« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
ببینید:
نماینده سابق کهگیلویه بزرگ با تکذیب سخنان حجت الاسلام موحد گفت: پروژه ملی لنده به تشان مشکل ماده 23 ندارد ؛ اسناد موجود است ؛ منتشر می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف:شهرستان لنده به دلیل بن بست بودن، محرومیت مفرط ناشی از عقب افتادگی، دسترسی نداشتن به امکانات مرکزی، و به خصوص نبود راه‌های ارتباطی،با مشکلات و معضلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

دی ماه نود هشت بود که مطالبه ی مهم مردم لنده پیرامون خروج از بن بست جاده ای با تعریف پروژه راه ارتباطی لنده-تشان تا حدودی محقق شد ؛ عملیات اجرایی این پروژه ملی با 47 میلیارد تومان اعتبار اولیه و با حضور سردار هاشمی پور نماینده وقت مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده بود که با توجه به اهمیت موضوع یعنی خروج از بن بست جاده ای این شهرستان و کم کردن خطرات جاده ای و کاهش طول مسیر از 120 کلیومتر به کمتر از 40 کیلومتر تا خوزستان و همچنین کاهش مسیر ارتباطی شهرستان بهمئی به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد این نوید میرفت که پروژه مذکور از اولویت های مدیران وقت باشد ولی به یکباره این پروژه مهم به خواب رفت و عملیات اجرایی آن متوقف شد!

اخیرا حجت الاسلام موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در شورای اداری شهرستان لنده مطالبی را پیرامون این پروژه ملی بیان نمودند که با واکنش جدی سردار هاشمی پور نماینده سابق چهار شهرستان کهگیلویه ؛ چرام ؛ بهمئی و لنده مواجه شد.

حجت الاسلام موحد در این جلسه بیان داشت :جاده لنده به تشان متأسفانه مجوز ماده ۲۳ندارد که آخرین وضعیت را از مسئول مربوطه در سطح کشور گرفتیم که هنوز این مهم صورت نگرفته است.

وی افزود: آن کسی که این جاده را کلنگ زد قطعاً هدفش خدمت بود ولی بیش از ۶هزار میلیارد تومان اعتبار نیازدارد که حقیقتاً کار دشوار و سختی است!!

و اما سردار هاشمی پور با رد این سخنان گفت:پروژه لنده به تشان مشکل ماده 23 ندارد ؛ اصلا نیازی به ماده 23 ندارد چون از ردیف اعتباری جاده پاتاوه دهدشت استفاده می گردد.

هاشمی پور اظهار داشت: جاده لنده به تشان چون ملی است نه استانی ، طبق روال قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی ، به مناقصه رفت و مبلغ پیمان این پروژه هم ۴۷ میلیارد بوده است که بخشی از کار نیز صورت گرفت ، بدون شک نماینده محترم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، تلاش‌های خود را کرده اند ، ولی به هر دلیلی بی نتیجه ماند و پیمانکار جاده لنده به تشان نیز از آن منطقه خارج شد.

وی افزود : هیچ دلیلی برای متوقف کردن عملیات اجرایی این جاده وجود ندارد و هیچ منع قانونی هم ندارد فقط ممکن است بحث پیگیری وصول مطالبات پیمانکار و پیگیری مجدد جهت ادامه کار به آن معنای واقعی صورت نگرفته باشد که عرض کردم این موضوع نیاز به خردجمعی و پیگیری مجدد و دلسوزانه دارد که حتما نماینده محترم کهگیلویه این اقدامات را انجام داده اند، ولی به نتیجه‌ای نرسیده است.

توضیحات بیشتر نماینده سابق کهگیلویه بزرگ را در کلیپ زیر مشاهده بفرمایید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: