نماز این عید فرخنده در ساعت 7 صبح به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر لیکک اقامه شد در این محفل و مراسم عرفانی مردم ، مسئولان و بویژه جوانان و نوجوانان از جای جای شهر حضور داشتند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: