« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد :
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه به دلیل جلوگیری ازشیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم ذبح دام در منازل و معابر توصیه نمی‌شود، گفت: ۱۹ گروه دامپزشکی و ۱۰ نفر دامپزشک، ۱۱ نفر بازرس بهداشتی و ۴ نفر ناظر شرعی در روز عید قربان آماده خدمت رسانی هستند.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، دکتر رجائی فر ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز شنبه سوم تیرماه در جلسه هماهنگی برنامه های عید قربان درباره ذبح دام‌های آلوده و ذبح در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد.

آماده باش 19 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان جهت نظارت بر ذیح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی

وی با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، گفت: کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود لذا شهروندان از برنامه هایی که دامپزشکی برای مراسم قربانی دام در روز عیدقربان تدارک دیده استفاده کنند تا به راحتی خطر ابتلاء به بیماریهای مشترک پیشگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: طی هماهنگی با مدیران کشتارگاه‌های دام استان، تمامی کشتارگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روز سعید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.

دکتر رجائی فر ادامه داد: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.

وی با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف جهت اطمینان کامل از سلامت آن حتماً به مدت ۲۴ ساعت برای پیشگیری از بیماریهای مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دمای یخچال نگهداری شود، گفت: شهروندان جهت پاسخ گویی در شهرستان ها می توانند با شماره تلفن ادارات شهرستانی در تماس بوده و یا کد اختصاصی ۱۵۱۲ در ارتباط باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: