« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
یاداشت از وحید حاج سعیدی ؛
ظاهراً جناب آقای فادمین خبر ندارد که انتخابات نزدیک است و اگر کسی این روزها دست شما را می فشارد و در چشم تان خیره می شود هزاران حرف برای گفتن دارد ( از اعلام حضور در عرصه انتخابات تا درخواست همکاری و حضور در ستاد تبلیغاتی و ...) و تنها کاری که انجام نمی دهد، پنهان کردن چیزی است!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:کلیفتن فادمین (Clifton Fadiman) مقاله نویس آمریکایی جایی گفته تجربه به ما نشان داده است اگر کسی مستقیم در چشم ما نگاه می کند، بالاخص اگر دست محکمی هم بدهد، دارد چیزی را از ما پنهان می کند!

تبلیغات در خزینه حمام عمومی!

ظاهراً جناب آقای فادمین خبر ندارد که انتخابات نزدیک است و اگر کسی این روزها دست شما را می فشارد و در چشم تان خیره می شود هزاران حرف برای گفتن دارد ( از اعلام حضور در عرصه انتخابات تا درخواست همکاری و حضور در ستاد تبلیغاتی و ...) و تنها کاری که انجام نمی دهد، پنهان کردن چیزی است!

در واقع این روزها همه چیز روی دایره است و خلق الله نه تنها مقوله ای برای پنهان کردن ندارند بلکه به مدد حافظه تاریخی گوشی های هوشمندشان، در حال رو کردن تمام اسناد و عکس های قدیمی شان هستند. از عکس با شورت و پیراهن ورزشی گرفته تا هم زدن دیگ حلیم و پیاده روی در هوای برفی ...

نور به قبر جان وارناک ببارد. خدا بیامرز یکی از بنیان‌گذاران کمپانی ادوبی بود که با عرضه محصولات مشهوری چون فتوشاپ و امثالهم به دنیا، افق های نوینی در عرصه تبلیغات گشود تا جایی که امروزه نیازی به هیچ راهبردی دیگری برای معرفی و عرض اندام احساس نمی شود.

خیر سرمان انتخابات است و قرار است از بین جماعتی صالح، اصلح را انتخاب کنیم. دریغ از طرحی، برنامه ای، ایده ای، راهکاری، راهبردی، مقاله ای، مصاحبه ای، یادداشتی، دست نوشته ای، دلنوشته ای، فحشی، بد و بیراهی، مشتی، لگدی، کوفتی، چیزی ...

هیچ خبری نیست و ظاهراً همه منتظر هستند تبلیغات یک هفته ای شروع شود تا به قول رفیق ما در آن یک هفته طلایی بترکانند!

البته بندگان خدا حق هم دارند. کار تا جایی از خرک در رفته که بنده خدایی رفته حمام عمومی استخوانی بترکاند و مشت و مالش بدهند و آخر سر هم یک نوشابه تگری سیاه به بدن بزند و سر حال شود. این لابلا هم با چهار نفر عکس گرفته و چهار کلام صحبت کرده! صبح کله سحر مدیر عامل و هیات مدیره حمام عمومی را سین جیم کرده اند که فلانی در خزینه حمام شما تبلیغات کرده است!

غافل از اینکه حمام، برخلاف تصور رایج، صرفا، مکانی برای نظافت و تطهیر نبوده و با توجه به ظرفیت ها و ویژگی های خود، دارای کارکردهای اجتماعی و حتی سیاسی در تمام تاریخ ایران بوده است. این کارکردها بیانگر این واقعیت است که حمام به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در تاریخ تحولات اجتماعی ایران، به ویژه در سده های میانه اسلامی، نقش و جایگاه مؤثری داشته است و یکی از مراکز اصلی تعاملات اجتماعی در ابعاد و زمینه های اطلاع رسانی عمومی، وسیله سرشماری عمومی، محل مناظرات و مباحثات فعالیت درمانی و حتی معیار سنجش تشخص اجتماعی بود. فلذا اگر دو روز دیگر واژه «حمام سیاسی و تبلیغاتی» هم در ادبیات علوم سیاسی کشور، رونمایی شد، تعجب نکنید. ریشه در تاریخ کهن اجتماعی این سرزمین دارد! عافیت باشید...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: