« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
با توجه به وجود تنگناهای اقتصادی حاکم بر کشور و فشار مضاعفی که بر طبقات پایین‌دست جامعه وارد شده ، بسیاری از خانواده‌ها فرزندآوری را به مثابه یک مشکل می‌بینند، حال خانواده‌ای که با معضل بیکاری و فشارهای اقتصادی و گرانی روبرو است، فرزندان سه قلویی به دنیا آورده که گذران زندگی برایش طاقت‌فرسا شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛به دلیل اینکه جمعیت کشور رو به پیری است و سیاست های کلان جمعیتی کشور بر افزایش آمار جمعیتی تاکید دارد، مسؤولان باید ضرباهنگ اجرای برنامه‌های افزایش جمعیت و کاهش موانع ازدواج جوانان و فرزند آوری را تند تر کنند تا با سونامی هولناک جمعیت که در تعقیب کشورمان است برخورد نکنیم.

روزگار پُر مشقت سه قلوهای لنده ای در سایه معلولیت پدر/ قاسم ، محمد و رضا در انتظار حمایت‌های مسئولان /فیلم

بر همین اساس طی یکی دو سال اخیر خبرهای خوبی از قوانین و حمایتهای مالی و معنوی از زاد و لدها در کشور به گوش می رسد و در حال حاضر گویا براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خانواده‌های دارای ۲ فرزند تا چند فرزند از برخی خدمات برخوردار خواهند بود، یکی از آن خدمات، اعطای مرخصی زایمان ۱۲ ماه کامل برای مادران دارای دوقلو و یا بیشتر است، تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد دوقلوها و به بالاتر در زایمان اول تا پنجم و بالاتر، افزایش محدوده سنی استخدام جدید و افزایش ۲درصد امتیاز در جذب و استخدام، اختصاص وام ودیعه خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های بدون مسکن و افزایش ۳برابری یارانه فرزندان در خانواده‌های دارای دهک‌های یک تا ۴ حداقل سه فرزندی غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی است.

یکی دیگر از اعتبارات ویژه قانون جوانی جمعیت برای خانواده‌های دارای فرزندان چندقلویی پرداخت ۱۰۰ درصد بیمه مادران خانه دار دارای ۳ فرزند و بیشتر در روستاها و مناطق عشایری است که از سوی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان تأمین اعتبار خواهد کرد.

حال این سوال پیش می آید که آیا این بسته‌های سیاست‌گذاری جمعیتی،در کشور به خوبی اجرا می شود و یا تنها در حد شعار باقیمانده است. در ادامه ، این گزارش روایت‌گر روزگار سخت و پرمشقت سه قلوهای پسر  لنده ای است تا شاید گرهی از مشکلات این سه قلوها باز شود.

سه قلوهای پسر لنده ای  از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد آنچنان که پدر و مادرشان می گویند تنها از طریق دفتر مقام معظم رهبری کمی مورد حمایت قرار گرفته اند و هم اکنون نیازمند حمایت و کمک مسئولان و مردم استان هستند.

پدر و مادر قاسم، محمد و رضا از مشقت های زندگی می گویند، سختی هایی که به دلیل مشکلات مالی و معلولیت پدر روزگار را بر آنها و سه قلوهای دوست داشتنی شان تنگ کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: