« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
واشنگتن‌پست خبر داد:
آوای رودکوف : به ادعای یک رسانه ، آمریکا به یک توافق میان اسرائیل و حماس برای وقفه در جنگ در ازای آزادی برخی اسرا نزدیک شده است.

به گزارش اکوایران ، به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، به گفته افراد آگاه، اسرائیل و حماس به توافقی با میانجیگری ایالات متحده نزدیک شده‌اند که ده‌ها اسیر در غزه را در ازای توقف پنج روزه در جنگ آزاد می کند.

اسرائیل و حماس در یک قدمی توافق

این توافق که احتمالا ظرف چند روز آینده اجرایی شود -به استثنای حوادث لحظه آخری- می‌تواند به اولین توقف پایدار در درگیری در غزه منجر شود.

یک مجموعه مفصل شش صفحه ای از شرایط مکتوب، همه طرف های درگیری را ملزم می کند که عملیات جنگی را حداقل برای پنج روز متوقف کنند، در حالی که 50 اسیر یا بیشتر در دسته‌های کوچک‌تر هر 24 ساعت آزاد می‌شوند.

توقف درگیری همچنین به منظور امکان افزایش قابل توجه کمک های بشردوستانه، از جمله سوخت مورد نیاز، برای ورود به این منطقه محاصره شده از مصر است.

یک مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفت: «ما اخیراً پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و سخت تلاش کرده‌ایم تا این امر را پیش ببریم، اما وضعیت ناپایدار باقی مانده است». پس از انتشار اولیه این مقاله، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی، در توییتی نوشت: «هنوز توافقی وجود ندارد، اما ما به سختی برای دستیابی به یک توافق کار می کنیم.»

به گفته دیپلمات‌های عرب و چند کشور دیگر، طرح کلی این توافق در طول هفته‌ها مذاکرات در دوحه، میان اسرائیل، ایالات متحده و حماس تنظیم شد که به‌طور غیرمستقیم توسط میانجی‌های قطری نمایندگی می‌شد. اما تاکنون مشخص نبود که اسرائیل با توقف موقت حملات خود در غزه، به شرط فراهم بودن شرایط موافقت خواهد کرد.

سخنگوی سفارت اسرائیل در واشنگتن اواخر روز شنبه گفت که «ما در مورد هیچ یک از جنبه‌های گروگان‌گیری اظهار نظر نمی‌کنیم».

یک منبع آگاه به واشنگتن‌پست گفته که تصمیم برای پذیرش این توافق برای اسرائیل دشوار است. در حالی که فشار داخلی شدیدی بر نتانیاهو برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه وجود دارد، صداهای بلندی نیز در اسرائیل شنیده می‌شود که از کابینه می‌خواهند که برای آزادی آنها معامله نکند.

در واکنش‌های علنی، اسرائیل کوتاه نیامده است، در حالی که به فشاری که تحت آن است اذعان کرده است. روز جمعه، تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل به خبرنگاران گفت که کابینه جنگ به اتفاق آرا موافقت کرده است که آتش بس محدود تنها پس از «آزادسازی گسترده گروگان‌های ما و برای مدت محدود و کوتاه خواهد بود و پس از آن کار برای دستیابی به اهداف جنگی خود را ادامه می‌دهیم.»

نتانیاهو در اظهارات آتشین روز شنبه گفت که حمله ادامه خواهد یافت، اگر چه او از تصمیم هفته گذشته برای اجازه به اولین انتقال سوخت به غزه از زمان آغاز جنگ دفاع کرد. او گفت: «برای ادامه حمایت‌های بین‌المللی، کمک‌های بشردوستانه ضروری است. به همین دلیل، ما توصیه به انتقال سوخت به غزه را پذیرفتیم».

نتانیاهو در حالی چنین صحبت‌هایی را داشت که هزاران نفر از اعضای خانواده اسرا و حامیان آنها به راهپیمایی پنج روزه از تل‌آویو به بیت‌المقدس برای درخواست اقدام کابینه در این زمینه پایان دادند و گفتند که جان اسرائیلی‌های بی‌گناه ارزش هر معامله کوتاه‌مدتی را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: