به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،ثبت سفارش کتابهای درسی دانشآموزان از اردیبهشت آغاز شده است و در ابتدا دانشآموزان میان پایه (دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا اوایل تیرماه برای ثبت سفارش کتاب درسی فرصت داشتند.
دانشآموزان پایههای ورودی (اول، هفتم و دهم) از 7 تیر ماه برای سفارش کتاب درسی اقدام کردند همچنین با توجه به اینکه تعدادی از دانشآموزان میان پایه در بازه زمانی تعیین شده اقدام به ثبتنام نکردند مجدد از 25 مرداد فرصت ثبتنام پیدا کردند.
به گفته احمدرضا امینی؛ معاون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، هماکنون برخی از دانشآموزان نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام نکردهاند که باید سریعتر ثبت سفارش را انجام دهند.
به گفته وی، ثبتنام قطعی در مدرسه و ثبت اطلاعات دانشآموز در سامانه سیدا (سامانه دانشآموزی وزارت آموزش و پرورش) توسط مدرسه، برای ثبت سفارش کتابهای درسی نیاز است.
معاون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی این خبر را هم داد که هماکنون امکان ویرایش کتابهای درسی فراهم شده است و دانشآموزانی که مدرسه آنها تغییر کرده میتوانند برای اصلاح سفارش اقدام کنند البته ما به صورت خودکار این کار را انجام میدهیم، اما بهتر است که سامانه را چک کنند تا از اصلاح مدرسه مطمئن شوند همچنین دانشآموزانی که تغییر رشته داده یا تکرار پایه دارند حتماً باید اصلاح سفارش را خودشان انجام دهند.
کتابهای درسی دانشآموزان از امروز شنبه 11 شهریور از منطقه به مدارس توزیع میشود و دانشآموزان اول مهر کتابهای درسی را از مدرسه تحویل میگیرند.
کتابهای درسی دانشآموزان توسط دو شرکت اٌفست و چاپ و نشر ایران، چاپ میشود.
شرکت اُفست 63 میلیون جلد کتاب دوره ابتدایی و چاپ و نشر ایران 90 میلیون جلد کتاب درسی دوره متوسطه اول و دوم را چاپ میکنند.
عضویت در خبر نامه