« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:
جشنواره خبر خوب از برنامه های ویژه روز خبرنگار است که برای این جشنواره ۷۳۰ اثر از رسانه های استان به معاونت فرهنگی و مطبوعاتی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامی‌داشت روز خبرنگار، در خصوص رضایت خود از خبرنگاران گفت: خبرنگاران صدای رسای مردم بوده اند و با وجود مشکلات زیاد و متعدد هیچ گاه از رسالت خود پا پس نکشیده اند کما اینکه در بیان خدمات نظام و دولت همیشه پای کار بوده اند.

برگزاری جشنواره خبر خوب با حضور معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد در کهگیلویه و بویراحمد

درخشان با اشاره به اینکه نگاه ما به رسانه ها بر مبنای عملکرد رسانه ها است، افزود: به عنوان کسی که تحصیلات مرتبط با رسانه را داشتم و پیش از این در این حوزه نیز فعالیت داشته ام، عملکرد رسانه ها مطلوب است، و گاهی رسانه های با کیفیت بیشتر کمبودها را پوشش داده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در جاهایی که رسانه های استان باید از حیثیت نظام دفاع می کردند، آزمون خود را به خوبی پس داده اند.

وی با اشاره به رصد فعالیت های استان گفت: در سفر رئیس جمهور اتاق رصدی تشکیل دادیم و همه فعالیت های خبری رسانه ها را مورد رصد قرار گرفت که در شورای اطلاع رسانی دولت نیز بخاطر پوشش اخبار سفر هیئت دولت از عملکرد رسانه های استان تقدیر شد.

درخشان با اشاره به اینکه رسانه های مطالبه گر کمی در خصوص توسعه استان داریم، گفت: یک خلأ اساسی جریان سازی و هم صدایی رسانه ها برای حل معضلات و مشکلات استان است.

وی گفت: رسانه ها باید خلأهایی که از چشم مسوولان بازمانده اند را مطالبه کنند، رسانه روابط عمومی یک دستگاه نیست، و باید مشکلات و خلأ ها را بیان کنند، چرا که یک دستگاه بطور ذاتی تمایلی برای نقد خود ندارد.
وی در خصوص این گلایه خبرنگاران که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه ها حمایت همه جانبه ای ندارد گفت: ممکن است در گذشته خلأهایی بوده و ممکن است در دوره بنده نیز خلأ باشد، حقیقتا همیشه خود را در لباس حمایت از رسانه ها ظاهر کردم و گاهاً هزینه هایی نیز در این مسیر داده ام.

درخشان با بیان اینکه رسانه ها باید در چارچوب قانون باشند، و اگر از این چارچوب تخطی کنند پاسخگو خواهند بود، افزود: تا زمانی که در این مسوولیت هستم مدافع خبرنگاران خواهم بود، حتی اگر خبرنگاران در مطالبه گری خود صریح و بی پرده رفتار کنند، باز هم سعی در حمایت از رسانه ها را دارم، مشکلاتی در جامعه وجود دارد که رسانه ها آن را بیان می کنند، چون در هر حال دستگاه ها منتقد خود نمی شوند.

وی گفت: درخصوص صدور مجوز برای رسانه ها باید سختگیری زیادی شود، باید صلاحیت فردی و علمی و تخصصی افراد مورد تأیید کامل قرار بگیرد، امسال سختگیری خوبی شد و کمترین میزان مجوزها برای فعالیت رسانه های جدید داده شد.

درخشان با اشاره به اینکه در سال انتخابات هستیم، افزود: رسانه می تواند تا حدودی در جهت گرایش های قومی و جریانی قدم بردارند ولی به مسائل قومی دامن نزنند که متأسفانه گاها می بینیم خود رسانه ها مسائل قومی را تشدید می کنند.

وی افزود: رسانه ها در حوزه انتخابات باید مطالبه گر مسائل مردم باشند، نگاه آرمان گرایانه داشته باشند و خود را از دایره نگاه قومی بیرون بکشند.

درخشان با اشاره به لایحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حل مشکل معیشتی خبرنگاران گفت: حل بخشی از این موضوع به حاکمیت برمی گردد، ولی در لایحه وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص مطبوعات، رویکرد اصلی بر محور معیشت است.

وی بیان کرد: دولت قدم های خوبی برای حل مشکل مسکن خبرنگاران برداشته است، و بر اساس مکاتبات صورت گرفته خبرنگاران می‌توانند در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند.

در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: روند بیمه و عضویت در صندوق هنر خبرنگاران سختی های خود را دارد، با این حال تعداد زیادی از خبرنگاران از طریق این صندوق بیمه شده اند.

درخشان در خصوص شکایت متعدد مدیران از رسانه ها گفت: مواردی پیش آمده و میان مدیر مربوطه و رسانه میانجی گری کرده ایم، تأکید اول ما این است که رسانه ها مطالبه گر باشند، و انتظار ما این است که رسانه ها در چارچوب قانون حرکت کنند.

درخشان گفت: در روزهای آینده و در کمتر از یک ماه آینده دو سینما در استان افتتاح خواهد شد که حاصل سفر معاونت سینمایی به استان است.

درخشان با اشاره به اینکه مردم ما در شرایط کنونی نیاز به فراغت های فرهنگی دارند، گفت: در شهرستان دنا و در شهرستان بهمئی سینما به سرانه سینماهای استان اضافه خواهد شد.

وی در خصوص مصوبات سفر ریس جمهور به استان ضمن تشکر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای حوزه های فرهنگی هنری و مذهب ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های فرهنگی استان مصوب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: عدالت فرهنگی به این معنا است که به دیشموک توجه کنیم، به دنا توجه کنیم و توجه ما به مرکز استان نباشد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: