« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
این جلسه در راستای تحقق سیاست های توسعه شیلاتی و بررسی ظرفیت های علمی و اجرایی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در تحقیق و توسعه ظرفیتهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، امروز جلسه ای در محل سالن شماره ۲ استانداری کهگیلویه و بویر احمد با حضور دکتر بهمنی رییس موسسه و دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و به ریاست دکتر احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دکتر جعفری مجری طرح زنجیره ارزش غذایی ضمن عرض خوش آمد گویی به ارائه گزارش عملکرد پژوهشی مرکز پرداخت و به وضعیت پروژه های در حال اجرا ، پروژه های خاتمه یافته، همکاری با سایر سازمان ها و مشکلات و قابلیتهای استان را تشریح کرد.

دکتر عسکری معاون امور اقتصادی استاندار، در ادامه خواستار جدیت در عملی شدن قابلیتهای استان و افزایش چشم گیر تولید و اشتغال در این بخش گردید و همچنین خواستار نگاه ویژه به مرکز تحقیقات شیلات استان شد.

دکتر بهمنی رئیس موسسه شیلات کشور ضمن قدردانی از عملکرد و زحمات دکتر معتمدی پور خاطر نشان کرد؛ نگاه ویژه وزیر جهاد کشاورزی به بخش شیلات و آبزیان انگیزه همه ما را دو چندان کرده و افزودند قطعا بخش شیلات جایگاه ویژه و اولویت اول در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و نقش پر رنگی برای تحقیقات شیلات و آبزیان در نظر گرفته میشود.

در این جلسه دکتر سید علی معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به پیگیری ها و ارتباطات گذشته با دکتر بهمنی رئیس موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور ظرفیتها و قابلیتها و همچنین اهداف پیش رو در راستای ارتقای جایگاه استان در صنعت شیلات را بازگو کردند،
ایشان ظرفیت استان در بحث تولید ماهیان سردآبی را بی نظیر خواند و ابراز امیدواری کرد با توسعه زنجیره تولید تا مصرف ماهی قزل آلا شاهد پیشرفت های بیشتر در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود؛ اکثر سدهای کشاورزی که در استان احداث شده قابلیت پرورش ماهی در قفس را دارند همچنانکه هم اکنون در یکی از این سدها اقدام به پرورش ماهی در قفس موفقیت آمیز بوده،در ادامه دکتر معتمدی پور به تغییر رویکرد سازمان طی دو سال گذشته اشاره نمود و ضمن تاکید بر اینکه محققین لازم است نگاه پژوهشی اثر بخش داشته باشند اظهار داشت تدوین پروژه ها باید بر مبنای تکمیل حلقه گم شده پروژه های اجرا شده قبلی به منظور ارایه راهکار و پروژه های دانش بنیان باشد.

دکتر معتمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان نمود رویکرد مراکز و پژوهشکده ها حلال مشکلات بخش اجرا باید باشد و به همین منظور حضور در عرصه و احصای نیازهایی پژوهشی بخش اجرا باید در اولیت قرار گیرد.

دکتر بهمنی، در ادامه با توجه به اهمیت موقعیت جغرافیایی و میزان آبهای استان آمادگی موسسه تحقیقات شیلات را جهت دریافت پیشنهادات مسئولان استان برای پیدایش ظرفیت های پنهان این منطقه اعلام کرد.

حافظیه، معاون پژوهشی و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در این جلسه با تشریح ظرفیتهای استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور در بحث شیلات و تولید تخم چشم‌زده، گفت: مرکز اصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج ظرفیت تولید دو هزار مولد قزل‌آلای تخم چشم‌زده را دارد و برای تکمیل، تجهیز و توسعه مرکز اصلاح نژاد یاسوج 74 میلیارد تومان پیش بینی میشود.

اعضا جلسه بدون وقفه با همراهی دکتر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهندس رستمی مدیر شیلات استان، دکتر صلاحی اردکانی و جمعی از کارشناسان و کارآفرینان از کارخانه خوراک دام و آبزیان آقای صالحی در سپیدار و همچنین رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج بازدید نموده و تا پایان روز از نزدیک با ظرفیتها، نیازها و مشکلات طرح ها و پروژه های استان آشنا شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: