« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
یاداشت از وحید حاج سعیدی ؛
در حقیقت هر چه کاندیداها بتوانند بیشتر در مسیر ظرفیت شناسی و کشف استعدادهای بومی حوزه سرزمین خود تلاش کنند و با ارائه برنامه های کاربردی، توسعه پایدار منطقه، جذب سرمایه گذاران، اشتغالزایی و ... را هدفگذاری کنند، در جلب آراء عمومی نیز موفق تر ظاهر خواهند شد.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:جایگاه مجلس شورای اسلامی بسیار ویژه و با اهمیت است تا جایی که بسیاری از کارشناسان، یکی از پایه های رشد اقتصادی و شکوفایی کشور را منوط به تصمیمات نمایندگان مجلس می دانند. بر همین اساس انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز می توان به دلیل سهم مردم در انتخاب نمایندگان کارآمد و دلسوز، بسیاری مهم و جدی تلقی کرد.

در حقیقت انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها یک فرایند انتخاباتی صرف نیست و اگر با نگاه چند بعدی به این پدیده بنگریم، مزایای متعددی بر آن مترتب است. شاید شناسایی و معرفی ظرفیت های طبیعی، میراثی، گردشگری، صنعتی، تاریخی، ورزشی، هنری و ... حوزه انتخابیه را بتوان مهم ترین و یا اولین مزیت این مشارکت نامید. بدون تردید یکی از وظایف نمایندگان در کنار وظایف نظارتی و قانونی، تبیین ظرفیت ها و موقعیت های شهرستان و استان حوزه انتخابیه شان در فرصت 4 ساله نمایندگی است که می تواند به عنوان یک وظیفه راهبردی از آن نام برد.

بر همین اساس تلاش برای شناسایی ظرفیت های بومی و ارائه راهکارهای علمی و معنادار در جهت استفاده بهینه و معنادار از این ظرفیت ها به ویژه در بحث سرمایه گذاری، اشتغال و درآمدزایی پایدار می تواند به عنوان یک رویکرد انتخاباتی – تبلیغاتی کاربردی نیز محسوب شود. نگاهی که باید فارغ از جناح بندی های سیاسی و قومیتی و ... نگاهی آینده محور و جامع باشد و در آن صلاح مردم حوزه سرزمینی کاندیداها در اولویت قرار گیرند.

در حقیقت هر چه کاندیداها بتوانند بیشتر در مسیر ظرفیت شناسی و کشف استعدادهای بومی حوزه سرزمین خود تلاش کنند و با ارائه برنامه های کاربردی، توسعه پایدار منطقه، جذب سرمایه گذاران، اشتغالزایی و ... را هدفگذاری کنند، در جلب آراء عمومی نیز موفق تر ظاهر خواهند شد. این رویکرد مستلزم بهره گیری از مشاوران و کارشناسان خبرۀ حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، هنری، آموزشی، رسانه ای و ... است که به مختصات حوزه سرزمینی مد نظر واقف هستند و قادرند نیازها و ظرفیت ها همزمان شناسایی و راهکارهای توسعه ای ارائه کنند.

امروزه در اکثر استان ها ظرفیت های مغفولی نهفته است که با شناسایی و بازتعریف آنها می توان علاوه بر ایجاد مشاغل جدید، فرصت های اقتصادی مناسبی ایجاد کرد اما به دلیل سوء مدیریت های موجود، جوانان جویای کار این استان ها، برای به دست آوردن دستمزدهای حداقلی راهی استان های صنعتی می شوند که این دست مهاجرت های اجباری که عمدتاً بدون خانواده صورت می گیرد، تبعات عاطفی، روانی و اجتماعی عدیده ای را با خود به همراه دارد. امید است نگاه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی به فرصت انتخابات، تنها رسیدن به کرسی مجلس نباشد و در طی این مسیر (حتی اگر به قله نرسیدند) توسعه استان و حوزه سرزمینی شان را فراموش نکنند. یادمان باشد نگاه توسعه ای و آینده محور به مقوله انتخابات و تبلیغات آن می تواند در ترسیم آیندۀ کشور و حل بسیاری مشکلات ریز و درشت موثر باشد. فلذا شایسته است کاندیداهای محترم در فرصت باقیمانده تا انتخابات به جای شرکت در مراسم شادی و عزا و خم و راست شدن های تصنعی و بی خاصیت، برای تبلیغات انتخاباتی موثر و هوشمندانه، از مشاوران دانا و خردمند بهره مند شوند و به شناسایی ظرفیت های دیار خود و فرصت های پیش رو بیندیشند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: