« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۷۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
در نامه ای خطاب به نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد ؛
جاده لنده به تشان مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه شهرستانهای لنده و بهمئی است که علاوه بر از بن بست خارج کردن این شهرستان‌ها باعث کاهش مسافت حدود ۱۰۰ کیلومتری بین استان‌های خوزستان ، کهگیلویه بویراحمد ، اصفهان و ... شده و همچنین با ایجاد آن زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال به خصوص در معادن و گردشگری شهرستان‌های فوق فراهم می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛اخیرا فرماندار لنده در گفتگو با بعضی از رسانه های استانی پروژه ملی لنده به تشان را فاقد کد ماده 23 و ردیف اعتباری دانست که با واکنش های متفاوت مردم در فضای مجازی و حقیقی روبرو شد در همین راستا البرز محمدخانی از فعالان اجتماعی شهرستان لنده ؛ رئیس سابق شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ رئیس اسبق شوراهای شهرستان و شهر لنده در نامه ای خطاب به حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان ؛ دکتر احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سید محمد موحد نماینده شهرستانهای چهارگانه کهگیلویه بزرگ اظهارات جلال دانش فرماندار لنده در گفتگو با رسانه ها را در خصوص جاده لنده به تشان تکذیب کرد و گفت : به عنوان کوچک‌ترین شهروند لنده‌ای که از صفر تا صد این طرح را در سطوح شهرستانی استانی و ملی پیگیر بوده و مطلع هستم با ارائه اسناد و مدارک لازم اعلام می نمایم که جاده لنده به تشان دارای کد ماده 23 ؛ شناسنامه دار و کلیه فرایند قانونی آن بعنوان یک پروژه ملی طی شد.

متن نامه سرگشاده وی به شرح زیر است:

اظهارات فرماندار لنده در خصوص جاده لنده به تشان تکذیب شد/ فیلم + تصاویر

نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حضرت آیت الله حسینی

استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمدجناب اقای دکتر احمد زاده

نماینده محترم شهرستان‌های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده جناب حاج آقا موحد

با سلام و تحیات و خدا قوت و گرامی داشت این ایام ، پیرو مصاحبه اخیر فرماندار محترم شهرستان لنده جناب آقای دانش پیرامون جاده اصلی لنده به تشان لازم می‌دانم به عنوان کوچک‌ترین شهروند لنده‌ای که از صفر تا صد این طرح را در سطوح شهرستانی استانی و ملی پیگیر بوده و مطلع هستم مواردی را عرضه نمایم :

۱-جاده مذکور مهم‌ترین و حیاتی‌ترین پروژه شهرستانهای لنده و بهمئی است که علاوه بر از بن بست خارج کردن این شهرستان‌ها باعث کاهش مسافت حدود ۱۰۰ کیلومتری بین استان‌های خوزستان ، کهگیلویه بویراحمد ، اصفهان و ... شده و همچنین با ایجاد آن زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال به خصوص در معادن و گردشگری شهرستان‌های فوق فراهم می‌گردد.

۲- از ابتدای ورود فرماندار لنده جناب آقای دانش بارها هم به صورت خصوصی و هم طی جلسات مختلف به ویژه جلسه ۱۰ /۱۱/ ۱۴۰۱ با حضور انجمن‌های مردم نهاد ، شوراهای اسلامی ، اصحاب رسانه و همچنین امام جمعه محترم ، رئیس محترم دادگستری ، فرمانده محترم سپاه ، شهردار محترم ، دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت لنده ، معاون محترم فرماندار و ... ، مهمترین مطالبات شهرستان ( طرح تونل انتقال آب موگرمون ، جاده لنده به تشان ، فسفات قیام و ... ) ارائه گردید ولی ایشان هر بار اظهار کردند که جاده لنده به تشان فاقد ماده ۲۳ و به صورت غیر قانونی شروع شده و با وجود ارائه اطلاعات و مستندات لازم دال برداشتن مجوز ماده ۲۳ و طی کردن روال قانونی متاسفانه مجددا طی مصاحبه اخير، اين موضوع را رسانه‌ای نموده ، حال آنکه خود در این مصاحبه اذعان بر ملی بودن این جاده دارند در حالی که شرط ملی بودن یک پروژه داشتن مجوز ماده ۲۳ می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

۳- پروژه مذکور بعد از مطالبه و پیگیری‌های عدیده در شهرستان ، استان و پایتخت کشور در اسفند ماه ۱۳۹۷ مجوز ماده ۲۳ را دریافت و از همان زمان تاکنون هر ساله در قانون بودجه دارای ردیف اعتباری بوده و در دی ماه ۱۳۹۸ کلنگ زنی و کار اجرایی آن با حضور معاون محترم وزیر راه و شهرسازی ، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ، مسئولین استانی و شهرستانی و مردم شهرستان شروع شد ولی متاسفانه طی دو سال اخیر تعطیل گردیده با این استدلال که اعتبار آن جهت تسریع در تکمیل محور پاتاوه دهدشت هزینه و بعد از اتمام آن ، ادامه اجرای لنده تشان انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید:

( در ضمن مجوزهای قانونی آن موجود می‌باشد و از همین جا لازم می‌دانم یک بار دیگر تشکر وافری داشته باشم از همه عزیزانی که از ابتدا تاکنون جهت به سرانجام رسیدن این پروژه زحمت کشیده و خواهند کشید)

۴- در رابطه با نقل قول فرماندار محترم لنده از معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و رئیس شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور جناب آقای دکتر خادمی ، طی دیداری که اینجانب دو هفته پيش ( ۲۰ / ۶ / ۱۴۰۲ ) در دفتر ایشان واقع در تهران و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون این موضوع داشتم اظهار کردند که این جاده بعد از اخذ مجوزهای لازم از جمله ماده ۲۳ کار کلنگ زنی آن انجام و ما هیچ پروژه‌ای را بدون طی مراحل قانونی شروع نمی‌کنیم و ایشان بصورت مکتوب از معاونشان جناب آقای مهندس کدخدازاده خواستند با توجه به اتمام جاده پاتاوه پیگیری‌ لازم جهت‌ شروع و ادامه لنده تشان انجام گیرد .

همچنین طی تماسی که با مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان جناب آقای مهندس راستا داشتم که خود آن موقع در جایگاه معاونت راه و شهرسازی استان ، به اتفاق همکارانشان تلاش و پیگیری‌های خوبی را جهت به سرانجام رسیدن این جاده انجام دادند طرح نداشتن مجوز را به نقل از ایشان رد کردند .

۵- از جناب آقای فرماندار انتظار می‌رفت همانگونه که حضوراً خدمتشان گفتیم ولو اینکه اين پروزه فاقد مجوز باشد با توجه به اینکه حیاتی‌ترین و مهم‌ترین مطالبه مردم از گذشته تاکنون بوده ، فریاد می‌زد که این حق مسلم مردم هست که نسبت به آن سهل انگاری شده و با پیگیری جدی دنبال اجرای آن باشد نه با طرح همچو موضوعاتی باعث رنجش خاطر و ناامیدی مردم و تردید و عدم پیگیری لازم از سوی دیگران گردد.

۶- جاده لنده به تراب با توجه به اینکه میان جاده پاتاوه و لنده -تشان واقع و هر دو اصلی بوده ، منطقاً باید اصلی باشد (در واقع قطعه‌ای از لنده تشان هست) ولی علی رغم پیگیری‌های زیادی که انجام شد متأسفانه به صورت فرعی کار می‌شود که انتظار می‌رود با توجه به هزینه هایی که انجام می شود و جهت جلوگیری از دوباره کاری ، پیگیری لازم جهت اصلی شدن آن انجام گیرد.

حضرت آیت الله حسینی

جناب آقای دکتر احمدزاده

جناب حاج آقا موحد

با تشکر از خدمات انجام گرفته همانطوری که قبلاً به صورت مکتوب و غیر مکتوب خدمتتان عرضه شد مهمترین مطالبات شهرستان لنده ی مظلوم و بی صاحب عبارتند از:

الف - طرح تونل انتقال آب موگرمون که دارای مزایای شرب ، کشاورزی (به صورت ثقلی و پایدار ) ، صنعت ، خدمات ، تولید برق ، گردشگری کم نظیر( به ویژه که خروجی آن در مسیر جاده اصلی واقع می‌شود) و ... بوده و به گفته کارشناسان از جمله مدیر عامل محترم آب منطقه استان جناب آقای دکتر مصلح می‌تواند باعث تحول در شهرستان گردد و کار مطالعاتی آن انجام و به گفته ایشان قرار بود جزء پروژه های پیشنهادی در سفر هیئت محترم دولت باشد

ب- ادامه اجرای جاده اصلی لنده به تشان (همانگونه که گفته شد کلنگ زنی و کار اجرایی آن در سال ۹۸ شروع ولی اکنون تعطیل می باشد)

بیشتر بخوانید:

ظرفیت ترانزیتی روسیه-خلیج فارس پشت جاده نیمه کاره لنده-تشان

ج- بهره‌برداری از معدن فسفات قیام (کوه ریش) که کار مطالعاتی آن انجام و حدود ۱۵ کیلومتر از مسیر آن در جاده لنده به تشان واقع می‌شود که با توجه به هماهنگی بین صنعت و معدن و راه و شهرسازی در صورتی که امور زیربناهای ایمیدرو این ۱۵ کیلومتر را عملیاتی کند ، قسمت عمده‌ای از مسیر جاده اصلی از هزینه و اعتبارات راه و شهرسازی کاسته و حدود ۵۰ درصد کار جاده لنده تشان جلو می افتد.

آقایان ارجمند

مردم شهرستان انتظار دارند ضمن ادامه اجرای پروژه های سنوات گذشته ، حداقل یک پروژه مهم (تونل انتقال آب موگرمون که مطالبه دیرینه مردم می‌باشد) در این دولت مردمی تعریف و مجوزدار شود (با تاکید ، مجوزدار و الا انتظار بهره‌برداری از آن را فعلا نداریم )

جناب حاج آقا موحد
انتظار می‌رود همان گونه که قبل از انتخابات مطالبات بالا را قول دادین در فرصت باقیمانده نهایت تلاش و پیگیری خود را جهت محقق شدن ، داشته باشید .

نماینده محترم ولی فقیه

جناب آقای استاندار

جناب آقای نماینده

اعتقاد راسخ داریم که به نتیجه رسیدن این طرح و پروژه ها نیازمند پیگیری جدی شما بزرگواران می‌باشد.

- در پایان جناب آقای استاندار به عنوان یک شهروند دلسوز گلایه‌ای دارم (هرچند دوست داشتم حضورا خدمتتان عرض کنم نه از این طریق ولی از سال گذشته تاکنون وقت دیداری خواستیم جهت تعدادی به نمایندگی از انجمن های مردم نهاد ، اصحاب رسانه و شوراهای شهرستان و حتی امام جمعه محترم و مشاور فرهنگیان را واسطه کردیم ولی میسر نشد در صورتی که وقت دادن استانداران پیشین با هماهنگی قبلی به آسانی انجام می‌شد گرچه در دولتی که محور شعارهایش مردم هست انتظار توجه به مردم بیشتر می باشد لذا به ناچار از این فرصت استفاده می‌کنم) و اما گلایه اینکه درست است که تغییرات مدیریتی در هر دولتی طبیعی است ولی کنار گذاشتن بعضی نیروهای دولت قبل در سطح استان و جایگزین کردن نیروهای ضعیف‌تر صرفاً به خاطر رای دادن به دولت جدید ، در صورتی که در سطح کشور تعداد زیادی از مدیران رده بالای دولت قبل ابقاء شدند با شعارهای آقای رئیس جمهور مبنی بر داشتن نگاه یکسان به همه مردم و استفاده از همه ی ظرفیتها و نیروهای کارآمد کشور و همچنین تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر شایسته سالاری و وحدت و انسجام ملی‌ سازگاری نداشته و نه تنها باعث ضربه به مردم بلکه باعث بدبینی نسبت به دولت و نظام می‌گردد . هرچند که در دولت آقای روحانی علی رغم شعار اعتدال متأسفانه در این زمینه هم اعتدالی وجود نداشت .
اعتقاد دارم اکنون بیش از هر زمان دیگری جهت وحدت و انسجام که عامل پیشرفت و پیروزی است باید از انتصابات نابجا ، تبعیض و بی‌عدالتی‌ها در هر زمینه‌ای بویژه پروژه‌های عمرانی جلوگیری کرد .

(بخاطر اینکه‌ ذهنیتی ایجاد نشود لازم به توضیح است، این حقیر هم در این دوره و هم دوره قبل از حامیان آقای دکتر رئیسی و همچنین در این دوره و هم در گذشته از نماینده فعلی حاج آقا موحد حمایت کرده‌ام و هیچگاه در هیچ زمینه‌ای از هیچکس مطالبه شخصی نداشته‌ام) .

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و مار رستگار
با آرزوی توفیق برای همه خادمان دلسوز /  البرز محمدخانی (لنده)

در ادامه با این پروژه بیشتر آشنا شوید/فیلم

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
1
2
به نظر می رسد آین آقای فرماندار از دانش فنی و اداری برای تشخیص ماده ۲۳ برخوردار نیست یا اینکه به نوعی لج بازی و سوگیری برای تخریب افکار عمومی منطقه را دامن می زند
چرا مقامات مافوق ایشان تذکر و روشنگیری لازم را نمی دهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
با سپاس از فعال اجتماعی جناب اقای محدخانی
ای کار مسولان منطقه ای و استانی به اندازه شهروندان و فعالان اجتماعی ذوق و شوق و روحیه خدمت رسانی می داشتند
قطعا شروع بکار پروژه ملی تشان_ پاتاوه حمایت مردمی از این دولت را بیشتر و بیشتر خواهد کرد
با تشکر علی رفیعی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
با سپاس از فعال اجتماعی جناب اقای محدخانی
ای کار مسولان منطقه ای و استانی به اندازه شهروندان و فعالان اجتماعی ذوق و شوق و روحیه خدمت رسانی می داشتند
قطعا شروع بکار پروژه ملی تشان_ پاتاوه حمایت مردمی از این دولت را بیشتر و بیشتر خواهد کرد
با تشکر علی رفیعی
شهروند لنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
بسیار منطقی ،جامع وکامل ،بدون حاشیه ،انصافا مطالب اقای محمد خانی خواسته های مردم می باشد که خیلی محترمانه ،بدون نگرش سیاسی ،وصرفا از روی دلسوزی مطرح کردند ،محمدخانی شخصیتی بی نظیر در شهرستان وکم‌نظیر در استان ،حیف که دولت نخواسته یا نتوانسته از این انسان جامع الفکر استفاده کنه ،متاسفانه استاندارونمایندگان مجلس دنبال افرادی متملق وچاپلوس هستند درود برمحمدخانی عزیز که خالصانه وبدون هیاهو مشکلات مردم را پیگیری می کنند ،خداوند به ایشان توفیق دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
1
به این میگن گزارش
مستند؛متین و پرآوازه درود بر آوای رودکوف مردمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
2
باید این نامه را به نماینده ولی فقیه و دستگاه قضایی می نوشتید نه استاندار و موحد که خودشون سنگ اندازی می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
0
اقای محمدخانی شما خوب میدانید که شخص آقای موحد هم چندین بار اعلام کردند که این جاده ماده 23 ندارد، چرا نسبت به اظهارات اقای موحد واکنش نشان ندادی؟؟؟ چرا خود آقای موحد که جزء افراد معتقد به عدم وجود ماده 23 است، را به دادخواهی طلبیدی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
0
1
تا راه اندازی مجدد این جاده از پای نمی نشینیم
اینکه کد ماده 23 را بهانه می کنند صحت ندارد.
این جاده کد ماده 23 دارد.ردیف بودجه دارد
موحد اگر همچنان برای این مطالبه سنگ اندازی کند رایی در لنده نخواهد داشت.
فرماندار لنده از مخالفت با مطالبات مردم دست بردارد و خود را با مردم هماهنگ کند
بیغش سرآسیابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
0
1
درود

شرایط اسفناک اقتصادی و پولی کشور،و ایضا،کارشکنی بدخواهان این مسیر ترانزیتی و مهم،دست به دست هم دادند،تا این مهم،در محاق برود.

فکر نکنم،در چند دهه آینده،بوقی در این جاده طنین انداز شود.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
0
متاسفانه نماینده هیچ نگاه مثبتی به لنده نداره و استاندار هم درحق لنده کوتاهی کرد،فرماندار هم دلش با لنده نیست و دنبال اهداف خودشه ،بهر حال چند صباحی بیشتر نیس و دنبال موقعیت و رزومه واسه خودشه و متوجه نیست که آغاز بکار مجدد این پروژه بهترین رزومه س براش .از نهادهای نظارتی خواستاریم به این قضیه ورود کنن که بودجه ۵ ساله این پروژه چی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
0
راه اندازی جاده لنده به تشان خواست همگانی مردم می باشد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: