« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
یاداشت از اسدالله ربانی مهر ،کارشناس ارشد مدیریت بین الملل:
سواد رسانه ای(Media Literacy) در دنیای امروز برای هر مدیری در هر سطحی یک ضرورت است که بتواند دنیای پیرامونی خود را بر اساس واقعیت ها تحلیل کند و گرفتار رسانه های لیک و تحلیل های غیر واقعی نشود.

پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر:در دنیای امروز که به عنوان عصر ارتباطات از آن یاد می شود و با پدید آمدن تکنولوژی های جدید شاهد تعییرات اساسی در زندگی انسانها هستیم از سبک زندگی انسانها تا تحولات و تغییرات در حوزه فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی که هر کدام با چالش های اساسی روبرو بوده است .

چالش های مدیریتی درعصرارتباطات:از‌ سوادرسانه ای(ML ) تا هوش مصنوعی(AI)

این چالش ها و تغییرات از زندگی شخصی، خانواده، مسافرت، ازدواج و درس خواندن و حتی زندگی اجتماعی چون گردشگری ،مدیریت، فضای مجازی و کسب و کارها و تولید ثروت را شامل شده است و با تغییر رویکردهای جدی همراه بوده است .

باید واقعیت را پذیرفت که تکنولوژی و ارتباطات با همه مزایایی که دارد معایب زیادی هم دارد که نمی توان نسبت به آنها بی تفاوت بود ، از کمرنگ شدن حس عاطفه و احساس متقابل و دوری انسانها به هم تا ماشینی شدن زندگی انسانها و حتی تغذیه و سلامت شهروندان و ....

اما نمی توان از یک واقعیت زندگی فرار کرد وآن هم همراه شدن با عصر ارتباطات و استفاده درست از تکنولوژی و مزایای آن در دنیایی که حتی سیاست و اقتصاد تحت تاثیر همین تکنولوژی ها قرار دارد و هر چند نمی توان از آن فرار کرد و یا بی خیال آن شد اما می توان آن را مدیریت کرد و از جنبه های خوب آن استفاده کرد و تجربه کشورهای توسعه یافته نشان میدهد مدیریت خوب از این‌تکنولوژی با توسعه و پیشرفت همراه است .

امروز و در این تغییر و تحولات دنیای کنونی و با وجود این تکنولوژی و رسانه های جدید تنها زمانی میتوان از توسعه سخن گفت که با امورات جامعه در دست مدیران توانمند با نگاه توسعه ای و علمی باشد.

اگر در "مدیریت" جامعه، نگاه توسعه ای، ابتکار و نوآوری درکنار سوادرسانه ای و به روز بودن همراه نباشد نمی توان از "توسعه" سخن گفت و مصداق آن جمله معروف: : اگر همان کاری را انجام می دهی که همیشه انجام داده ای، همان چیزی را به دست خواهی آورد که همیشه به دست آورده ای....

سواد رسانه ای(Media Literacy) در دنیای امروز برای هر مدیری در هر سطحی یک ضرورت است که بتواند دنیای پیرامونی خود را بر اساس واقعیت ها تحلیل کند و گرفتار رسانه های لیک و تحلیل های غیر واقعی نشود.

امروز شاهد پدیده هوش مصنوعی (Al)هستیم که هوش انسان را شبیه سازی می کند و در واقع ماشینی است که شبیه انسان فکر می کند و حتی توانایی تقلید از رفتار انسان را دارد و در این عصر و دنیای پیچیده نیاز است که مدیران نگاه توسعه ای داشته باشد و به روز باشند تا بتوانند درمسیر توسعه گام بردارند .

ایران ما در همه حوزه از نیروی انسانی تا نفت و گاز و صنعت و کشاورزی و گردشگری و دانش بنیان ها و ....از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار است اما با وجود همه پیشرفت های خوب این چند دهه اما هنوز راه درازی برای رسیدن به توسعه پایدار دارد و می توان این مسیر را به خوبی پیمود و ایران اسلامی مثل همیشه یک کشور بزرگ ،مقتدر و توسعه یافته در معادلات منطقه ای و بین المللی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: