« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
سیاسی؛
علیرغم نظر منفی اکثریت قاطع اعضای هیئت اجرایی درباره تأیید صلاحیت غلامرضا تاجگردون، ظاهرا فشارهای بالادستی منجر به اعلام تأیید صلاحیت این چهره اخراجی مجلس یازدهم شده است!

پایگاه خبری آوای رودکوف-جهان نيوز نوشت: اخبار شنیده شده حاکی از تائید صلاحیت غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس است که در مجلس یازدهم علی رغم حضور در صحن علنی موفق به تصویب اعتبارنامه خود نشد و از مجلس شورای اسلامی اخراج شد.

عصبانیت سایت منتسب به علیرضا زاکانی به تایید صلاحیت غلامرضا تاجگردون/اشاره ای به رزومه و ماجرای رد اعتبار نامه تاجگردون

آن طور که گفته می شود صلاحیت 46 نفر نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت از سوی هیئت اجرایی تایید شده است که نام تاجگردون هم در بین آنها دیده می شود!

اما آن طور که تحقیقات خبرنگار جهان نيوز از اعضای هیات اجرایی گچساران نشان می دهد، اکثریت قاطع هیات اجرایی درباره صلاحیت تاجگردون نظر منفی داشته اند اما ظاهرا متاسفانه فشارهای جدی از یک یا دو مجموعه بالادستی برای تائید صلاحیت چهره اخراجی مجلس یازدهم اعمال شده است.

این در حالی است که علی رغم تحرکات فراوان تاجگردون در روزهای ابتدایی مجلس فعلی، نمایندگان حاضر در مجلس به دلایل متعدد حاضر به تائید اعتبارنامه او نشدند.

اعتبارنامه نمایندگان از این جهت حائز اهمیت است که علی رغم بحث بررسی صلاحیت افراد در هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان اما قانون گذار یک مرحله دیگر هم برای بررسی صلاحیت نمایندگان ملت در نطر گرفته است که اگر فرد منحرفی توانست دو مرحله ابتدایی را پشت سر بگذارد و حتی از مردم هم رای بگیرد، نمایندگان ملت بتوانند مانع حضور این فرد در خانه ملت شوند.

امام خمینی(ره) در این باره فرموده اند: «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می‌خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد». (صحیفه امام ، ج ۲۱، ص: ۴۲۱)

سوال اساسی اینجاست که با توجه به موارد مطرح شده پیرامون او در ماه های ابتدایی مجلس یازدهم و در نهایت تصمیم نمایندگان به اخراج تاجگردون از بهارستان، چگونه صلاحیت وی دوباره برای حضور در انتخابات تائید شده است؟

گفتنی است در مقطع زمانی تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم، احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با انتشار توئیتی نوشت: «مراسم نورپردازی همراه پایکوبی و حرکات جلف آقای تاجگرون در فرهنگ سیاست علوی و تراز جمهوری اسلامی جز خیانت به ارزشهای انقلاب، وصف دیگری ندارد. شورای نگهبان که با وجود صدها سند، پس از رد صلاحیت، ایشان را در وقت فوق‌العاده تأیید کرده، آیا این نمایش ضدارزشی را ندیده؟ حالا دیگر چرا سکوت؟»

اشاره ای به رزومه غلامرضا تاجگردون

غلامرضا تاجگردون (زادهٔ شهریور ۱۳۴۵ در گچساران) سیاستمدار، اقتصاددان، مدرس دانشگاه ایرانی است که در ادوار نهم و دهم، به‌ عنوان نمایندهٔ گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشت. در دورهٔ یازدهم مجلس اعتبارنامهٔ وی در مجلس رد شد.

وی مدرک کارشناسی ارشد سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی را دارد و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۶۸ در وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد. او از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی این وزارتخانه بود، و از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و از ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ نیز ریاست سازمان مدیریت استان فارس را برعهده داشت. از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ معاون امور مجلس و استان‌ها و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود. او در سال ۱۳۸۶عضو هیئت مدیرهٔ شرکت پتروشیمی گچساران یکی از زیرمجموعه‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس بود.

غلامرضا تاجگردون نخستین بار در سال ۱۳۸۴ در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هفتم شرکت کرد، اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد. وی همچنین در سال ۱۳۸۶ در انتخابات مجلس هشتم نیز کاندید شد، اما شکست خورد و از ورود به مجلس بازماند.

تاجگردون در سال ۱۳۹۰ بار دیگر کاندید انتخابات مجلس نهم شد و این بار توانست به مجلس راه پیدا کند.

وی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز موفق شد با دریافت بیش از ۷۳ درصد از آرای شهرستان‌های باشت و گچساران، راهی مجلس شورای اسلامی شود.

تاجگردون در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز شرکت کرد و موفق شد اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد، ولی مجلس اعتبارنامهٔ او را تأیید نکرد.

روح‌الله نجابت (نماینده شیراز و زرقان)، علی اکبر کریمی (نماینده اراک) و علیرضا زاکانی (نماینده قم) به همراه ۶ نماینده دیگر مجلس یازدهم به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در نامه‌ای به اعتبارنامهٔ تاجگردون اعتراض و وی را به رانت‌خواری متهم کرده‌اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۸ تیر ۱۳۹۹ با ۱۰۲ رای مخالف، ۱۲۸ رای موافق و ۲۱ رای ممتنع، از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر، با اعتبارنامهٔ تاجگردون مخالفت کردند.

 در دوره نمایندگی غلامرضا تاجگردون  تحولات عمرانی زیادی در گچساران و باشت ایجاد شد به همین خاطر ایشان را باید یکی از چهره های محبوب این دو شهرستان دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: