« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۳
شورای رسانه مهندس عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه نسبت به خبری که در سایت محلی فردادنیوز منتشر شد، واکنش نشان داد.

به گزارش آوای رودکوف از دهدشت، شورای رسانه مهندس عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه نسبت به خبری که در سایت محلی فردادنیوز منتشر شد، واکنش نشان داد.

در متن پیام شورای رسانه مهندس هاشمی‌پور آمده است:

یکی از شاخصه های مهم زیست اجتماعی و توسعۀ فرهنگی، رسانه‌ها هستند. رسانه لباس عافیتِ فکری و شیوه همنشینی، ارتباط اجتماعی، شناخت و آگاهی بخشیدن و مهمتر از آن فهم بر حقیقت است. پس اگر بخواهیم مصداقی از «تن آدمی شریف است به جان آدمیت» باشیم، باید قلم و رسانه دست اهلش باشد.

باید فرد منتقد، از پشتوانۀ اصیل اجتماعی، فرهنگی، علمی و معرفتی برخوردار باشد. در آن صورت «لباس زیبا و زبان دراز نشان آدمیت نیست». باید از چنان اصالتی برخوردار باشی که بتوانی فهم بر جامعه داشته باشی و حرمت انسانها را در کنار بیان قصورها و عیوبشان بیان کنی.

اگر این لباسِ عافیت خواهیِ اجتماع انسانی را بر افرادی با مغزهای کوچک و شخصیت های محقر بپوشانیم، قطعاً رویه فرق خواهد کرد. آنگاه بازدمِ دهان و قلم این افراد، شایعه، تهمت، اهانت، لجاجت، شماتت، نمامی، انگ زنی و رذیله‌های وجودیشان خواهد بود. بنابراین، همه افراد جامعه بویژه کسانی که زندگی و زمان خود را وقف مردم کرده اند، در معرض این ویروس های ذاتی و شخصیتی سقیم نویسان خواهند بود.

همچنین، باید هرازگاهی در جامعه حجامت های فکری هم داشته باشیم. جوامع جهان سوم کانون چالش ها است. باید این نااهلی ها بیرون آمده و نامرادیها را تجربه کنیم تا با ریشه کردن آنها، شاید به آرمان ها نزدیک بشویم.

متأسفانه تمام فکرهای پویا و منزه، روش‌های ایده آل و موفق، بزرگ اندیشی‌های نخبگان و ایده های برتر اندیشمندان و کارآفرینان، زیر همین چالش ها و مناقشات فکری و پارادوکس‌های اخلاقی و برچسب زنی‌های بی شمار مخدوش و منفور و معدوم شده است.

یک راه این است که حاکمیت و قوۀ قضائیه مانع شود. اما راه مؤثر آن است که این آلودگی ها را جارو کرده و از فکرها بیرون بریزیم. وقتی گروهی تحت عنوان «فردادنیوز» به خوش فکرترینِ فریاد سازندگی و عملگراترین خادم آبادانی و اشتغالزایی توهین و اهانت کرده و سکوتِ جامعه، استمرار مسیر خشونت طلبی و غوغاسالاری است. نمی‌شود در دنیای نیهلیسم ها و ابسوردیسم ها زندگی کرد و پیشرفت ها را جستجو و آینده بهتری را انتظار داشت!

نمی توانیم بدون آب و جاروی ایدئولوژی، محوطۀ اجتماع و فرهنگی جامعه را تمیز و تطهیر کرد!

چگونه است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1394 که از کمترین خدمات محروم بودیم، نمی نویسند و سخن نمی‌گویند، ولی آن همه خدمات در حوزۀ انرژی، آموزشی، راه سازی، بهداشت و درمان، آب و گاز و برق رسانی، پتروشیمی و معادن و دهها خدمات مهم در فاصله 4 سال را بوقچی های «فردادنیوز» فقط چشم بسته و با دهان باز، نگاه می کنند؟

آیا رویش های اجتماعی گسترده ای که در این مدت به سمت مهندس هاشمی پور دیده اید، بر بصر و خِردشان اثر سوء نهاده است یا ذاتِ لایتغییرشان عامل نشر اوهام و اباطیل شده است؟

فرصتی که فضای غیر قابل کنترل مجازی برای این جماعتِ جاهلِ به حقیقت، ایجاده کرده است، خوشبختانه در دریای طوفانی ادب و انسانیت و حقیقت جویی با غرقاب های دهشتناکِ قضاوت بر عینیت ها گرفتار کرده و دامنه حضور بی مفیدشان را تنگ تر و بسته تر کرده است.

برخی از دوستان «فردادنیوز» سالها در دفتر سردار هاشمی پور به امید معرفی و رسمی شدن در مراکز نفتی و پتروشیمی دستمال کشی می کردند و حتی به عسلویه هم معرفی شدند، اما چون شایستگی و هوش و شرایط مثبته را نداشتند، یه لیوان آب خوردن را بهانه کرده و اکنون در اردوگاه‌های دیگر رقبا پرسه می زنند.

اکنون، هر از گاهی که خدمت و منفعتی را که در جریان مهندس هاشمی پور داشتند و احترام مضاعف شان را مرور می کنند و بر احوال پریشان امروز و فرصت سوزیهای خود حِقد و کینه می‌گیرند، مطالبی فیک و بی اساس را روانه «فردادِ خویش» می کنند و سائلِ آبرو و نشان، در فضای مجازی روان می‌کنند.

وقتی نمی بینید که در اول سال 1399 و آغاز دورانِ نمایندگی آقای موحد، بیش از 500 نفر در پتروشیمی مشغول می‌شوند، یا از رکودِ بیمارستانهای لنده و چرام و نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک و باند اضطراری چنگلوا و سد مارون 2 و دهها پروژه و طرح بزرگ، سکوت کرده و به بهانه پس زدنتان در عسلویه، از صعود مردم و تحول خواهی امروزشان، اینگونه ژستِ عدالت جویی و اشتغالزایی می‌گیرید، بدانید که این آخرین نعره تان بود و از ذهن و فهم مردمِ فرهنگ دوست و توسعه طلب کهگیلویه بزرگ، پاک خواهید شد.

خوشبختانه، سیل استقبال و دعوت از ماندگارترین خادمی که در بحرانی ترین دوران سیاسی کشور و استان، بیشترین زیرساخت ها را تأمین و پایدارترین نهضت خدمت رسانی را عرضه نموده و اکنون، شاخص ترین گزینه انتخاب مردم برای اسفند 1402 قرار گرفته است، آن چنان عظیم و قابل ستایش است که شبیه سازانِ«فردادنیوز»، باید تمامِ فَرّ و شأن و شوکت و شکوه را در جریان مهندس هاشمی پور ببیند.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.ضمنا حق پاسخگویی برای پایگاه خبری فرداد نیوز محفوظ است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: