« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
در گفتگوی با یک نامزد حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ عنوان شد:
آمده ام بمانم وباهیچ کسی عقد اخوت نبسته ام وهیچ نشست یا ارتباطی اعم از تلفنی پیامی و …باهیچ شخصی خصوص کناره گیری ویا همراهی درانتخابات نداشته ونخواهم داشت،

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛علی مژدهی پور فارغ اتحصیل حقوق جزا و جرم‌شناسی در مقطع دکترا، دستیار وزیر، معاون سابق وزیر دادگستری و رئیس اسبق دادسرای کارکنان دولت و رسانه است. مژدهی پور متولد ۱۳۳۹ تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه را در زادگاه خود به پایان برد. وی پس از خدمت سربازی در کنکور سراسری شرکت و در چندین رشته متمرکز و رشته نیمه متمرکز علوم قضایی وابسته به قوه قضاییه پذیرفته شد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده علوم قضائی، کار قضاوت را از شهرستان نورآباد ممسنی در مسئولیت هائی همانند دادرسی، دادیاری و دادستانی آغاز نمود.

علی مژدهی پور : برای تغییر آمده ام و تا آخر خواهم ماند / نتیجه این انتخابات متفاوتر از گذشته است

ایشان همزمان با قضاوت تحصیلات خود را ادامه داد و موفق شد کارشناسی ارشد را از دانشگاه آزاد واحد تهران و دانشنامه مقطع دکترا را از دانشگاه شهید مطهری تهران در رشته حقوق جزا دریافت نماید.

دکتر مژدهی پور پس از شروع موفقیت آمیز قضاوت در نورآباد ممسنی، به عنوان رئیس دادگستری شهرستان گچساران منصوب شد.

وی پس از مدتی به دلیل توانمندی در انجام امور محوله به عنوان قاضی نمونه در جشنواره شهید رجایی انتخاب، ومتعاقب آن به عنوان رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد.

دکتر مژدهی پور با حفظ سمت رئیس کلی دادگستری استان، مدیر کلی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد را عهده دار گردید و مضافاً از طرف ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس به عنوان نماینده تام الاختیار ستاد در استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد. و متعاقب آن به تهران انتقال و در سمت معاون رئیس کل دادگستری استان تهران به انجام وظیفه ادامه دادند.

در این زمان بود که دکتر مژده ای پور در قامت مدعی العموم در پرونده فساد اقتصادی شهرام جزایری در دادگاه حضور یافت. و نام مژدهی پور تیتر اول رسانه های دیداری و شنیداری شد.

وی مدتی بعد با حفظ سمت معاونت دادگستری کل استان تهران به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری تهران وعضو شورای معاونین حفاظت اطلاعات قوه قضاییه تعیین شد و .........

با ایشان بعنوان یکی از نامزدهای شاخص حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

جناب آقای علی مژدهی پور شما ۱۶ سال پیش کاندیدای کهگیلویه بودین، آیا انگیزه ای که الان وادارتان به حضور در صحنه کرده است، با دورهٔ قبل تفاوت دارد؟

مولای متقیان امام علی (ع) میفرماید هرکس دوروزش یکسان باشد مغبون گشته است بنابراین باتوجه به شرایط فردی من از لحاظ تخصص وتجربه وتحصیل وشرایط اجتماعی جامعه وپیشرفت سریع علوم وفناوری وفضای مجازی وشرایط حاکم بر کشور از لحاظ اقتصادی و.. وضعیت حاکم بر حوزه جغرایایی کهگیلویه بزرگ ازلحاظ توسعه در محورهای صنعتی کشاورزی وخدمات ومضایق وتنگناها وظرفیت ها وپتانسیل های موجود وراهکارهای قابل پیش بینی می طلبد که نگاهی متفاوت تر از گذشته به موضاعات داشت بنابراین هرکسی دراین صحنه وارد می شود دارای انگیزه است اما انگیزه من به حضور ،فردی شخصی وموقعیتی نیست زیرادراین عرصه من امتحان خود راپس داده ام بنابراین انگیزه من ایجاد تغییر است وروشهای گذشته که دراین راستا صورت پذیرفته رانه بصورت مطلق بلکه به صورت نسبی قبول ندارم وبراین باورو که آن روشهادیگه نخ نماشده است وبایدطرحی نوبرانداخت هرچند از لحاظ زمان وشرایط اقتصادی حاکم کاری بسیارسخت وهمراه باموانع جدی است ولی صرف عوض شدن نگاه از جزئی نگری وفردی به نگاه عمومی ومشارکتی می توان افقی روشن برای آینده ترسیم نمود.

فکر می کنید کهگیلویه از شما چه می خواهد؟
توجه به زیرساخت ها، اصلاح مدیریت ها، توجه به خواسته ها یا توجه به قومیت محوری یا موضوع خاصی را در نظر دارید؟
به نظرم توقع وانتظار مردم کهگیلویه بزرگ ازمن این است که نماینده ای در تراز آنها در مجلس شورای اسلامی باشم که بتواند فریاد مظلومیت آنهارادرخصوص مشکلات موجود وحقوق ازدست رفته مطرح نمایم و وظایفم رادر چارچوب قانون اساسی از لحاظ وضع قانون مناسب ومتناسب ونظارت لازم وکافی ومسئول بودن دربرابر تمام ملت انجام بدهم از دست اندرکاران اجرایی چه درسطح ملی وچه منطقه ای بخواهم که توجه لازم وکافی به کارهای عام المنفعه باتوجه به سطح عقب ماندگیها ومشکلات داشته باشند ودر کنارکاهای اساسی وزیربنایی به امور فردی توجه کنم وظرفیت هایی که بصورت بلقوه وجوددارد حتی المقدور برای به فعالیت رساندن آنها تلاش کنم.


به عنوان نامزد انتخاباتی، کهگیلویه در دوران بعد از جنگ، کدام جهت گیری را نیاز داشت؟

توسعه همه جانبه متناسب با شرایط ووضعیت موجود وایجادزیرساخت وفراهم کردن فضای امن برای سرمایه گذاری دربخشهای مختلف اقتصادی کشاورزی وخدماتی ازطریق دولت وبخش خصوصی واستفاده از نیروی انسانی کارآمد ومتخصص بومی وایجاد اشتغال است.

کدام را الزامی می دانید؟
قوم محوری یا قومیت محوری نخبه پروری یا نخبه گرایی، تخصص مداری یا مدرک گرایی ،اقتصاد یا فرهنگ نظارت یا مصلحت،؟

باتوجه به اینکه ما امت واحدی هستیم که اتحاد همبستگی عامل توفیق در همه ی زمینه هابوده بنابرین قشرنگری امری ناپسند است زیرا در قانون اساسی دراصل. ۱۹آمده مردم ایران از هر قوم وقبیله ای که باشنداز حقوق مساوی برخوردارند که این اصل رعایت نشده است ومی بایست نیروی انسانی متعهد متخصص وباتجربه مورد توجه جدی واقع می شد.

چه می بینید که دیگران نمی بینند؟

تومومیبینی ومن پیچش مو
خداوند می فرماید سرنوشت هرقومی راباید خود آن قوم تغیر دهند وخواستن توانستنه مردم ومسئولین ما به جای نون دادن وسمت سوی کمیته امدادی هرچندکمیته امداداز نهادهایی است که تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات افرادتحت حمایت که ولی نعمت ماهستندانجام می دهد لیکن نگاه هاباید به جای نان دادن نان در آوردن با فراهم کردن شرایط آن بودبجای تقبل انجام کاری اساسی وزیربنای برای نان در آوردن سمت وسو مسیر دیگری داشت من بر این باورم که هرروز دیر ودیر تر است با این حجم مشکلات بیکاری ازدواج وغیره باید به قضیه تغییر نمایندگان مردم ومسئولین دانست.

سوال آخر باتوجه به گمانی زنی های که در فضای مجازی سخن از کناری گیری برای کاندید خاصی از طرف شما صورت می‌گیرد واکنش شما به چنین صحبت های چیست؟

آمده ام بمانم وباهیچ کسی عقد اخوت نبسته ام وهیچ نشست یا ارتباطی اعم از تلفنی پیامی و …باهیچ شخصی خصوص کناره گیری ویا همراهی درانتخابات نداشته ونخواهم داشت،گفتم برای تغییر وضعیت آمده ام وضمن احترام به همه کاندیداها به لحاظ ویژگیهایی که دارم هیچ یک از آنهاراتوانمندتر نمی بینم هرکسی از ظن خود شد یار من ازدر‌ون من نجست اسرارمن سینه خواهم شرحه شرحه از فراق تابگویم شرح درد اشتیاق.


شما بیشتر از من مشکلات حضور در انتخابات می دانید پاسخ شمارا من در جوابهای قبلی داده ام اگه رویه قبلی را قبول داشتم نیازی به حضور دراین صحنه نمی دیدم صحنه ای که پر از بداخلاقی است خستگی جسمی وروحی زیادی دارد گفتم من برای تغییر رویه ونگرش برای تلاش جهت فراهم کردن زیرساخت وکارهای اساسی وزیربنایی وایجادفعالیت ظرفیت های بلقوه آمده ام.

من از بینوایی نیم رنگ زرد غم بی نوایان زخم زرد کرد.

این روزها تبلیغات دروغین زیادی شده است به  عنوان مثال ؛ نشست من بافرد خاص ؛ نماندن در انتخابات و نداشتن رای و غیره که اینها و اذناب آنها را می شناسم و بدون شک درصدد ایجاد فضای بدبینی هستند . اما زهی خیال باطل ؛ ازمن خواسته شده که وارد این عرصه شوم آمدم و بدانید به حول و قوه الهی نتیجه این انتخابات متفاوتراز گذشته خواهد بود.

گفتگو از حجت همتی فر

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
1
0
برو مثل رئیس جمهور که حکم اعدام صادر می کرد حالا علم اقتصاد و معیشت گرانی و تورم وبیکاری فقر یاد بگیرد با دلار آمریکای قیمت ها بالا می برند تو دنیا قاضی کار اقتصادی کند با توجه همه چی تو ایران سیاسی شده مثل تشیع جنازه وتخریب سو استفاده ابزاری از دین مذهب و عکس مردگان بخاطر منافع خودشان هستند نه مردم محروم
گل اقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
1
0
جون خت
خت و سایت رقیب بوین قبول نیبو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
0
2
قطعا دکتر مژدهی پور جایگزین موحد خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
1
2
اقای موحد با 71 سال سن و 24 سال تجربه ناموفق باید از صحنه انتخابات حذف شود این دور مردم به تکرار نه خواهند گفت این دور مردم به قبیله گرایی نه خواهد گفت و این دور مردم عاقلانه تصمیم خواهند گرفت
قناری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
0
0
فقط دکتر مژدهی پور گزینه ای که تکرارری نیست فقط وفقط خودش به امید خدا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: