« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری عنوان کرد:
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارآفرینی و اشتغال های پایدار خانگی و روستایی به خوبی حمایت می شوند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، محسن ضامن فر در نشست بررسی عملکرد دستگاه های استان در حوزه اشتغال گفت: موضوع اشتغال همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دغدغه دولت بوده زیرا با معیشت مردم مرتبط است.

مدیرکل سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته متناسب با شرایط و منابع بانک های استان اعتبار خوبی در قالب کسب و کارهای تبصره ۱۶ پرداخت شد و جایگاه استان در حوزه اشتغال ارتقاء یافت.
وی افزود: تعهد اشتغال استان طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار مورد بود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام و گزارش آن از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار گرفت.

ضامن فر اظهار داشت: تعهد اشتغال استان در سال جاری بیش از ۱۰ هزار مورد است که عملکرد دستگاه ها در این زمینه خوب بوده و انتظار می رود با توجه به اینکه ملاک ارزیابی استان در حوزه اشتغال سامانه رصد است دستگاه ها تعداد اشتغال ایجاد شده را در این سامانه به ثبت برسانند.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امسال شرایط جذب اعتبارات نسبت به سال گذشته بهتر شده و انتظار داریم دستگاه ها بیشتر از آنچه برای آنها معین شده اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه، عملکرد برخی از دستگاه ها از جمله بسیج سازندگی در زمینه ایجاد اشتغال خوب و قابل تقدیر است، گفت با وجود اینکه هنوز منابع امسال اعلام نشده اما برخی دستگاه ها مانده تبصره ۱۶ سال گذشته را جذب کردند و اشتغالزایی خوبی انجام دادند.

مدیرکل سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعهد اشتغال بسیج سازندگی ۷۸۰ مورد بود اما یک هزار و ۳۲۴ فرصت شغلی ایجاد شد با این وجود، برخی دیگر از دستگاه ها عملکرد خوبی در حوزه اشتغال نداشتند.
ضامن فر عنوان کرد: البته همکاری برخی از واحدهای بانکی در زمینه اشتغال هم مناسب نبود و اعلام کردند که بانک های مرکزی آنها چیزی به آنها ابلاغ نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار اشتغال واقعی ارائه شود، گفت: دستگاه هایی که عملکرد خوبی در زمینه اشتغال نداشتند باید نسبت به انجام تعهدات خود و ثبت آن در سامانه رصد تا جلسه آتی (دو هفته آینده) اقدام کنند.
مدیرکل سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فنی و حرفه ای، بنیاد شهید، بسیج سازندگی و فرهنگ ارشاد و اسلامی از دستگاه هایی هستند که نسبت به انجام تعهدات خود در زمینه اشتغال، اقدام کرده اند.

در طرح مشاغل خانگی، با ارائه تسهیلات اندک به افراد به ویژه زنان خانه دار می توان کسب و کارهای پردرآمدی برای آنان راه انداخت و با کم ترین هزینه شاهد رونق تولید و اشتغالزایی بود. روزانه ده ها نفر به ادارات کار کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی مراجعه می کنند و می خواهند هنرهای دست خود را در خانه با خیال آسوده به عرصه ظهور بگذارند تا در تامین مخارج خانواده سهیم باشند و نقشی در روزنق اقتصاد کشور ایفا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: