« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
درگردهمایی ریش‌سفیدان ومعتمدان بویراحمد مطرح شد؛
دادستان مرکز‌کهگیلویه وبویراحمد گفت:شرب خمر از بسیاری از گناهان دیگر بدتر است، چرا که شرب خمر باعث باز شدن دروازه گناهان دیگر می شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سید علی ملک حسینی در گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد با بیان اینکه جایگاه ریش سفیدان در کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ارزشمند و قابل قبولی است گفت: جمعیت کیفری استان ما علارغم سنت های اصیل استان، مقام اول تا سوم را داریم و این آمار خوبی نیست.

سخنان‌نگران کننده دادستان مرکز‌کهگیلویه وبویراحمد در‌رابطه با شرب‌خمر

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده شرب خمر در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شرب خمر از بسیاری از گناهان دیگر بدتر است، چرا که شرب خمر باعث باز شدن دروازه گناهان دیگر می شود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به گفته ائمه شرب خمر باعث می شود ذهن انسان ها قفل شود، چرا عده ای در همین کشور و همین استان ظلم اسرائیل به فلسطین را می بینند، ولی به اسرائیل حق می دهند، امروز وضعیت شرب خمر در استان وضعیت نگران کننده ای است، ما داریم مکان های تولید انبوه مشروب را در استان کشف و برخورد می کنیم.

ملک حسینی بیان کرد: به هر جرمی رسیدگی می کنیم، بسیاری از جرم ها از جمله قتل، سرقت، تجاوز به عنف، به شرب خمر می رسیم.

دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: در تالار عروسی جلوی چشم ما شرب خمر می شود دریغ از یک امر به معروف و نهی از منکر کوچک. زندگی های بسیاری که در محاکم دادگستری درگیر هستند، ریشه اش را در شرب خمر می بینیم

وی افزود: بسیار از خودکشی ها که بخصوص در میان نوجوانان و جوانان اتفاق می افتد، بی ارتباط با بحث شرب خمر نیست.

دادستان مرکز استان با اشاره به بحث ربا تأکید کرد: متأسفانه در طوایف و خانواده ها به راحتی و ساده از کنار بحث ربا می گذرند.

وی گفت: بسیاری از محکومین مالی که الان گرفتار زندان هستند، می بینیم که ریشه در یک معامله ربوی داشته است، خواهشم این است که ساده از کنار این مسائل نگذریم، بیاییم در اصلاح این آسیب ها با هم رقابت کنند، نه در مسائل غیرمعقول دیگر.

ملک حسینی تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌های منجر به قتل که در دستگاه قضایی وجود دارد از اقدامات و تدابیر ارزشمند و راهبردی معتمدان استفاده می‌کنیم.

ملک حسینی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی نظیر نزاع و استفاده غیرضرور از اسلحه گفت: به برکت تدابیر و پادرمیانی همین ریش سفیدان، هم اکنون بحث نزاع از اولویت دستگاه قضائی استان خارج شده است.

 

خبرنگار سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: