« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
همزمان با روز ملی روستا و عشایر انجام شد:
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تحول زیرساختی در بخش کشاورزی این استان گفت: فقط در یک نمونه، ۳۶ هزار تن سردخانه در این دولت و با مدیریت خوب جهاد کشاورزی در دست احداث است که بخش زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، امروز و در روز ملی روستا و عشایر، یک واحد سردخانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری و تعدادی از مدیران بخش کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه طرح سردخانه ۵۰۰ تنی در روستای امیرآباد شهرستان بویراحمد در روز ملی روستا و به نمایندگی از ۲ هزار طرح اقتصادی در روستاهای کشور افتتاح می‌شود، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از سیاست‌های اصلی دولت است که بدون اغراق در این استان این سیاست راهبردی با مدیریت میدانی و جهادی سازمان جهاد کشاورزی به خوبی عملیاتی شد.

احسان عسکری احداث این حجم از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی را در دولت سیزدهم یک تحول خواند و افزود: اثربخشی اقدامات انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی بر معیشت روستانشینان ملموس است و آثار این خدمات به زودی خودش را در لایه‌های مختلف اقتصاد روستایی و عشایری و متعاقب آن زندگی شهری نشان خواهد داد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، «معتمدی‌پور» را مدیری پرکار و میدانی خواند و گفت: زیرساخت‌های بخش کشاورزی در حال تحول هستند و فقط در یک شاخص، بیش از ۲ برابر گذشته زیرساخت سردخانه‌ای در استان در دست ساخت است که عمده آنها در مرحله بهره‌برداری هستند.

وی، تصریح کرد: این استان در بسیاری از محصولات کشاورزی صاحب جایگاه شده و ساخت ۳۶ هزار تن فضای سردخانه‌ای در این استان، پشتوانه خوبی برای توسعه این بخش و حمایت قابل توجهی از کشاورزان و باغداران است‌.

وی با بیان اینکه در بخش‌های شیلات، دام و گیاهان دارویی نیز همین سیاست در جهاد کشاورزی دنبال شد، اضافه کرد: تا پایان دولت سیزدهم مسیری که شایسته مردم است طی خواهد شد و بخشی از توسعه‌ای که وظیفه ماست را در بخش کشاورزی محقق می‌کنیم و از این حیث از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهادی حاکم قدردانی می‌کنم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: هر موفقیتی در بخش کشاورزی این استان رقم خورد با حمایت‌های معاون اقتصادی استانداری و شخص آقای استاندار بوده و بانک‌کشاورزی و خود سرمایه‌گذاران نیز در این موفقیت‌ها سهیم هستند.

سید علی معتمدی‌پور با تبریک روز ملی روستا افزود: این روز به نوعی روز جهاد کشاورزی محسوب می‌شود چرا که ما هیچ فعالیتی نداریم که در عرصه روستا و عشایر نباشد و جامعه هدف ما این قشر عزیز و مولد نباشد.

وی ادامه داد: از اول دولت سیزدهم، در زیرساخت هایی که خلا داشتیم در کنار نگاه به تولید به سمت تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور ایجاد ارزش افزوده و زنجیره اقتصادی تولید رفتیم و امروز این تلاش‌ها به نتیجه رسیده است.

معتمدی‌پور تصریح کرد: به عنوان مثال، منطقه دشتروم تولید سیب دارد اما ظرفیت سردخانه‌ای نداشت ولی با برنامه‌ریزی های انجام شده چندین سردخانه در این منطقه تولیدی به بهره‌برداری رسیده و یا در آستانه بهره‌برداری هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خبری خوش از تحقق قریب به ۴۰ درصد از برنامه‌های طراحی شده دولت در بخش کشاورزی و تاکنون خبر داد و گفت: با تزریق اعتبارات و تسهیلات مصوب نوید این خبر مهم را می‌دهم که به ۱۰۰ درصد تعهدات دولت در این بخش عمل می‌کنیم و تحول و انقلابی واقعی در زیرساخت‌های کشاورزی این استان رقم می‌خورد.

معتمدی‌پور همچنین از پیشرفت فیزیکی قابل قبول دو کارخانه تولید خوراک آبزیان در منطقه دشتروم خبر داد و گفت: این کارخانه های زیرساختی با ۶۰ درصد پیشرفت به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

در ادامه، آقای احمدی، سرمایه‌گذار این سردخانه گفت: از جهاد کشاورزی که همیشه در کنار سرمایه‌گذاران بوده قدردانی می‌کنم و برای توسعه این طرح همچنان به حمایت و همکاری آنها نیاز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: