« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا:
نماز عبادی سیاسی جمعه لنده به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه گفت:۲۶آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد به دست رزمندگان پرافتخار اسلام است و انقلاب اسلامی بعد از شکل گیری، تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمن قرار گرفته بود با تمام قدرت ضمانت کرد و معجزه پیروزی در جنگ ۸ساله را در برابر رژیم بعث عراق به پشتیبانی آمریکا و اروپا و شرق را شکست داد، بعد از آن هم دشمنان نظام تلاش کردند تسلط پیدا بکنند اما خودشان اعتراف کردند که ناتوان هستند.

مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانگر مقبولیت سیاسی نظام است/روستای قیام مستحق مرکز بخش است/ایجاد زیرساخت های لازم در صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب سلام الله علیها که روز پرستار هم نامیده شد گفت: شایسته است که به زنان ایران زمین مادران، همسران ،دختران و خواهران شهدا تبریک بگوییم که حقیقتا از این بانوی بزرگ اسلام الگو گرفتند و جای تبریک دارد که زنان فلسطین را می بینیم در مقابل این حوادث تلخ مقاومت می کنند، زینب کبری سلام الله علیها اسوه صبر و شجاعت بود ،قطعا برای یک زن مسلمان بزرگترین افتخارش این است که این بی بی الگوی آن باشد.

وی تاکید کرد:پرستاری حرفه مقدسی است و این باعث شد این روز پرافتخار به نام آنها ثبت شود به همه آنها خداقوت می گوییم و تبریک عرض می نماییم.

حجت الاسلام الهی نیا در ادامه گفت : ۴۰ روز از جنگ خانمانسوز دولت غاصب صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه می گذرد اما در طول این ۷دهه گذشته بیشترین تلفات را در این چند روز رژیم غاصب داشت، در رویارویی با رزمندگان حماس ناتوان ماند و به بمباران کودکان و بیمارستان ها رو آورد و هیچ حد و مرز قانون بین المللی را در این جنگ رعایت نکرد.

الهی نیا تاکید کرد: قطع یقین ملت ایران همراه ملت مظلوم فلسطین هستند در جایی که لازم باشد محکوم می کنیم، وظیفه انسانی و اسلامی ما هست که فریاد خودمان را همزمان با سایر مردم ایران بزنیم در شهرستان ما هم امیدواریم اطلاع رسانی شود مخصوصا بانوان با کودکان خود برای همدردی با آن کودکان مظلوم لازم است حضور پیدا کنیم.

امام جمعه موقت لنده گفت: در آستانه انتخابات مهمی هستیم به هر حال مشارکت بالا در انتخابات به غیر از تقویت مشروعیت و مقبولیت نظام، شاخصی برای اقتدار ملی هم هست و در این میان قطعا هر رفتاری که مشارکت را بالا ببرد به تقویت اقتدار ملی کمک کرده و هر رفتاری که مشارکت را پایین بیاورد در تقویت نظام متاسفانه عمل نکرده و اقتدار ملی را تضعیف کرده و به فرموده سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نظام را باید روی پلک های چشمان خود حفظ کنیم و برایش جان دهیم.

حجت الاسلام الهی نیا گفت: مقام معظم رهبری ۴ اصل مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم را در انتخابات مهم دانسته ، نه رقابتی که خدای ناکرده با توهین، تخریب و آبرو ریزی باشد که افراد آخرت خود شان را خراب کنند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت :۲۹ آبان آغاز هفته بسیج پرافتخار است، بسیجی که نماد نظم ،انضباط و تعلیم و تربیت است و در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی خصوصا جنگ ۸ ساله با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کرد و هر جا شاهد تفکر بسیجی بودیم پیروزی بود، بحث دانشمندان و این قدرت نظامی امروزی که می بینیم دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی جرات نگاه چپ به نظام ما ندارند این تفکر بسیجی است بیسج لشکر مخلص خداست.

حجت‌الاسلام الهی نیا ضمن تقدیر و تشکر از دولت مردمی گفت:انصافا دارند زحمت می کشند شبانه روز، مخصوصا در سفرهای استانی شاهد بهره برداری پروژه ها ی بزرگی هستیم و یا در حال کار هستند، در شهرستان ما هم چنین است امیدواریم توجه خاصی هم به گرانی و بازار و بحث معيشت مردم داشته باشند،نکته دیگر بعضا مردم انتظار دارند حقیقتا جایش هم هست که از این تریبون مشکلات بیان شود برای تذکر، روستای قیام جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر دارد مرز بین دو شهرستان لنده و بهمئی است روستایی است که مهاجرت معکوس دارد ،شایسته است برای خدمت بیشتر و امکانات بیشتر به این مردم بحث مرکزیت بخش به اینها اختصاص داده شود ،انتظار می رود مسئولین در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده گفت: پروژه آِبرسانی به دشت بن و کهناب نقطه امیدی است که امیدواریم این پروژه سرعت بیشتری انجام بگیرید،همچنین صنعت گردشگری باعث پیشرفت هر منطقه ای است شهرستان لنده هم جاذبه ها و استعداد های خوبی دارد توجه کم شده ،امیدواریم این مناطق مورد توجه قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه لنده گفت :جاده لنده به تراب از شهر لنده تا روستای کهناب ترتیب اثری داده نشد، امیدواریم هر چه زودتر این جاده برای رعایت حال مردم افتتاح شود .

امام جمعه موقت لنده ضمن تشکر از شهرداری در بحث شهرسازی از این نهاد خواست به وضعیت سرعت گیرها که حقیقتا آزار دهنده است رسیدگی کند، به هر حال اگر وسیله ای خراب شود، هزینه های سنگینی روی دست مردم می گذراند..

حجت‌الاسلام الهی نیا گفت: متاسفانه همچنان بحث خوانندگی و تیراندازی که هم ظلم‌مادی و هم معنوی است در یک مراسمی که باید ذکر دعا و التماس باشد، طلب رحمت باشد ، که گاهی هم در بین مردم همه نگران هستن ، پس چه کسی بانی این فرهنگ غلط است ،تا کی باید این تذکر داده شود و ظلم و خیانت به آن میت و آن جماعتی می شود که می خواهند نماز بخوانندنمازی با حضور قلب ،صدای تفنگ و خواننده گان که معلوم نیست چه می گویند حقیقتا آزار دهنده است، بحث پذیرایی در مراسمات که در شرع مقدس آمده که تا ۳شبانه روز باید همسایگان برای صاحب عزا غذا ببرند، ما می بینیم که اعلام می شود که همه این جمعیت نهار یا شام باشند، صاحب عزایی که باید به فکر عزای خود باشد باید به فکر پذیرایی باشد، امیدواریم سبک زندگی قرآنی اسلامی واهل بیتی در دستور کار زندگی خود قرار بدهیم.

امام جمعه موقت لنده در پایان گفت:در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شد بنرهایی که در قبرستان باعث مزاحمت می شوند و جلوی دید مردم را می گیرند و ضرر دارد برداشته شوند نه سایبان ها، امیدواریم به قوانین پایبند و عامل باشیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
درودخدا برسید مخلص وبی ریا
محبوبیت شما نشان ازشخصیت ومنش خدایی شماست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
درودخدا برسید مخلص وبی ریا
محبوبیت شما نشان ازشخصیت ومنش خدایی شماست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: